Hallo verloskundige Ik heb vorige week zaterdag een pretecho gehad voor t geslacht super leuk een meid weer maar kreeg tehoren dat ik een voorliggende placenta heb{staat foto in me profiel} ik voel het kindje wel regelmatig maar kan het daardoor zijn dat ik vaker last van me onderbuik en drukkend gevoel heb met lopen heb ze duikt er elke x in zeg maar met de hoofd alsof ze er al klaar voor gaat liggen hahah gelukkig is dat nie zo maar zo ziet t er uit haha tijdens de echo probeerde we haar er ook elke x uit tekrijgen door tehoeste en op me buik tetikke maar nee hoor kleine meid bleef lekker liggen maar wat nu? trek dat nog zich om hoog of want die vrouw vertelde dat je dan waarscheinlijk een keizersnee moet en ingeleid word met 37 weken {hoop t niet zeg! maja als nie anders kan}
Hallo, Ja grote kans dat de placenta bij 32 wkn niet meer voor de uitgang ligt, want door het groeien van de baarmoeder wordt de placenta mee omhoog getrokken, omdat je baarmoeder vanuit onderen groeit. Daarom wordt rond 32 wkn nogmaals een echo gemaakt om te kijken naar de plaats van de placenta. Bij 20 wkn ligt 20% van de placenta's laag en uiteindelijk bij 32 wkn nogmaar 0,2% dus grote kans. Groetjes Ineke