Domperidon gebruiken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door girl1988, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Mijn dochtertje is geboren met 28w6d en ben dus fulltime aan het kolven. De productie is op dit moment te weinig voor haar. Ik heb contact gehad met een lk en ben nu sinds woensdag begonnen om een clusteruur in te bouwen. En ben druk opzoek naar een neusspray. De lk had het er ook over als dit allemaal niet werkt om de productie echt omhoog te krijgen dat er als laatste middel ook nog domperidon is. Nu mijn vraag wie heeft dit ook gebruikt en wat is jullie ervaring hier mee?

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik heb geen ervaring met domperidon. Maar wel met productiedip icm borstvoedingsthee van Weleda én met 'boezemvriendjes'. Dat zijn capsules die fenegriek bevatten, wat ook weer stimulerend werkt voor je productie.

Hier werken die dingen samen echt heel goed. Ik heb maandelijks een enorme productie dip, maar met de capsules gaat het echt beter. Thee drink ik dagelijks.

3. mappel

mappel Niet meer actief

Ik gebruik het sinds 5 dagen! Productie loopt wel iets op, maar of ik nu voldoende heb??? mijn dochter moet nog altijd de fles na hebben.

4. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik gebruik domperidom en dat helpt heel goed! Ik geef nu weer volledig borstvoeding.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik heb het ooit een keer gebruikt, toen was zoon al wat ouder. Ik merkte verschil na een dag of 3/4 :)

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    2 jaar geleden gebruikt in eerste instantie maximaal en daarna onderhoudend.

Hier heeft het enorm goed geholpen

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier deed het niks. Ja, voor enorme krampen zorgen bij mij!!!
    Klopt ook wel, want het is een middel dat zorgt voor een versnelde maaglediging.

Ik zou gaan voor de fenegriek en/of gezegende distel.

Van zowel de fenegriek als domperidon krijg je honger, dus ga je meer eten en dát is de ware reden voor een grotere productie.;)

8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hmmm vandaar dat ik (tot nu toe) voldoende produceer haha ik eet als een paard! Lijkt wel of ik altijd honger heb. 2 uur na de maaltijd zit ik al te denken wat ik eens zal snacken :)

9. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ben er nog niet uit aan de ene kant wil ik er alles aan doen om de productie omhoog te krijgen. Aan de andere kant weet ik niet of ik medicijnen wil slikken voor alleen een bijwerkingen en zonder garantie dat het echt werkt.

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Dan begin je toch eerst met de bv thee van Weleda of fenegriekcapsules? En veel cashewnoten, die werken ook productieverhogend! Als dat niet werkt kun je altijd nog domperidon proberen na paar dagen.

11. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Vraagje, zijn jullie op eigen houtje domperidon gaan gebruiken of op advies van de arts? Welke dosering gebruiken jullie? Ik las ergens 3x10mg
    Ik geef nu 5 maanden BV en wil nog graag even door gaan maar ik heb sinds gisteren erg lege borsten en mijn meisje wil weer ineens vaker drinken (krijgt te weinig denk ik tijdens de voedingen). Ik gebruik voor het kolven al de neusspray maar misschien gaat mn productie met domperidon ook een beetje omhoog..

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wil niet zeggen dat borsten die leeg voelen daadwerkelijk geen melk meer produceren hoor! Gewoon aanleggen en kijken of je kind tevreden is. Bij dipjes rond ei en menstruatie kan je aanleggen op jouw verzoek om de productie te verhogen.

Ik lees veel over de syntocinon, maar dat helpt niet om de productie te verhogen, alleen voor een snellere toeschietreflex!

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Het is wel verstandig om het via je arts te doen, het blijven toch medicijnen. Punt is alleen dat de meeste huisartsen geen idee hebben....
    De kans is aanwezig dat je het niet voorgeschreven krijgt.
    Dus dan is het aan jezelf!

Lege borsten is op zich geen punt (zegt niet zoveel over je productie). Maar je kindje geeft zelf aan vaker te willen drinken. Wellicht heeft ze een groeispurtje en meer honger.
    Lekker in meegaan dan komt het weer goed.:)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik heb domperidon gebruikt. Zelfs 20mg maakte hier al een enorm verschil. Ik denk niet dat ik mij prettig zou hebben gevoeld bij de maximale dosis, maar 20mg is maar erg weinig.

En er zitten nog steeds heel veel voordelen aan bv met een klein spoortje domperidon.

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb ook domperidon gebruikt, maar wat echt hielp voor mijn productie was toch bv thee van Weleda en fenegriek pillen. Die kun je bij de tuinen halen of bestellen bij Eurolac.nl (boezemvriendjes)

16. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik ben er nog steeds niet uit of ik domperidon wil gaan gebruiken. Wel heb ik de thee van weleda gekocht. Maar niet echt het idee dat het echt wat doet. Blijft het wel drinken kwaad kan het natuurlijk nooit.

Deel Deze Pagina