bij mij zag je zo rond begin januari een beginnend buikje van de zwangerschap,en de meeste vrienden en bekenden wisten dat ik zwanger was,alleen niet iedereen wist het. kwam toen een kennis van me tegen met boodschappen doen,en die wist niet dat ik zwanger was,dus wat zei ze "so heeey,jij bent de feestdagen goed doorgekomen he" ,en dan maakte ze er een bolle kop bij. uhm nee,ik ben zwanger,ze schaamde zich wel echt toen zeg....
Alsof 2 meisjes geen koningspaar is he? En dan ook nog duidelijk een meisje (roze kleding enz.), gaan ze terug krabbelen.... "is ook leuk" PARDON????? is ook leuk? Is net zo leuk als: 2 jongens óf een jongen en een meisje.... vind het reuze irritant dat mensen altijd maar denken dat je graag van elk geslacht 1 (of meer) wilt.... (vraag mn man maar es, die zegt zeker weten dat er van hem nog een dochter bij mag... *als we al een derde mogen/kunnen krijgen*)
Damien in een blauw shirtje van Thomas de Stoomlocomotief, een spijkerbroek waar Thomas ook op staat en een stoere hanekam in het postkantoor; komt een man aan, hele verhalen over hoe 'makkelijk de buggy's van tegenwoordig toch zijn' en die daarna vraagt; 'Het is toch een meisje he?' Okay, hij heeft een heel fijn gezichtje, je kunt je dochter natuurlijk ook Thomas kleertjes aantrekken en je zou bij je dochter zelfs een hanekam kunnen maken, maar ik vind Damien toch overduidelijk een jongen En toen ik vertelde aan m'n moeder dat ik zwanger was en dat ze oma werd riep ze; 'HOE KAN DAT NOU? ' Toen ik vroeg of ik het even moest demonstreren begon ze heel hard te lachen, toen te huilen, toen weer te lachen.. Dat was echt een héél mooi moment
Mijn moeder (62) liep met mijn nichtje van toen nog geen jaar over straat, komt er een meneer aan en zegt tegen dr: "goh, mevrouw dat u dat nog durft op uw leeftijd een kindje" Toen mijn schoonzusje mij een keer een coupe-soleil had gegeven (ze is kapster) vroegen ook heel veel mensen of ik mijn haar geverfd had. Eeh..nee, ik was de wc met bleek aan het schoonmaken en viel er met mijn hoofd in. Toen ik me vast wou houden aan het touwtje trok ie door en nu is het zo.
haha nou, ook als je niet zwanger was geweest vind ik dit best een brutale opmerking moet ik zeggen..
Hahah! Gisteren stond ik met mn moeder ergens te wachten, dochtertje mee. Ze had een roze jas aan, ballerina's , een rokje en een roze haarspeldje in. Vraagt een vrouw: Is het een jongetje of een meisje......
Nu ik dit lees bedenk ik me een kindje wat ik ooit in de Efteling zag.. Het was aan z'n gezichtje overduidelijk te zien dat het een jongetje was, z'n ouders noemden 'm Bart, maar het kind had wél een rokje en roze schoentjes aan.. Ik heb nog een hele tijd geluisterd en gekeken of ik het wel goed had, maar het was écht écht écht een jongetje..
Toen ik een shirtje voor m'n dochtertje van 1,5 wilde afrekenen vroeg de cassiere: "deze voor u?" Ik: "nee voor m'n dochertje" gna gna Maar ik stel zelf ook wel vaak de bewuste 'domme vragen' om een gesprek op gang te brengen; "hee heb je je haren geknipt"? wekt namelijk een antwoord op ipv "hee je hebt je haren geknipt."
Nog een domme actie van een paar weken geleden: Wij zwemmen altijd op woensdagochtend en normaal heeft mijn dochtertje een roze badpakje aan. Maar die was wat te klein geworden en had 2 weken geleden nog geen nieuwe, dus heeft ze op die woensdag alleen een zwemluier(is blauw van kleur) aangehad. Ik in gesprek met een andere moeder, die daar ook wel vaker is, zei zegt steeds "hij" tegen m'n dochter. Terwijl we er al ruim een jaar komen en die moeder is er ook regelmatig met haar dochter. Heb er niks van gezegd toen, maar vond het wel erg raar.
op zich snapte ik het wel,al was het niet leuk hoor. ben altijd erg tenger geweest,mensen kennen me niet anders,tja,en ineens kropen mijn darmen omhoog,en begon mijn buikje te groeien. het leek in het begin ook echt alsof ik dik was,ipv zwanger...
Mijn partner en ik zijn niet getrouwd en hebben dus een andere achternaam. Wanneer er weer eens gebeld wordt door één of andere verkoper neem ik de telefoon op met mijn naam: "Met Mien Dobbelsteen" (blijf liever anoniem hier) en dan vragen ze altijd : "Spreek ik met dhr. of mevr. Nopjes?" Dan denk ik dus bij mezelf: 1: Ik zeg toch volledig mijn eigen naam, wat dus niet lijkt op wat zij zeggen. 2. Mijn naam lijkt in de verste verte niet op een jongensnaam dus hoezo De heer of Mevrouw?! Aan mijn stem kan je ook wel horen dat ik een vrouw ben!! Daarom neem ik de mensen aan de andere kant van de telefoon dus ook niet meer serieus en kap ik het gesprek gelijk af!
ik vind dat mensen tegenwoordig oooveral over vallen. er zijn hier al zoveel topics geweest over wat men allemaal stom en dom vind aan andere mensen. het is na die allemaal gelezen te hebben bijna onmogelijk om je mond nog open te doen tegen iemand op straat of ergens anders. de meeste proberen gewoon aardig of sociaal te doen lijkt me. maar overal valt wel iets stoms of doms over te zeggen of soms zijn mensen zelfs asociaal omdat ze een zakdoekje aanbieden. ja duuhh... ik ben denk ik erg ouderwets aan het worden ofzo. ik vind het alleen maar aardig dat er nog mensen zijn die iets tegen je zeggen. ookal is eht dan dom of stom. moet een beetje aan die reclame denken van sire. "aardige mensen hoe gaan we ermee om?"
Ik een paar weken geleden ook bij het CB. Komt een kindje binnen met een roze rokje en rood met roze shirtje, maar het had echt een jongens koppie en een jongenskapsel. Dus een vriendin en ik kijken elkaar aan van jongen of meisje? Dus die moeder begint haar kindje uit te kleden (kindje was 3 a 4 jaar trouwens) toen het in zijn onderbroekje stond was toch duidelijk te zien dat het een jongetje was. Weet niet met welke reden het was dat dat jongetje meisjes kleren aan had (had wel een zusje dus misschien dat alle kleertjes van zijn zusje naar hem gaan??? Sorry nee is flauw) Maar vond het wel een beetje vreemd op dat moment. Dus idd zo vanzelf sprekend is het niet.