''Domme'' vragen die je niet durft te stellen topic

Discussie in 'De lounge' gestart door susy26, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Was grapje idd, maar terug lezend beetje erg sarcastisch of oelewapperig te interpreteren :)

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Waarom het hier in Drenthe 's avonds altijd zonnig is……
    (ik heb er zo weinig aan :)We hebben ons dagschema hierop aangepast. Na het eten lekker naar buiten )

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat is niet alleen in Drenthe zo. Ik geloof dat het ermee te maken heeft dat het 's avonds wat afkoelt waardoor er minder condensatie is en er dus minder wolken ontstaan. Irritant is het wel. Je zit de hele dag met bewolking en na 18 uur is het ineens stralend weer. 😏

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

En hier zou ik dus al de mist ingaan. GefikSt en geturFt staan beide in kofschip, dus ik zou beide met een T aan het eind schrijven.
    Ik ken de -d -t en -dt regels, maar bij toepassen lijk ik het toch vaak fout te doen, terwijl ik dan niet weet waar de fout zit.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het werkwoord is turven. Je haalt -en eraf en dan heb je de stam: turv. De v staat niet in het kofschip dus schrijf je turfde met een d :)

6. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Als je bij de drogist iets van medicijnen koopt en de verkoopster vraagt: Wilt u nog informatie over dit product?, zeg ik automatisch nee. Maar wat als ik ja zeg? Gaan ze dan volledig uitleggen hoe/wat het medicijn werkt ;) ? Ik heb het vroeger 1x gedaan en toen kreeg ik als antwoord: dan moet ik even de bijsluiter erbij pakken hoor, dan vertel ik het aan u (oftewel: ik lees het voor, wat ik prima zelf kan :x ...) dus vandaar dat ik het niet meer vraag haha. Maar wat horen ze dan te doen?

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Precies, daarom zette ik hem er ook bij, lekker geniepig. Maar misschien heeft iemand er nog wat aan.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Vaak bij kruidvat ofzo roepen ze dan de drogist erbij. Geen idee wat die doet eigenlijk... ik zeg ook altijd nee :p

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.890
    5.146
    113
    Gebruiken mensen in België dezelfde scheldwoorden als mensen in Nederland? Ook ziektes? En schelden hun ook zoveel? Is maar wat je veel vindt natuurlijk, maar voor mijn gevoel schelden we hier best veel.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    en na ipv naar.

Een bericht met (veel) zulke fouten kan ik inderdaad minder serieus nemen.

11. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Volgens mij zijn er genoeg Belgen op zp die hier wat van kunnen zeggen :D

De Belgen die ik ken schelden nooit echt, in ieder geval niet in mijn bijzijn. (zowel mijn Belgische collega's, als vrienden/familie in België). Maar alles wat ze zeggen, klinkt bij voorbaat al een stuk liever door hun accent ;) dus misschien hou ik mezelf ook wel voor de gek, en zie ik door het lieve accent het schelden niet meer ;)

De meeste Nederlands die ik persoonlijk ken schelden ook nauwelijks hoor, en zeker niet met ziektes.

en totaal of topic, maar zag gisteren dus een plaatje met "Waarom schelden we niet echt vervelende dingen, zoals proefwerk, en huiswerk" :D die vond ik wel humor! :D

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    Niet echt een domme vraag denk ik maar....

Wanneer ga je kijken bij je buurman/vrouw? Onze buurman (qua adres niet, maar beide hoekhuis) is een oude man, 80+ denk ik, weet niet beter of hij heeft de "opaleeftijd" haha. Nu zie ik bij hem bijna nooit mensen komen, of hij kinderen heeft weet ik niet. Wel zie ik hem elke dag zo 3x weggaan met zn auto, op redelijk vaste tijden. Vanmiddag voor het eten bedacht ik me ineens dat ik hem nog niet had gezien vandaag. Net reed hij wel weg dus verwacht niet dat er wat is, maar vroeg het me af.... wanneer ga je/laat je kijken?

13. Silver lining

Silver lining Niet meer actief

Ik ben Belg en scheld wel 😄 Nooit met ziektes (nog nooit gehoord zelfs) maar vooral met miljaar, nondeju, godver en (god)verdoeme. En als echt erg is godvermiljaardenondeju 😂. Best wel erg...

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Nou ik ging dus laatst na de speeltuin en daar was me meisje toch zo aan het zeure

Dankje voor bevestiging. Als ik op Facebook zulke dingen tegen kom .. grrr

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit dus. Godverdomme en klote vooral. Maar kanker wordt hier eigenlijk nooit gebruikt als scheldwoord.

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.890
    5.146
    113
    In mijn omgeving wordt er ook niet veel gescholden hoor, maar hoor het wel veel onder jongeren. En door dat accent klinkt alles inderdaad iets liever. Bedankt voor je antwoord!

Hoopte ook op een antwoord van een Belg haha. Bedankt! Maar scheldwoorden met ziektes heb je dus nooit gehoord.. Hier hoor je dat wel regelmatig. En miljaar en nondeju hoor je hier weer niet.

Toch wel apart dat kanker hier dan wel als scheldwoord gebruikt wordt. Hoe zit het met t.yfus en t.ering (even een puntje, anders mag het vast niet op het forum) bijvoorbeeld? Lekkere nette post 😅 maar vraag het me oprecht af.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Wat is miljaar?

18. Islah

Islah Niet meer actief

Nu we het over schelden met ziektes hebben... Waarom is het wel "normaal" om het woord pesten te gebruiken terwijl dit ook gewoon een ziekte is (was) en bv.kankeren wel als asociaal taalgebruik wordt beschouwd?

19. Silver lining

Ik heb die tyfus of tering nog nooit gehoord. Wel bijvoorbeeld geslachtsdelen die worden gebruikt.

20. Silver lining

Ik heb die t.yfus of t.ering nog nooit gehoord. Wel bijvoorbeeld geslachtsdelen die worden gebruikt.

Deel Deze Pagina