Domperidon

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lynnetjee, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Maar dan is het van groot belang dat de reflux aangepakt wordt, lijkt me.
    Dit is de tijd dat je haar aan de borst kan krijgen. Ze is dus nu sterk genoeg om alles live te drinken. Nu pak je eigenlijk niet het probleem aan, maar dans je er om heen.
    Als de reflux onder controle is, kan je kindje gewoon uit de borst drinken!
    Gebruik je al medicatie tegen de reflux?
    En gaat het alleen om een mondje terug geven, of heb je ook te maken met onrust, huilen, niet willen liggen op de rug, onverzadigbaar zijn?
    Mijn jongste had ook reflux overigens..

2. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    #22 lynnetjee, 20 dec 2014
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
    meestal als ze in de ochtend de 80 drinkt er zo'n 30 tot 40 van terug ( gewogen op de weegschaal). Ook heeft ze ma de fles ongeveer 30 minuten onrust en huilen, maar ze heeft ook krampjes dus dat kan ook daarvan komen
    De huisarts had omepranazol voorgeschreven maar de premature nazorg arts vond dat ze erover heen moest groeien, ze zei trouwens ook dat omepranazol een maagbeschermer is en dat hiermee het probleem alleen maar onderdrukt zou worden

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb drie kindjes met (verborgen) reflux gehad, waarvan de jongste de kroon spande. Ze heeft totdat ze bijna een jaar was vloeibare omeprazol gehad. Vraag me niet hoe het werkt maar we hebben meerdere malen proberen af te bouwen en iedere keer als we minderden of stopten begon het spugen weer.

Er was ook iedere keer discussie met de kinderarts die het niet goed vond en de huisarts die het voorschreef. In dit geval heb ik mijn eigen gevoel en de mening van de huisarts gevolgd anders was de situatie onhoudbaar geworden thuis.

Geef je die flessen trouwens kunstvoeding of borstvoeding? Als je borstvoeding geeft hoef je je toch nog niet vast te houden aan die 80 cc...

4. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    dan ga ik toch nog eens met de kinderarts praten, dankjewel dat je dit gezegd hebt!

ze krijgt de borstvoeding die ik heb en de rest vul ik aan met kunstvoeding. Gister hield dat in dat ze 3 flesje borstvoeding heeft gehad en 3 kunstvoeding

5. Chilena

Chilena Lid

19 aug 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze website heeft mij erg geholpen om de kunstvoeding af te bouwen:
    Weaning from formula supplements : KellyMom

het komt er op neer dat je nagaat hoeveel kunstvoeding je geeft en dan in stapjes van 30ml de kunstvoeding af te bouwen. Er is zelfs een handig formulier op de site waarbij je alles goed bij kunt houden.

Ik ben na een borstontsteking met 3 weken begonnen mijn dochter bij te voeden met kunstvoeding. Ik vond de 2 voedingsvormen samen zo'n gedoe en wilde zo graag zelf mijn kindje voeden! Door deze methode toe te passen en domperidon te gebruiken is het mij uiteindelijk gelukt volledig terug te gaan naar bv en ik ben zo blij dat ik heb doorgezet, ondanks dat het me veel tijd en energie gekost heeft.

Deel Deze Pagina