Ik heb een vraagje, Vorige week zaterdag had ik mijn laatste pil genomen en ik had al een idee dat ik zwanger zou zijn. Ik had die dinsdag een test gedaan, die bleek negatief te zijn, de volgende dag had ik nog een test gedaan en die had een licht 2e streepje erbij. Maar die woensdag werd ik ook inene ongesteld, maar dat was niet zoals ik het altijd had. Geen pijn, ik voelde niks. Bloed was licht, wat normaal altijd donker was. Maar daarna heb ik nog 3 testen gedaan en die bleken ook negatief te zijn. Maar ik heb pijn in mijn onderrug, in mijn onderbuik en krampen. Ik had van het weekend een harde buik, ik heb last bij mijn liezen, misselijk en hoofdpijn. Ik vraag me of ik nou wel zwanger ben of niet, want ik heb echt bijna alle symptomen, alleen nog geen gevoelige borsten. De rest heb ik wel allemaal. Kunnen jullie mij helpen?
Symptomen zeggen helaas niks, je kan een licht positieve zwangerschapstest hebben gehad en toch ongesteld worden. Vrouwen testen vaker positief voor hun menstruatie helaas, als de testen nu negatief zijn dan is de kans dat je zwanger bent helaas erg klein. Sowieso moet je eerst eens ontpillen en dat kan gemiddeld een half jaar duren, in dat half jaar ga je allerlei klachten krijgen waardoor je denkt zwanger te zijn maar dat hoort er echt allemaal bij. Je kan het in de gaten houden, over een weekje nog eens testen of eventueel naar de huisarts gaan. Waarom denk je trouwens zo snel na de pilstop zwanger te zijn? Zou uitzonderlijk zijn als je direct een eisprong krijgt, volgens mij kan dat niet eens?
Ik heb dit ook eens gehad bleek vroege miskraam te zijn komt best vaak voor als je toch twijfels nog eens na paar dagen test doen kan nooit kwaad
Je bent waarschijnlijk aan het ontpillen. Edit: niet echt waarschijnlijk na zo'n korte tijd. sorry ben er niet helemaal 100% bij
Ik denk ook indd niet dat je zwanger bent helaas maar t is zeker mogelijk om meteen na t stoppen zwanger te raken. Ik nam 2 dec mn laatste pil, had menstruatie op 5 december en teste 5 januari zwanger!
Dus jij was 3 dagen na pilstop ook al zwanger? Want dat is wat TS denkt. TS, je hebt gewoon een pilbloeding gehad zoals je altijd krijgt in de stopweek. Je zult eerst een eisprong moeten hebben wil je überhaupt zwanger kunnen worden en die heb je niet binnen 3 dagen na pilstop. Het duurt meestal ongeveer 2 weken om eitjes voldoende te laten rijpen tot een eisprong. Vervokgens moet het eitje nog bevrucht raken wat ook niet automatisch gebeurd. Dan moet het zich nog innestelen wat ook 5 tot 10 dagen duurt. Verder moet je lichaam in de meeste gevallen na pilstop nog weer op gang komen. Je eerste cyclus na pilstop kan daardoor erg lang duren en is niet automatisch weer 28 dagen. Eigenlijk is het dus totaal onmogelijk om 3 dagen na pilstop al zwanger te zijn, tenzij je de laatste pilstrip erg slordig hebt geslikt!
Ok, je hebt je laatste pil geslikt.. Bent ongi geworden in stopweek.. Hebt drie negatieve testen.. Naar mijn idee dus zeker niet zwanger! Alle Symptomen die je hebt zijn symptomen die bij menstruatie horen, en die dus heel normaal zijn in een stopweek. Om dus nou van een miskraam te spreken lijkt me wat overbodig. Ik werd ook altijd 2-3 dagen na mn laatste pil ongi
Dus je bedoeld dat je niet gestopt bent met de pil en graag zwanger wilt worden? Als ik het goed begrijp heb je gewoon de pil elke dag geslikt tot je strip op was, nu zit je in je stopweek en zaterdag begin je weer met het slikken van de pil? Lijkt me heel sterk dat je ondanks het slikken van de pil, negatieve zwangerschapstesten en een ongesteldheid tóch zwanger bent geworden. Als je denkt dat je zwanger bent kan je lichaam rare symptomen gaan vertonen. Vertrouw dus gewoon op je negatieve testen. Mocht je het heel heel heel erg zeker willen weten moet je even langs je huisarts gaan.
Ik heb 4 testen gedaan en 1tje had een licht streepje. En deze symtomen heb ik nooit eerder gehad bij menstruatie. Ik had licht bloed inplaats van donker, ik had geen pijn. En dat had ik altijd. Ik heb pijn in mijn onderrug, onderbuik en liezen en krampen. Harde buik. Veel eten, misselijk en hoofdpijn. En deze symptomen heb ik al 2 weken.
Je kan natuurlijk ook gewoon een valse test gehad hebben, dat lijkt me erg waarschijnlijk omdat de rest negatief was. Al die zogenaamde kwaaltjes zijn gewoon van een menstruatie hoor Maar lees ik het nu goed? Je was gestopt met de pil opeens omdat je vermoedde zwanger te zijn..?
Nee, niet opeens. Ze heeft keurig haar strip afgemaakt en kreeg keurig haar pilbloeding en negatieve testen en slechts 1 dagje 1 lichtpositieve (mogelijk valspositieve) test. TS, als je al dwars door de pil zwanger was geworden (tijdens correct slikken van de pil heb je eigenlijk geen eisprong) is het HCG niet meteen een dag na 1 lichtpositieve test uit je lichaam verdwenen. Ik denk dus ook sterk aan een valspositieve test. En niet direct aan een een miskraam! Daarbij komt dat symptomen ook niks zegt. Kan goed bij je pilbloeding horen. De meeste vrouwen hebben bovendien in het prille begin totaal geen symptomen toen ze zwanger bleken. Pas vanaf een week of 6 begonnen ze klachten te krijgen. Maar plaats eens foto's van je testen waaronder de positieve test? Kun je er nog foto's van maken?
Oh ja had beter moeten lezen.... Maar ts als je toen wel al dacht zwanger te zijn.... Heb je de pil vergeten te slikken dan?
Dat is een goede vraag QueenC. Ben ik ook wel benieuwd naar waarom ze denkt direct na het einde van een pilstrip al zwanger te zijn.
Ik heb inderdaad een keer de pil vergeten.. Maar ik heb deze symptomen al 2 weken, daarom denk ik dat.
Wanneer heb je die pil vergeten ... In het begin of midden of het eind van de strip? Als je al 2 weken kwaaltjes hebt zou je die extreem snel gekregen hebben ...
die kwaaltjes krijg je pas als het ingenesteld is en dan hoort daar ook een positieve test bij. daarvoor is het onmogelijk om al kwalen te krijgen. enne kwalen zeggen helemaal niets als je al 2 weken geleden zwanger was geweest had je nu een mega knaltest moeten hebben
Als je pas drie dagen van de pil af hebt lijkt het me onmogelijk, tenzij je erg slordig was met het innemen van de pil in de eerste week van je cyclus.