Oooooh dat is dan ideaal! Niks niet moeilijk doen maar een wat langere trui! Als het echt te wijd is bij de benen heb ik wel eens met de naaimachine naast die naad gestikt.
Een theedoek of keukenhanddoek (ook: afdroogdoek, droogdoek, schoteldoek of keukendoek) is een doek van katoen of linnen waarmee het afgewassen eet- en kookgerei (de vaat) wordt afgedroogd. Een theedoek wordt gebruikt om de vaat mee af te drogen, maar moet niet worden verward (zeker niet in het gebruik) met een vaatdoek, hoewel met een schoteldoek soms ook een vaatdoek kan worden bedoeld. De theedoek was oorspronkelijk de doek waarmee de theekopjes werden afgedroogd. Er was ook een doek voor het glaswerk. Dat werd gedaan met een (afzonderlijke) glasdoek.
Als de broek niet goed zit zou ik zeggen verkoop hem weer door. Voor €3,50 zul je er geen mage verlies op maken. Maar ik ben pietje precies met broeken.
Bij ons is een keukenhanddoek echt anders dan een theedoek: de theedoek is om de vaat te drogen en met de handdoek droog je je handen.
Ja, zou je dan ook een koffiedoek hebben voor de koffiekopjes? Een pannendoek voor de pannen, etc en het een mag je niet gebruiken voor het ander en zou een vaatdoek dan oorspronkelijk voor de vaat bedoeld zijn? Wij gebruiken dat om het aanrecht mee schoon te maken. Eigenlijk een aanrechtdoek dus
Ja, krom eigenlijk hè Mijn man noemt het afdruiprek trouwens steevast 'droogrek'. Ook best logisch want dat is ook de functie daarvan.
Dat soort vragen heb ik ook vaak Net zoals dat ik niet begrijp waarom er een kever bestaat die ''vliegend hert'' heet, maar geen hert is
Laat het eens weten aan wiki dat ze mis zijn . Wij zeggen keukenhanddoek voor het afdrogen van keukenspullen enzo en handdoek als het voor de handen is. Theedoek zeggen wij nooit. En een vaatdoek is een schotelvod.
Ik vraag me af of er in Gelderland witte troep van het plafond af kan komen als er in Groningen een lichte aardbeving is? Wij hebben nu 2 keer gehad de afgelopen weken dat er ‘s ochtends onder lampen bijvoorbeeld op verschillende plekken in huis wit spul van het plafond op de grond lag. Mijn man dacht door aardbevingen, beide keren was er die nacht inderdaad wel een lichte aardbeving geweest in Groningen.. Ik vraag me af of dit kan of dat het hier spookt
Worden alle andere virussen (griep/verkoudheid ed) nu ook grotendeels uitgeroeid of geminimaliseerd voor langere tijd door de maatregelen?
Goede vraag. Ik weet wel dat dochter elke maand wel een keer flink verkouden was of koorts had voor dit begon en sinds we thuis zijn niet meer. Kan natuurlijk toeval zijn.
Maar ze heeft al die tijd ook weinig tot geen contact gehad met anderen waarschijnlijk? Dus dan kan ze überhaupt niet verkouden worden.
Klopt, alleen ons gezin en andere mensen op afstand. Is ook logisch dat ze dan niets oploopt maar kan me zo voorstellen dat die hele 1,5 meter samenleving ook voordelen heeft mbt griep, verkoudheid en andere virussen.
Waarom heet de koelkast ook wel ijskast? Er zit geen ijs in? Ik dacht dat het een vriezer was, veel logischer toch?
Van onze dochter dachten we dat ze de eerste 1.5 jaar zowat chronisch verkouden was. Vaak ook met lichte koorts. Korte vakanties oid was ze net weer beetje bij getrokken tegen t einde en dan ging ze weer naar kdv en was t gewoon weer net zo prut als altijd. Pas toen ze langer dan 2 weken thuis was (zomervakantie, man werkt in t onderwijs) kwamen we er achter dat ze ook NIET verkouden kon wezen. Wij zaten al te denken aan stof allergie oid, nee hoor virus verzamelaar op de kdv. Sinds de kerst is ze al niet veel op kdv geweest. Eerste weken was ze goed beroerd nog. (was opgenomen geweest vanwege benauwdheid, krijgt sindsdien flixotide) half februari zoiets kreeg ze een reuteltje en mocht ze van ons niet (nog zoekende wat de nieuwe situatie met medicatie zou brengen) en daarna kwam corona en mocht ze van de kdv niet omdat dr ademhaling te zwaar was (is haar reguliere ademhaling sinds baby af aan). Dus eigenlijk nu een beetje slecht beeld maar nu al hele lange tijd zonder snotneus in elk geval en die had ze best vaak. En gelet op die zomervakantie ervaring, zou ik durven beweren dat dit zeker effect heeft op de verkoudheden. Vroeg of laat loop je ze toch wel een keer tegen t lijf, maar ik waardeer de rustige periode in elk geval wel. Scheelt aardig wat neuzen poetserij.
In limburg zegt men nog vaak ijskast ipv koelkast. Toen ik in den landen studeerde kwam ik er eigelijk pas achter dat dit niet goed was gebruikte vroeger gewoon beide benamingen.