Verkeerde geslachtsbepaling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nana Mouskouri, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana Mouskouri

Nana Mouskouri Actief lid

9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Wie van de dames heeft dit ook gehad? Wij zouden een meisje verwachten.. kwamen terug 'n paar weekjes later was het toch echt een jongen! Ik kon er de humor wel van inzien en de roze dingen die we hadden heb ik aan een vriendin gegeven. Maar jeetje, had bijna een roze kinderwagen gekocht haha.

2. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Haha, herkenbaar!
    Met de 12 weken echo was de echoscopist er praktisch zeker van dat ik een jongetje zou krijgen. Hij zei natuurlijk wel dat het zo vroeg alleen op basis van de nubt (?) is maar het kindje lag er zo mooi bij dat hij er wel een klein wedje om wilde leggen.
    Stiekem al een naam bedacht en tegen dit jongetje in mijn buik gepraat .
    Met 16 weken de pretecho en ja hoor, het was een meisje! Hoewel ik er natuurlijk hartstikke blij mee was moest ik voor mn gevoel toch een soort van afscheid nemen van het jongetje, of in ieder geval van het idee.

3. Nana Mouskouri

Nana Mouskouri Actief lid

9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Kan mij goed voorstellen inderdaad dat je toch een soort van afscheid moest nemen bij het idee. Ik was 14 weken met de eerste geslachtsbepaling en hoorde gelukkig 3 weken later dat het een jongen was, net voor het ophalen van de super roze kinderwagen haha

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Bij mijn vriendin hadden ze met 20 weken echo gezegd dat ze een meisje kregen. Bij de geboorte bleek het een jongen te zijn... oepssss
    had allerlei roze dingen al gegeven en gekocht, toen maar allemaal blauwe dingen gehaald :p

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zusje had met 16 weken een echo waar werd gezegd dat ze een meisje zou krijgen, het bleek toch echt een jongen te zijn met de 20 weken echo.

6. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Kennissen van ons zouden een meid krijgen, bij de 20 weken echo bleek het echt een jongen!
    De echoscopie vertelde ons dat ze met 4! echoscopisten boven een collega hingen (ze waren dus met 5!) En het er over eens waren dat het een ... zou worden. Bleek het bij de geboorte toch het andere geslacht te zijn.

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Bij onze zoon werd bij 12 weken gezegd 80% kans op een meisje. Helemaal blij, maar bij de 20 weken echo toch een jongen. Was flink teleurgesteld. Kan het me nu niet meer voorstellen.

Vorige week weer de 12 weken echo gehad van onze tweeling en ze wilde weer een voorspelling doen, maar heb aangegeven dat ik het niet wilde weten nog ivm de vorige keer. Nu 30 mei voor een echo en dan kijken ze ook. Ben wel super nieuwsgierig.

8. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Hier met 12 weken echo ook meisje gezien door echocopiste. Met 15 weken geslachtsbepaling gedaan en bevestiging: een meisje. 100% volgens echoscopiste. Met 20 weken echo weer gekeken en nog steeds meisje. Ondanks verhalen dat ze het mis kunnen hebben heb ik er wel vertrouwen in maar bij een volgende echo vraag ik of ze nog eens willen kijken :D

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ahh dat is helemaal lullig.

Wij hoorde bij de geslachtsbepaling met 16 weken dat het een meisje was (wij zagen toch echt een jongen) bij de 20 weken werd wederom verteld dat het een meisje was, maar bij de geboorte vroeg ik als eerste: is het echt een meisje?
    Weet niet waarom maar dacht gewoon echt dat het weer een jongen zou zijn.

10. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Haha dit gebeurt dus echt hè? Ik was ervan overtuigd dat het deze keer een meid zou zijn. Zei ook al weken zij en haar. Maar wij hebben de NIPT gedaan en het is toch echt een jongen. Met een echo kunnen ze zich blijkbaar nog vergissen, maar ik denk dat ik met de NIPT toch wel zeker zit ;)

11. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Niet direct een "foute" bepaling maar gewoon bij allebei mijn kinderen kon ze het de eerste keer ( met 16 wk ) niet zien, mocht toen gratis terugkomen . Dat gedaan, maar ook toen kon ze het niet met zekerheid zeggen. Het was echt 50/50 voor haar, ja zo kan ik het ook.
    Was 2 keer bij hetzelfde bureau trouwens, je verwacht gewoon niet dat je dat 2 keer ( bij 2 zwangerschappen) gebeurd. Mocht ik nog een keer zwanger raken, ga ik daar niet meer heen☺️

12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik dacht ook dat de uitslag van nipt 100% betrouwbaar was qua geslacht, maar echoscopiste bij 20 weken echo zei dat daar ook een foutmarge in zit. Weet niet of dat echt zo is hoor.

Maar we hebben toen ook heel duidelijk gezien dat het echt een jongen is :)

13. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Dan ben ik blij dat het kamertje in neutrale kleuren is ingericht :). Maar het klopt wel wat je zegt hoor. Er zit altijd een kleine foutmarge in. Net als de uitslag van de NIPT zelf. Woensdag heb ik de 20 weken echo. Zal nog een keer goed kijken ;)

14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Haha. Bij ons is het heel lichtblauw, dus iets toepasselijker voor een jongen. Alhoewel ik het ook een mooie kleur vind voor een meisje. Nog zo'n 12 weken wachten, dan weten we het zeker !

15. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Niet dat ze het verkeerde geslacht hadden gezien maar bij de 20 weken echo zei de echoscopist (man) ik zet mijn geld op een meisje. Ik helemaal blij, komt mijn schoonmoeder met haar grappige gedoe "wist hij het wel zeker"? "het komt heel vaak voor dat ze het mis hebben hoor" :eek:. Nou ik helemaal over de zeik... dus meteen de volgende dag naar een echobureau om geslachtsbepaling te doen. het was inderdaad een meisje, maar ik was er toch even goed ziek van een hele dag door mijn "leuke"schoonmoeder :confused:!

16. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Oja leuk die geslachtsbepalingen;)! Bij ons zei ze 80% een meisje... mocht later terug komem want ze wilde het met zekerheid zeggen. Heb ook echo foto's met twee streepjes!
    Week later terug voor de echo en... een jongen!!
    Lag de navelstreng tussen z'n beentjes, vandaar die twee streepjes haha.
    Gelukkig daarna ook nog bevestigd met de 20wk echo;).

17. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Aii, er is bij mij een meisje voorspeld op 4 verschillende momenten door 4 verschillende mensen. Ik hoop dat de voorspelling waterdicht is nu ;)

18. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Een vriendin van mij heeft het ook gehad. Die had met 15 weken een pretecho laten doen, maar met de 20 wkn echo bleek het een jongetje. Ik dacht ook dat de kans redelijk groot is dat ze het niet zeker weten voor een week of 18.

19. shanacasier

shanacasier Actief lid

11 apr 2016
    137
    11
    18
    ik heb dit gehad.. het zou een jongetje zijn ( werd rond 13 weken gezegt 'gehokt' en met 16 weken pretecho gedaan duidelijk een meisje

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Gewoon niet weten wat het wordt, kan het ook niet mis gaan :D

Deel Deze Pagina