We waren een overdracht aan het doen van een tweeling zus A zou zorg krijgen en zus B zou bij haar komen wonen. We hadden alle gegevens van zus A gemaild, krijgen we de een mail terug met de vraag wanneer zus B geboren is.
Ik snap niet dat mensen zich altijd zo druk maken om die naar de bekende weg vragen. Goh ben je er weer? Deze maar doen dan? Kom je in je motorpak binnenstappen: Ben je met de motor? Dat soort vragen. Tuurlijk is het naar de bekende weg vragen maar denk niet dat de vraagsteller het op die manier bedoelt, het is gewoon een manier om een gesprek te openen. Als je bij de kassa komt met je spulletjes en de kassière zegt niets is het toch ook niet goed .
Als ik wegga schakel ik vaak de huistelefoon door naar mijn mobiel. Dus het zou zo maar kunnen dat ik dan niet thuis ben. Veel van zulke vragen, zijn denk ik meer bedoelt om een gesprekje op gang te brengen, dan dat het echt dommigheid van die ander is.
Haha ik ben zelf een held in domme vragen stellen. Toen ik een jaar of 12 was moest ik van mijn ouders even voor 4 euro patat halen bij de snackbar. Omdat ik zo bezig was met of ik wel genoeg geld mee had gekregen vroeg ik aan de snackbarmedewerkster "Hoeveel kost 4 euro patat?" Haha.. Mijn zusje was mee en deze vraag hoor ik dus nog vaak Er reed eens een bus voorbij waarop stond "Buiten dienst". Dus ik vroeg, "waar ligt Buitendienst ook alweer?" Hahaha.. Jesus.. als ik dit zo lees voel ik me wel heel dom haha
Oke... wij hebben een 1 eiige tweeling. Lijken als twee druppels water op elkaar... en dan nog de vraag krijgen 'is het een tweeling?'. Ik reageer vaak met 'nee een drieling, maar heb dd lelijkste thuis gelaten'. Of met 'nee een vierling, papa loopt verderop met de andere 2'. Die blikken zijn priceless!
Niet echt een domme vraag maar laatst bij de drogist had ik neusdruppels gekocht. Vraagt de dame aan de kassa of ik bekend ben met dit geneesmiddel, en dat was ik dus niet. Trekt ze het doosje uit elkaar en leest de bijsluiter voor Dat had ik zelf thuis ook kunnen doen...
Ooooh ik heb er zoveel, leuke kant van mijn beroep als grafisch vormgever "Ik zou graag willen als ik op deze LinkedIn url druk, dat ik naar de website ga." - Onze advocaat, over een papieren visitekaartje "Kan ik je betalen met sokken?" - Een klant die sokken verkoopt.. "MOET ik je betalen als ik de website niet goed vind..?" - Een klant die we daarna niet meer gesproken hebben En nog genoeg dingen die ik niet kan vertalen naar normaal Nederlands
Iemand die een ijsje wilde kopen... Volgens mij keek ik em ook echt aan met een blik van "meen je dit of zit je me in de zeik te nemen" Heb maar heel serieus geantwoord dat ze uit de vriezer kwamen...
Als ik na een bezoekje aan mijn moeder weer weg ga, zegt ze altijd: "Rij je wel voorzichtig?" Natuurlijk doe ik dat, maar ik kon het niet laten een keer te zeggen: "Nee, dat was ik eigenlijk helemaal niet van plan." Toen stond ze even raar te kijken... maar toch zegt ze het iedere keer weer... zucht.
Toen ik nog in ijssalon werkte vroeg ik als mensen ijsjes mee wilde nemen altijd wilt u er een tasje omheen. Hoe vaak je dan als antwoord kreeg: 'als u heeft...' ('k had altijd weer de neiging om te zeggen, nee)
Mijn zus (35 weken zwanger) liep op vakantie in een bikini. De buurman: "Ben je zwanger?!" Nee ze heeft een tumor ter grootte van een pasgeboren baby in d'r buik nou goed?
Mag ik je wat vragen?......uuuh, dat doe je al Mijn klas binnenkomen lopen en vragen "mag ik je even storen?"....uuuh, dat doe je ook al Heel flauw, als mijn leerlingen vragen "mevrouw hoe schrijf je dat", dan schrijf ik DAT op het bord... Gelukkig heb ik leuke leerlingen, allemaal pubers en kunnen ze er zelf ook wel om lachen.
Haha oow ja heerlijk topic! Toen ik nog een thuistelefoon had belde mijn moeder wel eens en dan vroeg ze ben je thuis? Nee joh dit ding heeft werkelijk overal bereik
Mijn moeder heeft er een handje van om me smorgens te bellen en als ik dan opneem te vragen of ik wakker ben.. ze krijgt dan standaard het antwoord Nee ik slaap nog En toen ik nog thuis woonde als ik weg ging kijk je wel uit? Nee mam ik laat me aanrijden door een auto en vervolgens overrijden door een vrachtwagen. Standaard vragen krijgen van mij sarcastische antwoorden
Ik was bij de snackbar en bestelde voor een groep van 10 man eten.. Wilt u het meenemen of eet u het hier op? Uh wat denk je?
Als ik tegen Andy zeg dat ik het koud heb bijvoorbeeld vraagt hij altijd: heb je het koud? 😂 Maar ik betrapte me er laatst op dat ik het zelf ook doe 😁