borstvoeding om de 2 a 3 uren bij baby van 5,5 mnd

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by ah1234, Dec 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ah1234

ah1234 Lid

Dec 12, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe kan ik proberen om meer uren tussen de borstvoedingen te krijgen en dus nachts ook? Mijn zoontje van 5,5 maand krijgt borstvoeding op verzoek, hetgeen om de 2 a 3 uren inhoudt. Maar ook nachts komt hij zo vaak. Hij drinkt ongeveer 5 a 10 minuten per keer. Ik heb genoeg melk en bied dus een borst per keer aan. Wanneer hij overdag bij de oppas is (3 dgn in de week) drinkt hij 2x 80 tot 160 ml. Terwijl hij in diezelfde tijd bij mij normaal 4x drinkt. Als ik kolf haal ik minimaal 140 ml uit een borst. Er is geen verschil qua nachten tussen wanneer hij bij de oppas is of de hele dag bij mij. Zijn groei gewicht en ontwikkeling zijn erg goed (een na hoogste lijntje cb en rollebolt al aardig). De nachten zijn beter geweest met slaapjes van 3 tot 4 uren, dus hij kon het wel.

Zelf in slaap komen wordt als basis aangegeven voor doorslapen. Maar dit gaat prima.

De CB raad aan om een speen te geven maar die weigert hij. Om op de kauwen vind hij de speen wel lekker.

Kan het zijn dat mijn melk niet meer voldoende voedingsstoffen bevat en dat hij daarom zo vaak komt? Hij krijgt sinds een leeftijd van 5 mnd dagelijks 3 lepeltjes groente. Dus eigenlijk nog volledig borstvoeding

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je voeding bevat nog altijd voldoende voedingsstoffen, maar misschien is hij toe aan meer. Anderzijds...als hij het goed doet, goed ontwikkelt en tevreden is...is er niet zo heel veel aan de hand ;)

Share This Page