Ik heb de laatste tijd erg veel hoofdpijn. Ik moet vaak even op de bank gaan liggen, of soms wel de hele dag. ik neem nu steeds 2 keer per dag 1000 mg paracetamol. Ik doe dit liever niet maar moet soms toch wat. Volgens de vk mag ik ook de maximale dosering nemen maar dit heb ik nog nooit geprobeerd. Soms heb ik ook het idee dat het niet werkt. Ik heb ongeveer 5 dagen per week deze hoofdpijn. Ik probeer veel tr drinken en als ik vrij ben tussen de middag even op de bank te liggen maar merk niet echt eem verschil. zijn er meer mensen die zoveel hoofdpijn hebben en heeft iemand misschien wat tips?
Me bloeddruk is verder wel goed ja. van de huisarts hoor ik alleen dat het een beel voorkomende klacht is en dat ik paracetemol moet nemendus daar schiet ik verder niks mee op.
Nee herken het niet. In de zwangerschap nooit hoofdpijn gehad. Als de huisarts zegt dat je paracetamol moet nemen maar dat helpt niet voldoende voor jou, zou ik nog eens terug gaan om te kijken of er iets anders te krijgen is of dat er misschien bloed onderzoek kan plaatsvinden.
bij mijn eerste zwangerschap heb ik zeker in totaal 7 maanden hoofdpijn gehad bij mij werkte ook niks. het enige wat je kan doen is op tijd rusten en voldoende drinken en je bloed een keer laten checken. bij mij is de oorzaak niet gevonden.
Je geeft aan dat je 2 maal 1000 mg (2000 mg per dag) neemt... bij pcm is het zo dat je als het ware een spiegel moet opbouwen. Dus je zou wat dat betreft beter drie maal daags 2*250 (= 1500 mg per dag) kunnen nemen of drie maal daags 2* 400mg (=2400 mg per dag) Dat werkt beter dan eenmalig op een dag een grote dosis nemen. Natuurlijk zou je liever niets innemen, maar soms "moet" je wel omdat je moet kiezen uit twee "kwaden".
dit, en bij elke pcm die je slikt een heel glas water. dus 3x 400 = 2 glazen water. je plast je een ongeluk, maar ik merkte na een dag of 3 het verschil. zat al weken te migraine aan, maar medicatie mag niet. ik ben wel een keer extra naar de vk gegaan om mn bloeddruk te laten meten
Hier ook met momenten veel last van! Bij mij is dan het enige wat helpt paracetamol, veel drinken en rust! Helaas is er verder weinig aan te doen.. Erg vervelend inderdaad!!
Overigens kan je van langdurig paracetamol gebruik als bijwerking juist hoofdpijn krijgen... Ook even in de gaten houden dus...
Ik neem altijd zetpillen omdat de gewone er bij mij niet in blijven. En heb thuis een bloeddruk appaat dus zal straks weer even meten. ik heb me vandaag weer ziek moeten melden, al 2 nachten niet geslapen door de hoofdpijn dus misschien bel ik inderdaad de vk nog even.
Werkzame paracetamolspiegel in je bloed is ook afhankelijk van je gewicht. Kinderen vanaf 12 jaar 'moeten' 3 x 1000mg (elke 8 uur dus) innemen om het echt effectief te laten zijn. Denk dat het voor jou ook verstandiger is om 3 daags 1000mg te gaan nemen. Omdat je dan een constante spiegel hebt in he bloed, ipv steeds op en af zoals je nu doet. Aanpassen naar vaker per dag maar minder mg per keer raad ik nie aan.
Pfoe, ja. Bijna elke dag veel hoofdpijn, ik ben er bijna gewend aan geraakt. Bij mij werkt veel water drinken het beste!
Ik heb de vk net gebelt en moet vanmiddag gelijk komen om te bloedprikken urine inleveren bloeddruk meten en ijzer en suiker prikken. Ben benieuwd...
waarom is dat zo'n paracetamol spiegel opbouwen? Je lichaam went er dan toch juist aan en de paracetamol lijkt bij mij dan echt minder te helpen dan een dosis bij heftige pijn?
Is het bij jou niet "gewoon" zo dat je veel te veel hooi op je vork hebt? Tenminste als jij ook de TS van dat topic was over dat je man je weinig tot niet hielp? Mochten je waardes goed zijn, zou ik echt even kijken met je man hoe jullie de dingen anders kunnen gaan doen. Succes.
Ben inmiddels bij de vk geweest, doorgestuurd naar een dietist. Heb nu een eet schema gekregen, moet een paar kilo aankomen en savonds ook nog wat eten, meer zuivel enzo. dus dat maar eens proberen!