Er is geloof ik al eens een topic geweest over sushi maar ik heb eigenlijk een andere vraag. Vanavond ga ik uit eten en ik weet dat ze er ook sushi hebben. Ik neem het risico niet en ga het dus uit de weg, althans... de sushi met vis. Maar er is toch ook sushi met zoete ei en komkommer enzo? Zou ik dat wel mogen eten? Ik vind het altijd wel heel erg lekker maar ben echt een sushinerd dus weet verder nergens iets van
Ik twijfel hier ook nog steeds heel erg over, maar mijn huisarts gaf aan, dat sushi met de vis dus ook geen enkel probleem zijn, mits het vers bereid is. Dus niet verpakt in de supermarkt kopen
Oh yeah, hopelijk is er dus vegetarische sushi! Ik weet inderdaad dat zolang de vis vers is je het gewoon mag eten. Probleem is alleen dat ik echt niemand vertrouw behalve mezelf dus dan maar liever niet... Ooh dat klinkt wel erg he haha!
wanneer de vis vers bereid is (behalve tonijn, dat is roofvis), kun je ook gewoon sushi's met zalm eten. De vegetarische (komkommer, avocado) kun je sowieso eten! Hmmm eet smakelijk!
De vegetarische sushi is so wie so geen probleem, die met vis ook niet, mits hij vers bereid is! Dus ligt er een beetje aan naar wat voor tent je gaat! Je hebt ze wel eens met rauwe tonijn, die zou ik persoonlijk nu laten liggen, maar je hebt ze ook metr een soort van tonijnsalade erin!! Die zou ik zo naar binnen schuiven, whahah!! Heerlijk, eet smakelijk zou ik zeggen!!
ik ben laatst naar shabu shabu geweest en heb heerlijk genoten van de zalige sushi, ik ga graag snel weer
Ik dacht ook in eerste instantie dat ik sushi/sashimi op mijn zwangere buik kon schrijven. Dat is echter niet zo, veel, rauwe, visssoorten mag je gewoon eten. Een aantal vissen worden afgeraden, zoals tonijn en andere roofvissen omdat daar een vrij hoog kwik (was het kwik?) gehalte in kan zitten. Wat ook belangrijk is, is dat de rauwe vis vers moet worden bereid. Dus niet voorverpakt ed. Zelf eet ik graag af en toe rauwe haring, heerlijk! En nog een gezonde vis ook. (valt onder de vette vis, en wordt aan zwangere vrouwen aangeraden om regelmatig vette vis te eten.) Kijk anders even op de site van het voedingscentrum, daar staat het vrij duidelijk op (die site houd ik nu ook gewoon aan als richtlijn, werd op den duur gek van alle verschillende sites met kleine verschillen in de richtlijnen).
I love Shabu En ik durf te zweren dat de sushi daar echt vers is, staan ze nog net niet voor je neus te maken.
Ik laat het hier ook regelmatig vers maken bij de sushi boer. Maar je moet inderdaad oppassen dat je niet de tonijn/makreel en paling neemt, wat dat mag niet.
maar hoe weet je dat de sushi bar het vers bereid en dus geen vacuüm verpakte zalm uit de diepvries/koelkast haalt? nu mag het uit de diepvries wel maar dan wel meteen opeten.. en hoe lang ligt het er al bij de kok? vind het wel moeilijk hoor.. misschien toch maar op safe spelen en alleen thuis rauwe vis eten?
Ook tegen mij heeft de verloskundige gezegd dat het geen enkel probleem is. Sushi in een sushibar is altijd vers, in tegenstelling tot die in de supermarkt (AH bijvoorbeeld). Die staat soms al dagen en adviseerde ze dan ook niet te nemen. Het probleem met niet verse of vacuuum verpakte rauwe vis is dat het bacteriën dan de tijd hebben om te groeien. Als het meteen gegeten wordt, kan het ook voor zwangeren geen kwaad. Ik ga dan ook bijna wekelijks sushi eten!