Domme vragen topic

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krissa, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Mymiracle
    Mijn mening is dat een baby echt niet al allergisch kan zijn in de baarmoeder....
    het zijn toch vaak de haren die de allergie bij mensen veroorzaken.... nou die haren komen toch niet bij een baby...

    trouwens vaak wordt een baby niet allergisch geboren.... maar ontwikkeld hij die in de latere weken...
    Voorbeeld... mijn zoontje heeft toen hij 2 dagen oud was.. fv gehad.. (omdat mn melk nog niet helemaal op gang was...)
    niets aan het handje...
    met 5 weken krijgt hij 2x een fv omdat ik wilde afbouwen... en wat denk je...?! Helemaal onder de uitslag... allergisch voor de melk...!
    (en het was dezelfde melk als 5 weken ervoor...!)

    Toxoplasmose KAN in de uitwerpselen van de kat voorkomen... en krijg je dus ook niet door het aaien..
    Al is het wel verstandig je handen te wassen... want tja je kat kan natuurlijk net van de bak afkomen...

    heb zelf 2 katten... en weet niet of ik anti-stoffen heb... mijn vriend doet de bak... en voor de rest ga ik mn katten echt niet mijden...

    volgende keer als je nog zo'n opmerking krijgt... geef je de man gewoon gelijk en zeg je...
    "de baby kan nu voorzichtig antistoffen opbouwen... en dat is beter als dat hij dalijk in eens met de kat in aanraking komt"...
    (het slaat natuurlijk nergens op.... maar dan beantwoord je met dezelfde logica :))
     
  2. Terra

    Terra Bekend lid

    22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Toen ik 22 jaar geleden geboren werd had ik allemaal vlekken op mijn lichaam. Nou bleek dus dat mijn moeder veel chocola had gegeten in haar zwangerschap en pinda's/ noten, ze had ook een hond. Bleek dus dat ik daar allemaal allergisch voor was. Dus bij mijn geboorte zat ik al onder het eczeem. Ben ook allergisch voor honden en katten.

    Misschien is er toch een verband...
     
  3. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    ja maar kattenallergie wordt toch veroorzaakt door de haren.... (?!)

    uitzonderlijk dat je al vlekken had... want meen dat zo'n voedingsallergie ook vaak later komt opzetten...
     
  4. Terra

    Terra Bekend lid

    22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ja de haren van beesten ben ik allergisch voor ja..
    En meestal moet je als baby toch eerst iets eten dacht ik voordat je kan weten dat ie er allergisch voor is.

    Op de een of andere manier heb ik van haar gesnoep meegegeten maar vond mijn lichaam dat niet zo'n succes.
     
  5. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Vandaar ook dat advies tegenwoordig dat zwangere vrouwen moeten uitkijken met het eten van veel pinda's en pindakaas etc...
    Dat zijn dan blijkbaar toch stoffen die direkt het kind bereiken...

    (pfff.... heb je het een beetje onder controle nu...? en je gaat zeker dan wel voor de bv...?... ikke iig wel na die allergie van mn zoontje... want in zijn geval heeft het ECHT geholpen... )

    en ik ga weer of topic.... sorry
     
  6. Terra

    Terra Bekend lid

    22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Wat is een bv?

    Ik heb mijn eigen allergien onder controle jah, das geen probleem.
    Best grappig en tegelijkertijd vervelend dat ik dus allergisch ben voor chocola, dat heb ik vervangen door een dropverslaving :) En nu ik zwanger ben moet ik minderen met drop!
     
  7. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    bv = een afkorting voor borstvoeding...

    Als je kinderen een verhoogde kans op allergie hebben... wordt aangeraden om ze het eerste half jaar volledige borstvoeding te geven...
    (dus ook geen fruit/groente hapje met 4 mnd!)
    Mijn zoontjes huid zag je echt opknappen na dat half jaar...!
    en daarna ben ik voorzichtig begonnen met de hapjes... en nu kan hij tot zover weer alles eten!

    Tja af en toe een dropje kan niet kwaad... en in het begin als je bloeddruk te laag is ook niet zo...maar is wel verstandig al te minderen.. zeker als verder in je zwangerschap je bloeddruk oploopt... en je misschien ook vocht gaat vasthouden....
     
  8. Terra

    Terra Bekend lid

    22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik ben wel van plan om bv te geven jah.
    Mijn moeder heeft het mij niet kunnen geven omdat ze geen melk had :S Dus ik moest aan de fles.

    Ik heb mijn verslaving overgebracht naar wine-gums en saucijzenbroodjes :D
     
  9. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    heyhey, bedankt voor jullie antwoorden, ik ga ook proberen bv te geven, ik hoop dat het lukt.

    bv helpt in ieder geval al voor een goede weerstand en tegen allergieen toch?

    heerlijk dat je hier je vragen kwijt kan, wordt altijd zo moe van mensen met goedbedoeld advies die denken het beter te weten en mij weer aan het twijfelen brengen!
     
  10. MisssZ

    MisssZ Bekend lid

    20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat een kindje in de buik al een allergie kan ontwikkelen voor honden/katten. Daar moeten ze dan echt in 1e instantie in aanraking komen met de haren en huidschilfers. Voedselallergie kan ik enigzins nog mee inkomen, alles wat jij qua voedingstoffen binnen krijgt komen ook bij de baby.
    Maar knuffel gerust met je katten hoor, kan echt geeeeen kwaad. Ik had echt enorm hard gelachen als iemand zoiets tegen mij had gezegd ;)

    En bv is idd het beste wat je kunt geven maar is echt GEEN middel tegen allergiën. Ik heb 7 maanden bv gehad vroeger en ben echt voor heel erg veel dingen allergies. Oa noten, fruit, bomen, gras, hooikoorts en sommige hondenschilfers. Ook voor bepaalde rauwe groentes kan ik verkeerd op reageren. Mijn zus daar in tegen heeft maar 2 weken bv gehad en heeft daarna de fles gekregen omdat de bv niet goed op gang kwam. En zij is nergens allegies voor. Dus daar moet je het niet alleen voor doen. Maar ook ik heb mijn dochter 7 maanden bv gegeven. En ben het nu ook van plan om het te geven als het lukt. Al heeft mijn dochter al last van exceem, ook een teken dat ze een allergies voor het 1 of ander is. Gelukkig niet extreem maar ze heeft het wel.

    Voor de rest heb ik geen "domme" vragen :)
     
  11. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    hahaha, nou ja tis ook niet de enige reden dat ik borstvoeding wil geven, ik wil ook graag die rustmomenten met mijn kleine als er veel bezoek is, dan kan ik lekker ff naar boven met haar, en het is lekker goedkoop :)
     
  12. Bellabella

    Bellabella Fanatiek lid

    12 jun 2008
    1.082
    0
    0
    Gooi
    Ik heb ook 2 domme vragen:

    1. Wat als je vliezen breken in bad? :confused: Je voelt dan geen nattigheid en hebt het wellicht niet door maar je mag eigenlijk dan niet in bad liggen...?
    2. Als je weeen hebt moet je zo lang mogelijk dingen blijven doen en proberen aan iets anders te denken zodat de bevalling korter lijkt te duren (totdat je het niet meer trekt natuurlijk). Maar je moet ook ergens een rustig plekje zoeken omdat wij "nog gevoeliger zijn dan paarden" (volgens het boekje; veilig bevallen) en je met drukte om je heen e.d. de weeen tegen kan houden en zo geen goede weeen krijgt?
    Dus moet je je nou afzonderen en concentreren of gaan wandelen en de was blijven doen enzo? :D
     
  13. acnaib

    acnaib Bekend lid

    19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ook een "domme vraag": ik ben 21 maart uitgelteld, 6 feb ga ik met verlof. Nu wil ik nog wel wat dingetjes ondernemen in die tijd. Bijv met een vriendin afspreken die 2,5 uur rijden ver weg woont en naar een musical. Nu ben ik allemaal zo bang dat als je net een dagje zo'n uitstapje maakt dat je kindje te vroeg geboren wordt.
    Wie blijft er bewust thuis in die laatste weken of moet je juist gewoon gaan?
     
  14. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    1 Tja dan heb je echt domme pech..
    meeste voelen het knappen... als de vliezen echt gelijk goed breken... en vruchtwater blijf je aanmaken... dus blijf je constant verliezen... dus dan merk je het met afdrogen wel... dat je je mutst niet droog krijgt.. :)
    (je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ga even van t merendeel uit)

    2. bij de eerste weeen heb ik lopen ijsberen in mn woonkamer...
    beweging bevorderd namelijk de ontsluiting....
    en Ja je moet je eigen wel veilig voelen... want als je je onveilig voelt ga je adrenaline aanmaken, waardoor dus je weeen plotseling kunnen stoppen en je bevalling soms zelfs kunstmatig weer op gang gebracht moet worden...
    Vandaar dat veel vrouwen die in het ziekenhuis komen opeens geen weeen meer hebben door de spanningen...
    (had ik dus ook... maar ze kwamen gelukkig wel weer goed op gang)
     
  15. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Tja.. ECHT op het einde zou ik niet meer 2,5 uur gaan rijden..
    ik heb nu al afgesproken dat ik niet meer "alleen" ergens naar toe ga...!
    maar als je niet "alleen" bent... en nog niet echt 37 weken denk ik dat je gewoon kan gaan hoor...
    Kleine kans dat je opeens te vroeg bevalt... en mocht dat wel zo zijn... dan is je vriendin toch bij je? die kan dan toch eventueel een arts bellen ofzo?!

    En je moet ook even kijken hoe je je op dat moment voelt natuurlijk... want als je echt bekkenpijnen krijgt... is echt een dagje op stap ook niet prettig... :cry:
     
  16. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Onderzoek heeft aangetoond dat 6 maanden volledige borstvoeding de KANS dat je kind allergieeen ontwikkeld VERKLEIND...
    Dit gaat ook alleen maar op als je kind die 6 maanden geen andere bijvoeding krijgt..... (weet niet of je wel bijvoeding gehad hebt?!)
    TJA wondermiddelen bestaan jammer genoeg niet... en anders denk ik als borstvoeding echt een middel zou zijn wat allergieeen kon stoppen dat ook volwassen mensen... hun dosis moedermelk zouden bestellen via internet....
    :D
     
  17. MisssZ

    MisssZ Bekend lid

    20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Dat zou ik eens moeten navragen maar volgens mij heb ik geen extra voeding erbij gehad, nu weet ik ook niet wat vroeger het standaard was hoor met hoe en wat qua bijvoeden. Aangezien dat nogal veranderd per jaar hahaha. Kan goed zijn dat ik met 4 maanden een fruitje kreeg.
    Maar mijn dochter heeft 6 maanden lang geen bijvoeding gehad, in geen enkel iets. En 7 maanden bij mij gedronken. En toch heeft ze exceem. Nu zei mijn huisarts wel dat dit kon gebeuren bij kindjes die ouders hebben die een allergie hebben. Baal wel een beetje, hoop toch echt dat ze niet voor veel dingen allergies gaat worden. Mijn allegieën heb ik overigens op 13 jarige leeftijd pas ontwikkeld, daarvoor nergens last van gehad.
    Hoop dat die 7 maanden bv bij Gwen toch het een en ander verkleind heeft met allergieën.

    Whahaha, zal wel een grap zijn dat je via internet melk kan bestellen :)
     
  18. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    ik heb en domme vraag. Ik zat opeens te denken mag ik negerzoenen hebben? omdat dat weer met die opgeklopte eieren te maken heeft?
     
  19. Suuz750

    Suuz750 Actief lid

    4 dec 2008
    419
    0
    0
    Euh, in negerzoenen zitten toch geen rauwe eieren? Die dingen liggen niet eens in de koeling. Kun je gewoon eten lijkt me. Ik ben ze op nog geen enkel 'verboden'lijstje tegen gekomen.

    Hoe heten die dingen nu eigenlijk, want negerzoenen mocht toch niet meer?
     
  20. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Oke nee ik ga soms twijfelen aan de stomste dingen vandaar dat ik hem in dit topic had geplaatst. Ze heten nu gewoon zoenen. Maar ik noem ze gewoon negerzoenen. Zo heb ik ze altijd al gekend
     

Deel Deze Pagina