Ik ben vanaf eind december aan het kolven om een voorraad te hebben, met oog op dat ik straks weer aan het werk moet, heb er nu zo`n 3 liter in zitten. Ik lees verschillende berichten over het bewaren, dus vandaar mijn vraag. De vriezer waar het in zit is een extra vriezer en we gebruiken hem bijna niet, la (dicht dus niet met gaas ofzo) maak ik alleen open om nieuwe melk in te doen. Was eigenlijk nog van plan mocht ik dit keer weer zo rond de 6mnd stoppen om de melk dan te gebruiken tot het op is zodat ze dan nog een tijdje mm kan blijven drinken maar dan is de oudste melk 5mnd.
Meestal zegt men tot ca. 6 maanden bewaren in de vriezer, maar onder de juiste omstandigheden kun je het ook wel 9-12 maanden bewaren. Gewoon lekker opmaken straks.
nou dan gaan we dat t.z.t mooi opmaken mocht ik nog wat over hebben. nog wat vragen: Ik weet dat er een medicijn is om je productie mede op peil te houden, kun je dit gewoon in de apotheek verkrijgen? of moet ik dan bij de huisarts zijn? Dit omdat ik bij mijn eerste moeizaam de voedingen bij elkaar kolfde. Is het niet raar dat ik nooit last van regel dagen heb? lees er zoveel over maar nog nooit gehad, enige wat ze doet is s`avonds veel drinken voor de nacht. Enne wilde nog even zeggen dat ik het helemaal top vind dat je dit doet, je hebt mij en zoveel anderen al geholpen helemaal geweldig!!!
hoi het medicijn wat je bedoelt heet domperidon, je kunt het zonder recept verkrijgen. Lees eerst eens het artikel: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Domperidon [1] Er zijn overigens ook andere tips om wat meer kolfopbrengst te krijgen. De een ervaart regeldagen heel strek, de ander merkt er weinig van. Geen probleem als het niet zo duidelijk merkbaar is bij jouw kindje. Mirjam