Net als ons konijn dus, als je die probeert te vangen in de tuin als hij vrij mocht rond lopen, vlucht 'ie altijd weer zijn hok in Doet ie al ruim een jaar, iedere keer weer, best handig...
Ja maar een stoffen vaatdoek spoel ik altijd goed uit, hang hem te drogen en gaat mee de 60 graden was in. Pak minstens twee keer per dag een schone, en ik sta hem niet de hele dag te gebruiken hihi. Maar sommige mensen kunnen ook wel eens een week doen met zo'n geel wegwerp ding, dat vind ik pas echt ranzig!!
Die ken ik helemaal niet, hoe werkt dat? Gooi je die na 1x tafel afnemen weg of zo? Hier worden de doekjes 1 dag gebruikt, dan worden ze op 60 graden gewassen. Ik heb er dus ook een stuk of twintig, als ik iets heel vies moet opruimen (gemorst rauw vlees of zo), dan gaat het doekje meteen de was in.
Noemen jullie dat wegwerp? Die heb ik ook (naast andere soorten), maar die kun je toch gewoon wassen? Die gooi je toch niet weg na gebruik?
Ja precies. Ik doe nu al een jaar met zo een gele tien pack van de aldi. Gaan gewoon na 1 dag gebruiken de was in samen met handdoeken en zo op 60. Vind die niet wegwerp.
Mee eens. Dat is helemaal geen wegwerp, die zijn prima te wassen. Ik gebruik er ook 2 of 3 per dag en die was ik gewoon op 60 graden. Niets vies aan. Wel pak ik voor de wc en wat ouder doekje en die gooi ik vaak weg na gebruik. Maar daar gebruik ik ook vaak van die hygiënische doekjes voor.
Iedere keer je was machine gebruiken is wel goed voor het milieu wou je zeggen Sorry maar die doekjes vol met bacteriën gebruik ik gewoon niet, dan maar weg werp doekjes.
Dat zijn van die vochtige doekjes die je eenmalig kan gebruiken. Dus ik maak met een paar doekjes de keuken er mee schoon en gooi dan die doekjes weg. Dit zijn geen doekjes die je kan uitwassen en weer kan hergebruiken. Deze heb ik bijvoorbeeld voor in de WC en de douche https://www.google.nl/search?q=chloor+wegwerp+doekjes&biw=1333&bih=636&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwis6und7qPJAhUDXw8KHdGiCucQ_AUIBigB#tbm=isch&q=wegwerp+schoonmaakdoekjes&imgrc=VTuFEfDM8unTDM%3A
Je hoeft niet voor één doekje de wasmachine op te zetten hè. Kan gewoon bij je handdoeken, dweilen of wat dan ook.
Is gewoon een commercieël foefje. Op het oog is het inderdaad schoon, tenzij het ech hardnekkige vlekken zjn. Maar om bacterieën te doden kun je he best op 60 graden wassen.
Nee dat niet maar wel na een aantal keer wassen wanneer ze gewoon echt niet fris meer er uit zien en na een keer gebruiken stinken. Die pakken zijn helemaal niet zo heel duur en vind het een vies idee als ik daar m'n aanrecht mee schoonmaak als ze zo snel stinken. Ik gebruikt die 'wegwerp' doekjes enkel voor het aanrecht en de eettafel af te nemen na het broodsmeren, koken en na het eten. 2 dagen max gaan ze de was in. maar ik was ze meestal maar 3 keer, aangezien ik ze dus voor juist de meest hygiënisch nodige plekken gebruik Zie ook wel eens bij mensen zo'n doekje vol gaten op het aanrecht liggen brrrrr
Gaten in een doekje zegt toch niets over of en hoeveel bacteriën erin zitten. Ik vind het persoonlijk smeriger dat jij een doekje 2 dagen gebruikt. Hier liggen 15-20 doekjes in de kast, een paar speciaal voor glas/spiegels/rvs en de rest dikke microvezeldoeken, die gaan sowieso dagelijks de was in en als ik niet 100% zeker ben hoelang zo'n doekje er ligt of wat ermee gedaan is, pak ik een nieuwe. Gebruikte doekjes hang ik te drogen, dan in de wasmand en eens per week op 60 of 95 de machine in.
Ik heb roze vaatdoeken die we alleen voor het toilet gebruiken, de andere gebruiken we voor de keuken, tafels ed. Alles wordt gewassen op 60 graden. Met die wegwerpdoekjes kan ik echt niet grondig schoonmaken, meer voor wat etensresten ofxo