Domoo Seat of Wip Stoeltje?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miss C, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Domoo seat of Wip Stoeltje?!

1. Domoo Seat

2. Wip Stoeltje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    #1 miss C, 7 feb 2010
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
    hoi dames,

ik vind de domoo seat zo'n geweldig ding om te zien!
    hebben jullie een domoo of een wippertje?!
    en wat vind je de voordelen en/of nadelen ervan?!
    alvast bedankt....

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    voordeel doomoo, het vormt zich naar je kindje!
    Mijn dochter heeft er in het begin heerlijk in geslapen.
    Ik vind het veel natuurlijker dan een wipstoel. Die hebben we ook niet gehad en niet gemist.

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier een nieuwe domoo seat te koop vond het niet fijn

4. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ideaal! Ze gebruik hem nu nog, je hebt er veel langer plezier van! Nadeel let op je kindje kan wel heel makkelijk in zijn voorkeurshouding blijven liggen.
    De hoes is wasbaar en er zitten er 2 bij!

5. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier ook een doomoo seat. Vond hem ideaal, bij de volgende wordt ie weer gebruikt!!

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    doomoo seat vind ik ook helemaal geweldig dus die heb ik, maar heb ook een wipstoeltje.
    Het wipstoeltje kun je ook gebruiken om voeding in te geven en dan is het makkelijk dat je het ruggedeelte kunt verstellen vind ik.
    Doomoo seat kun je wel langer gebruiken omdat het later een gewone zitzak wordt,.

7. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hier ook allebij

ik vind de domoo nu ook wel erg handig, maar voor een fruithapje wat jewe zegt ga ik haar ook in het wipstoeltje doen, ook omdat je die rugleuning dus wat rechter op kan zetten, en dat kan bij de doomoo niet,

voordeel van wipstoeltje, je kan er altijd een los speel ding (weet ff de naam niet) babygym? boven zetten, en bij de doomoo past dat niet, daar moet je ze speciaal van de doomoo hebben, en die kan je dan weer niet los in de box zetten volges mij...?

8. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vond de domo seat eerlijk gezegd een onding, mijn zoontje heeft het 2 keer voor elkaar gekregen om naast het kussen te hangen, terwijl hij toen echt nog heel klein was.
    Dus toen alsnog maar een gewone wipstoel gekocht.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Ik heb een soort alternatieve domoo seat én een wipstoeltje. De eerste weken heeft mijn zoontje heerlijk geslapen in die zitzak, hij kwam helemaal tot rust.
    Momenteel is hij gewoon veel te wild daarvoor, dus doe ik hem eerder in zijn wipstoel. Maar mijn dochtertje van 2 speelt ook nog vaak met die zitzak, dus ik denk dat hij het over een tijdje ook wel weer leuk gaat vinden.

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier allebei niet, en ook zeker niet gemist. Dochterlief ligt altijd op een kleed of in de box en als ze wat meer rechtop wil kan dat in de Bloom Fresco. Twijfel wel nog steeds over een Bumbo seat, maar dat was de vraag niet :D

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hihi toch bedankt voor je reactie, mijn zus heeft nog een bumbo staan dus als het zover mag zijn krijg ik die!!!

12. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    @iedereen,
    bedankt zover voor alle reacties!

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    #14 Laure80, 8 feb 2010
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
    Ik heb de domoo seat geleend. Deze is erg fijn, maar gebruik je echt maar heel kort. Vervolgens heb ik zelf een wipstoeltjes gekocht (babybjorn). Deze is de eerste weken misschien niet zo comfortabel als de domoo seat, maar nu mijn zoontje net 1 is gebruik ik deze nog steeds. De domoo seat gebruik je echt niet lang (al doen ze alsof deze heel lang mee gaat). Toen mijn zoontje een paar maanden was durfde ik heb niet meer op de domoo seat te leggen en er bij weg te lopen omdat hij naar mijn idee om kon kiepen.
    Voordeel van de babybjorn is dat de kleine er makkelijk mee kan wippen, het stoeltje heel makkelijk plat te maken en mee te nemen is als je weg gaat (hoef je de kleine bij visite niet steeds op schoot te houden, ook makkelijk naar oppas), ook is de hoes uitwasbaar. Babybjorn is wel stuk duurder dan andere wippers, maar ook veel langer te gebruiken.

Goedkoop alternatief voor een domoo seat in het begin (als ze voor de wipper nog iets te klein zijn): je hebt voedingskussens met een speciale hoes waarmee je een soort domoo seat maakt, enige wat mist is het tuigje, maar helemaal in het begin is dit natuurlijk geen probleem. Maak je voor ca. € 15,- van je voedingskussen een domoo seat en gebruik je vanaf ongeveer 1 maand een wipstoeltje

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De doomoo seat kiept echt niet zomaar om. Is het zelfde als met een voedingskussen. De balletjes zorgen ervoor dat alles wordt ondersteunt en stevig blijft staan.
    straks als de kleine kan lopen of wat ouder is dan rits je het andere deekje erop en kunnen ze er zelf op spelen en hebben ze hun eigen zitzak.

15. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben ook beide! Ik vind de Doomoo héél mooi en hij staat ook mooi bij ons interieur ;)! Alleen als ik eerlijk moet zijn hebben we tot nu toe meer aan de wipstoel gehad. Jara wil altijd graag zo rechtop mogelijk zitten om alles te kunnen zien en blijft dus veel langer tevreden in de wipstoel... Mogelijk wordt de Doomoo straks nog weer aantrekkelijk voor haar om bijvoorbeeld lekker in te hangen als ze wat groter is! Maar tot nu toe (helaas) dus nog niet zoveel aan gehad...

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb ze allebei voor Joey gehad!
    Doomoo zit hij nog steeds lekker in

17. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hier staan ze ook allebei op het verlanglijstje. ;) heb al posi en nega verhalen gehoord over de doomoo maar we zien wel,kan hem overkopen van een vriendin dus :p

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier beide.
    de domoo gebruikt fynn nog heel veel klimmen en klauteren de wipper is met 7 maanden weg gegaan omdat hij ging kruipen.

nu gebruiken we de wipper voor de kleine van vrienden

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier de domoo en dat bevalt prima.
    Ik heb de wipstoel nog niet gemist.
    Mijn oudste gaf ik er ook zijn fruithapje e.d. in, je kunt die zak in model kneden, dus ook ervoor zorgen dat het kindje wat rechter op kan zitten.
    En voor een nog heel jonge baby is de domoo veel comfortabeler.

Deel Deze Pagina