Raar blad in spinazie

Discussion in 'Zwangerschap' started by sylvia1981, Jun 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Toen we bij vrienden gingen eten, kregen we spinaziesalade ( van rauwe spinazie). Ik at het op en kauwde op iets en smaakte heel vies. Ik keek wat het was en het blad zag er heel anders uit dan de spinazie. Het brandde in mn keel. Ik had al een hap doorgeslikt en ben erg bang dat het iets giftigs is. De spinazie kwam uit een zak van de liddle. Mijn vriend zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik ben 7 weken zwanger. Heb er geen rare verschijnselen van gekregen verder. Wat denken jullie? Zou dit kwaad kunnen?

2. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Sorry maar je ziet echt beren op je pad.
    Niet zo stressen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik denk niet dat er een giftig blad in een zak spinazie van de Lidl zit.;) Was het echt zo geweest, dan was je nu doodziek geweest en waarschijnlijk niet in staat om hier een berichtje te posten. Ik denk dat je gewoon een gekneusd stukje spinazie hebt gehad, wat misschien wat verlept en bruin geworden was en daardoor wat anders smaakte.

Ik denk dat je een beetje moet ontspannen, want zoveel stress is ook niet goed voor je.

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    No worrys

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan best dat er een ander blaadje tussen zat hoor, maar dat is echt niet meteen gevaarlijk!

6. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

Dec 12, 2014
    304
    0
    0
    :D...

7. VSC

VSC Niet meer actief

Puur vergif die zakken spinazie van de Liddle
    :D

..

8. sylvia1981

Ik snap dat het lijkt alsof er even een ander blaadje tussen zat, maar het was een hele stengel met allemaal kleine blaadjes. Het leek totaal niet op spinazie, was echt een hele andere plant. Omdat ik zat te kletsen zag ik het niet en had ik al een hap in m n mond. Het smaakte erg scherp en brandde erg in mn keel. Er word zo gewaarschuwd dat je groenten goed moet wassen, geen rauwe vis ed. Ik ben er erg voorzicjtig mee daarom schrok ik zo, ik was/ben dan bang dat het giftig is voor de foetus en schade toebrengt aan de ontwikkeling. Misschien een beetje overdreven reactie van me maar ik ben nou eenmaal erg voorzichtig.

9. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Misschien was het brandnetel of een ander onkruid maar ik eet regelmatig brandnetels door m'n groente shake dat is juist gezond :)

10. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Dat is gewoon de stengel van een spinazieplant. Als de plant uitgegroeid is komt er een stengel aan. Deze smaakt heel bitter. Geen zorgen! Hij is niet giftig ☺️.

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Was het misschien rucola?

12. sylvia1981

Nee , dat is immers niet giftig en had ik wel herkend.

13. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,022
    1,037
    113
    Haha, relax! Anders wordt t wel een hele zware zwangerschap voor je :D

14. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    ze kweken die dingen met honderden naast elkaar, wat voor giftige plant is daar dan precies aan komen waaien? daarna wordt het bewerkt in een fabriek waar het door een keuring gaat.. als het echt iets giftigs was kan je de Lidl aanklagen.., daar kijken ze echt wel mee uit. spinazie groeit, niet elk blad en niet elke stengel ziet er hetzelfde uit.
    Daarnaast ben je niet doodziek wat je wel wordt van iets giftigs, dan kan je hier echt niet meer reageren omdat je alles uitkotst of hartstikke ziek bent.
    toen ik iets verkeerds gegeten had (niet eens giftig) heb ik twee dagen mijn longen uit mijn lijf gekotst en liep er aan beide kanten alles uit... dat is een reactie van je lichaam op spullen waar je te weinig voedingstoffen etc uit kunt halen, daar heeft het lichaam niks aan.

eerlijk gezegd vraag ik me ook af of wij je kunnen geruststellen sinds je er zo over loopt te stressen. misschien kan je dan beter de verloskundige bellen en haar om advies vragen. Hier ga je echt geen antwoord krijgen dat het wel giftig is, maar dat het gewoon een ander stuk spinazie is..

sorry als ik bot klink, dat is niet mijn bedoeling.

15. sylvia1981

Ik denk dat het een uitgegroeid spinazieblad was, zoals emdee zei. Dat hoop ik teminste. Het smaakte erg bitter, het brandde gewoon in mn keel. Ben gewoon supervooezichtig met alles, that's all. Maar ben er niet ziek van geworden dus het zal wel meevallen. Bedankt voor de reacties.

16. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Relax relax. Jij gaat het nog heel erg zwaar krijgen op deze manier.

17. sylvia1981

O en waarom dan wel niet? Omdat ik voorzichtig ben?

18. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

Dec 12, 2014
    304
    0
    0
    Ik herken je voorzichtigheid heel erg van mijn prille begin. Je mag tegenwoordig gevoelsmatig zo weinig dat je het van gekkigheid soms niet meer weet.
    Dus iedereen kan nu wel zo reageren, maar iedereen is hier anders in.
    Al moest ik ook de neiging onderdrukken om je te plagen bij dit onderwerp; het kan echt echt echt geen kwaad.

19. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Je hebt voorzichtig en je hebt zo voorzichtig dat mensen overal een gevaar of angst inzien in plaats ervan genieten dat ze zwanger zijn.

Relax en geniet van je zwangerschap

20. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Kan echt geen kwaad meis, gelukkig. :)

Share This Page