Domperidonte

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door liza1991, 12 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liza1991

    liza1991 Bekend lid

    14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    He meiden

    Een vraagje , ik geef nu 4.5 maand borstvoeding. In t begin verliep het heel makkelijk en had ik vooral overproductie. 1 x borstontsteking gehad waardoor ik aan 1 kant iets minder melk erna had.

    Nu met 4 maanden merkte ik dat mijn dochtertje huilerig werd en meer behoefte had aan voeding. Uiteindelijk met kolven had ik voor mijn idee wel voldoende zo rond de 130 per keer om de 3 uur. Nu vertelde de lactatiekundige dat het kan zijn dat ze door in t begin door de overproductie meer melk gewend is en daarom niet genoeg heeft aan 130 cc. Ik wilde graag sowieso tot 6/9 maanden door gaan. Dus ik heb advies gevraagd bij een lactatiekundige . Ook omdat ik t idee had dat ze gefrustreerd was door dat de melk te langzaam eruit kwam "toeschietreflex" .
    Dus ik kreeg neus spray hiervoor. Dit werkte prima. En ook domperidonte voor de hoeveelheid melk. En het werkt alle 2 heel goed. Ik heb nu 10 dagen 3 x 10 mg pilletjes. Maar ik hoor dat er allerlei nare bijwerkingen van kunnen komen. En dat je moet afbouwen. Vandaag is de laatste dag. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken ? Iemand ervaring hiermee ?

    Bedankt alvast voor het lezen.
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.459
    4.015
    113
    noord holland
    Voor mij is t alweer heel lang geleden maar ik meen me te herinneren dat afbouwen echt heel langzaam moet. Steeds één pilletje minder voor een dag of 2/3 en dan weer eentje minder, je bent er dus heel lang mee bezig om af te bouwen. Ik gebruikte het best een poosje op advies maar zodra ik ging afbouwen stortte de productie ook meteen weer in, heel bizar. Mijn dochter had helaas een niet zo'n effectieve drinktechniek aangeleerd. Iemand van het consultatiebureau zag dat maar kon er niets 'meer aan doen', dochter deed dit nu eenmaal zo. En de lactatiekundige die ik destijds aan de lijn had, had geen tijd om te komen dus adviseerde dit te gebruiken. De productie was dus tijdelijk weer goed, maar enkel door de pilletjes. Zodra dat stopte had haar 'niet zo'n efficiënte manier van drinken' dus weer een afbouwende werking helaas.
     

Deel Deze Pagina