Donaties / goede doelen aan de deur

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 28 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.357
    10.314
    113
    Wij hebben een sticker bij de deur hangen. Geen collectes. Ik wil inderdaad niet allemaal informatie invullen. Met een collectebus deed ik wel mee. Toen kwamen de laptops/ ipads etc en hebben we een sticker geplakt.

Kinderen zien die sticker overigens niet. De grote clubactie lopen we zelf voor dus kopen we verder ook niet aan de deur.

Suzie01 vindt dit leuk.
  2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.898
    4.171
    113
    Vrouw
    Collectes: Ja
    Van die waar je aan vast komt te zitten; soms, als ze het leuk brengen en als het mij aanspreekt qua doel (hoe zeikerig het verhaal hoe minder kans, hoe verder weg hoe minder kans) MAAR dan zeg ik er eentje op waar ik al bij zit. Ze vragen dan ook altijd: hoe lang ben je van plan donateur te blijven, nou tot de volgende op de stoep staat dus :p.
    Als ze mij meer dan 2x bellen dan zeg ik het ook op, ga weg. Heb er 1 die nu nog belt een jaar na opzeggen, die staat op de blokkeerlijst.

De mensen die op straat lopen om je lid te maken loop ik met een grote boog omheen en ben ik ook niet vriendelijk tegen. Bij dat bollendak bij Utrecht CS is dat altijd vreselijk.

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.902
    6.467
    113
    Ik vul nooit mijn gegevens in. Collectebus gooi ik wel wat in, maar dus geen eenmalige machtiging ofzo. Als ze met een qr-code zouden komen en ik zou zo écht eenmaling een zelfgekozen bedrag kunnen geven, zou ik het ook doen.

Mijn man geeft ondertussen maandelijks aan 3 goede doelen en is lid geworden van de vriendenloterij, allemaal aan de deur afgesloten…

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Collectebus prima, verder niet, ik ga nergens voor tekenen, minimale bedragen geven enz. Zit ik vervolgens weer aan dingen vast waar ik niet aan vast wil zitten.

Had ook zo'n student aan de deur 'hoi, ik ben van ....., kent u dat? 'Ja'. 'Waar kent u ons van'? 'Ik was daar directiesecretaresse'. 'Oh, oké'. Gaat ze vervolgens nog vanalles uitleggen en wil geld, een minimaal bedrag, moest tekenen voor een donatie, dus ik weiger. Nou, toen sloeg haar toon om 'oh, u geeft dus niets om die arme kinderen'. Pardon? Gezegd dat zij alleen maar langs de deuren kwam, omdat ze betaald wordt. 'Nee ik word niet betaald, ik krijg een vergoeding'. 'Je wordt dus betaald en zo'n 7 Euro per uur weet ik, dus als jij die kinderen zo zielig vindt, betaal je ze zelf maar van dat geld wat je krijgt, doei'. Stomme trut.
    Ik heb zelf ook collecte gelopen, maar gewoon met een bus, zonder verkooppraatjes of vergoeding. Mensen moeten zelf weten of ze wat geven en hoeveel. Die collectes met verkooppraatjes zou ik nooit doen.
    Tegenwoordig ook maar een sticker op de deur gedaan dat ook collectes niet meer welkom zijn, door die irritante studenten.

NiekeKris vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    #45 NiekeKris, 29 okt 2022
    Laatst bewerkt: 29 okt 2022
    Hier om vergelijkbare redenen inderdaad zo’n sticker op de deur. Ik werd schijtziek van ieder keer dit soort gesprekken en discussies over wat wel en wat geen collecte is ed, dan helaas maar helemaal niet meer.

Jo79 vindt dit leuk.
  6. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik geef niet aan goede doelen en koop niks aan de deur en geef zeker geen persoonsgegevens af. Gewoon niet. En ik ben ook niet vriendelijk, zeg gewoon dat ik geen interesse heb en doe de deur dicht.

Het meest irritant vind ik van die gladde jonge gasten die dan bijna letterlijk een voet tussen de deur proberen te krijgen. En maar blijven herhalen of ik het dan niet zielig vind van de kindjes in Afrika/of ik echt geen lagere energiekosten wil/of ik dan niets geef om dieren en blabla. Nep gewoon, ik geloof er geen bal van.

Uitzondering is als er kinderen of vrijwillige collectanten van KWF, de Nierstichting of zulke grote organisaties aan de deur staan. Daar ben ik wel vriendelijk tegen en als ik kleingeld in huis heb dan wil ik het soms wel doen. En de plaatselijke carnavalsvereniging, die kondigen hun komst aan en krijgen ieder jaar een bijdrage.

7. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.898
    4.171
    113
    Vrouw
    Mijn antwoord is dan heel droog: Dat klopt.
    Ook een keer zoiets gehad bij een supermarkt jaren geleden toen ik nog arme student was. Ik (vrouw) liep hand in hand met mijn huidige vrouw. Stond er iemand voor homorechten in Afrika, nee geen interesse. Geven jullie niet om homo's..
    Nee. Inderdaad.

Manolito, Linnidee en Jo79 vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Of een sticker plakken, scheelt iedereen de moeite. ;)

9. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.344
    113
    Wij hebben ook een sticker, valt ons alleen op dat studenten tegenwoordig veel moeite hebben met lezen :rolleyes:. Echt bizar, onze tweede zit nu in groep 3 en kon na een paar weken leesonderwijs al NEE lezen. Doe inmiddels dus niet meer open als ik niemand verwacht (bel is ook uit).

Sommige buren lopen met collectebussen, laten dit via de buurtapp weten als het hun collecteweek (en voor welk doel) is. Dan gebeurt het wel eens dat ik 1 van de kinderen wat in de bus laat doen als ik die buur zie.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  10. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    583
    383
    63
    Vrouw
    Ik vind die studenten ook echt brutaal hoor. Ik heb dit een keer met kika gehad. Nee ik wil niet doneren. Oh dus u wilt dat kinderen kanker hebben?..... Heb toen Kika gemaild en ik kreeg van hen een nette mail terug.

Collectes geef ik altijd een klein bedrag. Grote clubactie e.d. doe ik niet aan mee net zoals verkoop aan de deur.

We hebben meerdere goede doelen waar we achter staan waar we maandelijks of jaarlijks geld aan overmaken/automatische incasso.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Geen fan van deur collectes. Pink ribbon koop ik altijd het armbandje, sponsor mijn vriendin met de roparun, doe regelmatig extra boodschapje en zet dat in de voedselbank inzamel krat bij de supermarkt etc etc. En zo op deze manier draag ik mijn steentje bij op een manier die goed voelt.

Dat gezeur aan de deur,bah.

12. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    :eek::eek::eek:
    nou die had ik me toch een veeg uit de pan gegeven, wat denkt ie wel niet..
    mafketel..

13. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    583
    383
    63
    Vrouw
    Nou eerlijk gezegd was ik gewoon te verbijsterd om een woord uit te brengen. Enige wat ik kon uitbrengen was dat ik z'n reactie wel heel erg brutaal vond. Later bedenk ik dan allerlei andere dingen. Maar wilde wel dat Kika het wist, omdat ze uiteindelijk wel in hun naam lopen.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind collecteren prima, ik loop zelf voor de nierstichting. Wat jij vertelt vind ik wel bijzonder.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan bij een collectebus inderdaad. Afgelopen keer dat ik liep werd daar veel gebruik van gemaakt.

16. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ja dat snap ik idd ook wel, ik zeg nu wel heel makkelijk dat ik dat had gedaan maar als het mij zou gebeuren zou ik miss net zo reageren.
    ik had het idd ook zeker gemeld bij kika..

17. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    #57 Kukido, 30 okt 2022
    Laatst bewerkt: 30 okt 2022
    ...

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit idd. Vaak kun je ook gewoon eenmalig via iDeal of QR ofzo iets doneren toch? Ze komen hier wel eens voor bijv Hartstichting of iets anders en heb nooit cash, ik doe dan vaak wel via online bankieren.

Dat zelf moeten opzeggen vind ik echt een no go. Ik geef echt altijd eigenlijk aan alles wat hier komt. Van postzegels tot biologische pindakaas zakjes voor ondervoede kinderen in Afrika. Maar wel gewoon eenmalig.

Ben wel lid van de postcodeloterij trouwens :p

19. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Hier een keer iemand van het KWF aan de deur. Helaas had ik op dat moment niks in huis en hadden ze toen nog geen pin mogelijkheid.
    Ik zeg dus dat ik niks in huis heb. Hij zegt: het is te hopen dat je zelf geen kanker krijgt. :eek:

Sindsdien geef ik niet meer aan de deur. Tevens heb ik toen onze maandelijkse bijdrage aan het KWF stopgezet.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.218
    6.660
    113
    Niet voor een goed doel, maar ik wilde een keer een abonnement op de staatsloterij opzeggen. Nou, dat was toch zoeken! Geen link op de site te vinden, alleen met google kwam ik ergens. Dus ik geloof ook niet meer dat je heel makkelijk kunt opzeggen. Ik moet er geen moeite voor hoeven doen. En als je opzegt, dan volgt nog tijden spam.

Pre-corona zag je ook wel dat die studenten aanbelden en zich voorstelde met handdruk. Wat overdreven zeg. Ik heb geen persoonlijke band met ze en hoef het ook niet te hebben.

Deel Deze Pagina