Volgens Google is couscous geen pasta Couscous wordt gemaakt door tarwebloem met water fijn te wrijven. Het is dus een bewerking van (durum)tarwe en lijkt daarom meer op pasta. Couscous valt binnen de productgroep granen. Je kunt couscous prima als vervanger van rijst, pasta of aardappels eten.
Waarom veranderen merken zoals Taski (vroeg was hun pak drinken zoooo leuk en mooi), chips, snoepjes enz. het product en de smaak Never change a winning team
Goreng betekent gebakken. Dus eigenlijk is het pas bami goreng als je de bami nog even mee hebt gebakken.
Omdat dat leuk is voor de consumenten met allergieën en/of intolerantie. Kunnen ze weer gaan zoeken. Ik heb zwangerschaps lactose intolerantie. Bij E heb ik toen echt een nijdige mail gestuurd naar degene van de jodenkoeken. Verbeterde receptuur maar ik kon ze niet meer eten en ik was al zo snel sagrijnig omdat er zoveel niet kon wat ik wilde dus dat viel helemaal verkeerd. (Nu kan ik wel kleine hoeveelheden lactose verdragen dus hoef met koek etc minder op te letten )
Omdat door zout in water op te lossen een "nieuwe stof" ontstaat. Die zoutmoleculen laten zich minder snel binden, waardoor je lagere temperaturen nodig hebt. zout is helemaal tof. Je ziet dat de watermoleculen wel bevriezen, maar het zout niet. Het zout zakt daardoor naar de bodem, terwijl het oppervlaktewater dus praktisch zoet bevriest. Doordat het zout zakt ontstaat de golfstroom die er bijvoorbeeld voor zorgt dat wij in Nederland relatief warm zeewater hebben.
Tarwebloem (wat geen durumtarwe is...) wordt echt nóóit gebruikt om couscous te maken hoor . Heb zelf vaak genoeg gezien hoe het wordt gemaakt (sommige vrouwen hier maken dit zelf thuis). Er wordt een deeg gemaakt van tarwe- of maisgriesmeel en water, dit wordt tot korrels gewreven en vervolgens weer gedroogd, en gezeefd. Parelcouscous is het bijproduct van overgebleven restjes deeg, dat zijn kleine deegrondjes. Het lijkt ivm de grootte dan wel een graan, maar het is dus niet zo dat er ergens couscous groeit ofzo, in zekere zin is het een bewerkt product. En omdat het van een deeg wordt gemaakt is het dus technisch gezien een pasta, zo zien ze het hier iig wel. Bulgur is daarentegen wel gewoon graan.
Waarom is voedingskleding ook bijna altijd zwangerschapskleding? Ik ben mij daar nu in aan het verdiepen maar aangezien ik geen zwangerschapsbuik meer heb vraag ik me af of het wel de moeite waard is. Het past dan natuurlijk niet wat ik zonde zou vinden maar het zou het voeden wel stukken makkelijker maken
O echt? Als kind altijd gedacht dat het een meisje was Nu als volwassene nooit meer over nagedacht tot nu
Dat vind ik ook stom. De eerste tijd nog wel fijn maar zodra die buik weer teruggeveerd is (of een soort van Haha) heel vervelend. Meestal bleef het bij mij dus bij borstvoedingsbeha's en -hemden
E jankt al weer de hele avond, ze is er 3 keer uit geweest en speelt dan kei lief. Dus ik vraag mezelf nu serieus af of ik bij de bevalling van @lidu1 haar gewoon erbij kan gooien? En dan gil ik gewoon heel blij dat het er 3 zijn en ren dan hard weg. Zou dat kunnen? XD
Ja van die tuttige dingen waren het ook nog. Ik had meestal maar een oud hemd aan of iets hippere blousejes
Ik heb echt nog nooit gedacht dat dit iets voor de huisarts zou zijn zeg maar. Dacht dat ik gewoon een hele irritante blaas heb. Ga vandaag proberen maar 1x te plassen voor het slapen en daarna tot de wekker morgen op te houden. Las op internet een tip om de gewoonte te doorbreken. Hopelijk schrijf ik dan vanacht niet in het "waarom ben je vanacht wakker" topic dat ik heel nodig moet plassen maar weiger uit bed te gaan
Er zijn van die bh-tussenstukjes te koop hè voor een paar euro! Bijv. deze: https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/padded-bh/bh-verlengstukken---3-stuks-21800006.html?gclid=EAIaIQobChMImc251Lf_6AIVEtd3Ch0Y-wmVEAQYASABEgJEJ_D_BwE&gclsrc=aw.ds