Hallo, Mijn dochter van 10 maanden poept heel weinig. Gemiddeld 1x per week. En daar gaan dan een paar dagen persen en kreunen aan vooraf. Volgens het cb normaal, want ze krijgt bv. Maar ze eet ook vast voedsel, een boterham per dag, rijstwafels, groente en fruit. Soms poept ze maar een heel klein beetje, en meestal is het vrij vast. Is dit inderdaad normaal?
Het kan met je hormonen te maken hebben. dit was bij mij en mijn zoontje ook het geval. beide hebben maandenlang medicijnen gebruikt voor de stoelgang en als we 1x een zakje gemist hadden was het foute boel, tot nu bij 9 maand. we zijn er ineens allebij vanaf op het zelfde moment. de dokter zei dat het door mijn hormomen kwam. hoelang die hormonen nog in je lichaam blijven zitten is bij iedereen anders. gemiddeld is 9 maand
Ik herken het niet. Mijn zoontje krijgt ook borstvoeding + bijvoeding, maar poept sinds de bijvoeding meerdere keren per dag. Regelmatig ook met duidelijk persen, maar de ontlasting is wel soepel. Nu poepte hij met alleen borstvoeding ook best veel, dus dat was geen hele grote verandering. Heb je het gevoel dat je kindje er last van heeft? Doet het persen pijn?
Ligt niet aan de bv, ligt aan de stoelgang van het kind. Ik ken genoeg fv baby's die ook een moeizame stoelgang hebben. Onze dochter poepte elk dag, onze zoon poept maar om de zoveel dagen. Beide bv kindjes.
Voordat ze bijvoeding kreeg, poepte ze wel 5 keer per dag. Tot bijna zes maanden nog geregeld van die spuitluiers. Sinds de bijvoeding is dat veranderd. Ik weet niet goed of ze er last van heeft, maar ik zie haar vaak persen en ze laat ook veel stinkende windjes. Het is meer dat ik me soms afvraag waar ze dan al dat eten laat van drie a vier dagen. Het cb vroeg ook of ze wel genoeg vocht binnen kreeg, maar met gemiddeld zes voedingen per dag lijkt mij dat wel zo te zijn toch?
mijn zoontje poepte ook 1x per week, en ging daar toen hij bijvoeding kreeg mee door. Maar hij kreeg er wel last van, het poepen ging erg moeizaam. Het was zo hard! Echt hij had er veel last van. En eerlijk gezegd, ik vind het bij bijvoeding ook echt te weinig. Wat we hier gedaan hebben is als we het merkten, even terug naar helemaal borstvoeding totdat hij gepoept had en dan weer voorzichtig beginnen. Hebben we denk ik 3 of 4 keer gedaan. Ook zijn we heel voorzichtig geweest met brood, maar juist wel lekker veel groente en fruit.