'domme vragen' topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Waxinelichtjes, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nog erger: kip wordt geinjecteerd met antibiotica.
    Doe mij dan maar liever water :|

Ysabella en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Goeie vraag!
    Ik kijk best veel TeenMom enzo dus zie vaak baby's voorbij komen. Gek genoeg zie ik op die babyshowers wel vaak rompertjes uitgepakt worden, maar in de praktijk hebben die kinderen vrijwel nooit een romper aan voor zover ik dat kan zien.

Een vraag hierop inhakend: waarom zie je vaak Amerikaanse baby's met enkel een luier aan in de buggy maar zie je dat nooit hier in NL?
    Ik snap dat de temperatuur in sommige delen van AM erg warm kan zijn, dus wellicht is het daarom.. Maar bedoel: zelfs op zomerse, hete dagen vanaf bijv. een graad of 25 heb ik echt nog nooit een NL'se baby gezien die enkel in luier in de buggy zit hoor..

Ysabella vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nu je het zegt: dat valt idd. wel op.

Ik weet niet, maar mijn gok is om zo de prikkels te beperken?
    Dat is hier in NL ook steeds meer in opkomst.
    Komt uit de antroposofische hoek.

Google: "strikmutsje" of "mutsje zijdewol baby".

GossipGirlxoxo en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ja vind ik ook inderdaad. Na goed zoeken heb ik wel wat leuke items kunnen vinden gelukkig! En ik heb nog veel jasjes enzo gedragen die ik al had hangen. Zo hou je het nog een beetje leuk:roflmao:

5. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik slaagde redelijk bij prenatal. Had ook mazzel dat het zomer was, dus kon de pijpen oprollen. Toch 4 broeken versleten omdat de kwaliteit zo knudde was. Broek scheurde zo uit bij het kruis :confused:

suus1983 vindt dit leuk.
  6. Louise11110

Haha broeken had ik toch echt wel nodig! Ik heb veel stretch shirtjes en jurken die ik al had wel gewoon nog gedragen tijdens de zwangerschap maar toen ik ging trouwen liep ik een mooi zwangerschapsjurkje tegen het lijf die ik er perfect voor vond dus heb ik die wel aangeschaft. Voor de rest vrij weinig positiekleding aangehad.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Louise11110

Dat had ik inderdaad ook ja. Ik heb er ook zo'n 4 versleten helaas:o:

8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Waarom moet nagellak zo sterk ruiken? En waarom is er nog niemand geweest die daar iets aan heeft gedaan?

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vanwege alle chemicalien die er in zitten. Zouden die er niet in zitten, zou de substantie niet meer hetzelfde zijn en zou je het niet op je nagels kunnen smeren.

https://arganwinkel.nl/blog/nagelverzorging-de-gevaren-van-nagellak/

Magnolia29 vindt dit leuk.
  10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Nee je bent niet de enige. Ik heb altijd mijn eigen kleding gedragen. Enige dat ik soms wel eens deed was een buikband.

Ik werd zelfs opgeroepen toen ik 36 weken zwanger was van de oudste om me onmiddellijk aan het werk te zetten. Op het formulier een paar weken ervoor had ik al aangeduid zwanger te zijn. Toen ik bij de oproep kwam liepen ze achter en ze stuurden iemand persoonlijk naar mij om de afspraak te verzetten, mens schrok zich een bult toen ze me zwanger zag. Ja 36 weken en toen zei ze dat ik daar niet eens hoefde te zijn.

Waxinelichtjes en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ik draag geen broeken en de meeste rokken/jurken die ik draag zijn toch wel elastisch. Maar had volgens mij ook niet zo'n enorme buik.

Louise11110 vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Marihi en SAARC vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Nee. Vrouw bij ons uit hey dorp ook nooit (4 kinderen). Maar daar was ook "ineens" een baby, je zag niet dat ze zwanger was.

citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Briljant dat je daadwerkelijk gegaan bent. Ik had die koppen wel willen zien. Wat super gênant :oops:

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Klopt,
    Smaakt ook een beetje naar ananas

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wat is de functie van een huisvlieg?
    En waarom bromt de bromvlieg?

17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahahaha geweldige vragen :D

Ik krijg dan meteen de neiging om te gaan googlen :p

1. niet iets ''gezelligs'' kunnen vinden. Enkel dat ie infectieziekten over kan brengen :confused:
    Wel nog als ''interessant feitje'' kunnen vinden dat een gemuteerde variant van de huisvlieg gebruikt wordt als voedsel(dier) voor in gevangenschap gehouden huisdieren die insecten eten.

2. (gequote) Het geluid dat een vlieg maakt is, zoals bij vele andere insecten, afkomstig van de vleugelslag.
    Hoe kleiner een dier is, hoe sneller de vleugelslag moet zijn om in de lucht te blijven. Vliegen zullen daarom slagfrequenties gebruiken van 200 Hz (Hertz; slagen per seconde) voor een huisvlieg en tot 1000 Hz voor de miniscule knitjes. Vermits onze oren gevoelig zijn voor trillingen van ongeveer 20-20.000 Hz zullen we dit horen als een lage tot middelhoge toon.
    Wat dit brommen zo speciaal maakt is dat “normale” spieren niet in staat zijn om aan dergelijke hoge frequenties te werken. Vele insecten bezitten daarom, in het dierenrijk unieke, asynchrone spieren. Wanneer zo’n spier geactiveerd wordt, zal ze een hele reeks snelle contracties uitvoeren, snel genoeg om de vleugels aan vele honderden Hz te laten bewegen.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  18. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Infectieziekten zeg je?

AHA! De huisvlieg houden wij verantwoordelijk voor Corona! De dader is gevonden! :p:roflmao:

19. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Waarom is Mark Rutte nog vrijgezel?

(I know. Echt domme vraag dit)
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Indire, Lana1986, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Is dat wel zo? Misschien is hij heel goed met zijn privé geheim te houden.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina