Hoe zat het ook alweer?? Onze kleine meid heeft mij vanacht verrast met 8 uur tussen haar voedingen te laten. Toen ik vanochtend om half 6 wakker werd en dacht goh wat voel ik me uitgeslapen en me ineens realiseerde dat ze dus niet zoals gewoonlijk na 5 uurtjes weer was gekomen schrok ik me wild en ben als een dolle naar haar wiegje gestierd om te kijken of alles goed ging daar. Lag madam prins heerlijk te slapen. Ze is nu tegen de 5 kilo. Was er niet zo`n rekensommetje? Ik denk dat 6 voedingen nu nog echt het minimale is he. Want als het vrouwtje dit gaat volhouden (waar ik niet vanuit ga, dan kom ik op 5 voedingen per dag) Lijkt me te weinig voor mijn productie he? Bedankt alvast.
Ik begreep dat het 2 x het gewicht is. Dus dat zou voor jouw kleine meid 10 uur zijn. Heerlijk hoor! Ervan genieten zou ik zeggen . Ik weet niet of er een minimaal aantal voedingen is. Maar 6 lijkt me prima voor die leeftijd. Heerlijk als ze dat zelf allemaal regelt!
Als je voedt op verzoek, komt dat vanzelf goed. Normaal gesproken past je productie zich aan aan de vraag. Als de vraag verandert, verandert je productie ook en dat is prima. Ik ben ook wel eens 's ochtend wild wakker geschrokken met enorme stuwing en een heerlijk slapend meisje
hoi, ja ze is enorm van de tijd. Overdag stipt om de 4 uur en `s nachts had ze er steeds zo`n 5 a 6 uur tussen. Ik zette er dus ook geen wekker voor, want ze melde zich altijd prima zelf. Tot vanacht dus. Schrok me wild, maar zou er in princiepe zelfs al 10 uur tussen mogen. Jeetje dan kom je toch nooit uit met je aantal voedingen?
ik voed in princiepe nu nog voornamelijk op verzoek, maar als ik weg ga dan maak ik haar eerder wakker of ga even wandelen om het uit te stellen. Maar ik ga wel toewerken naar vaste tijdstippen maar dat komt pas over een aantal maanden.
Het wisselt hier daarom heel sterk. De ene dag redt Roan het met 5 voedingen, slaapt hij super en dan de volgende dag een voeding meer om bij te tanken denk ik. Misschien is 5 voedingen ook prima, dat weet ik eigenlijk niet. Maar het klinkt wat weinig. Je kan natuurlijk zelf nog een keer extra aanbieden.
Ze regelt het zelf wel. Zolang ze maar genoeg plasluiers heeft. Heb hier ook een periode gehad dat ik nog maar op 5 voedingen zat. Maar na paar dagen was dit weer meer. Nu zitten we al een 2mnd of 2 rond de 4 voedingen (soms nog 5) en bijna altijd op hetzelfde tijdstip.