Hoi, mijn dochter van 7 maanden is bijna nooit wakker s nachts, en nu is ze al 2 weken aan het klooien. Honger is het bijna nooit. Ik dacht doordat ze veel droomt, dat ze veel verwerkt van de dag, en dan huilend wakker wordt. Ik moet haar echt troostten en dan gaat ze pas weer slapen. Ook dacht ik dat dit misschien met een 1e tandje te maken had of een sprongetje, maar nu vond ik haar vannacht 2x op haar buik, en zij, en was ze tegen de rand gevallen. Ik bedacht me dat een zachte rand langs het bedje misschien zou werken, omdat ze het dan niet voelt. Maar daar hoor je zo veel verschillende verhalen over. Wat vinden jullie, ben benieuwd? Ik moet er wel bijvertellen dat ze slaapt in een slaapzak, maar dat ik een lakentje strak trek over haar heen, om in slaap te vallen, omdat ze anders niet in slaap valt, en het bedje doorgaat.Moet ze gewoon gaan wennen aan slapen in alleen een slaapzak, of hebben jullie nog tips? bedankt alvast, groetjes vita
Hier een paar weken geleden het zelfde en dit gaat nu een stuk beter. Het is een kwestie van wennen denk ik. Gaat van zelf weer beter dus ik zou zelf geen "oplossingen" gaan bedenken en dan maak je je weer zorgen of ze niet met haar gezicht in de stootrand ligt. groetjes kim
Ik zou het ook niet doen. Misschien gewoon laten gaan, hoort bij de ontwikkeling! En hopen dat ze snel zonder lakentje kan leren slapen.
dank je wel, maar ze wil niet op haar buik slapen,want als ik haar niet "vast maak", dan gaat ze spelen, en op een gegeven moment huilen. Ze draait alle kanten op en gaat op haar buik liggen spelen. Ik heb haar net maar weer met een deken i.p.v. een laken ingestopt, maar met de warme dagen die we gehad hebben, vind ik dat veel te warm voor haar. Zij heeft het erg snel warm en zweet snel. Ik wil het wel laten gaan, maar dan valt ze niet in slaap, huilt zich zelf overstuur, en kan ik haar steeds troostten om haar rustig te krijgen. begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, het is niet dat ik het vervelend vind om 6x naar boven te gaan, maar zij raakt er zo overstuur van, en dat vind ik zielig. ik weet het niet zo goed. Vind een stootrand ook zo wat.
hie rook een tidjje gehad, nu is het over... Dus ik zou het nog even aankijken... Net als bijv toen mn zoontje met zelf zitten vaak nog omviel leerde hij zichzelf ineens de val te breken en zachter neer te vallen... Eerst vond ik em ook steeds omgedraais achterstevoren enz...en nu tegenwoordig ligt ie weer gewoon rehct, hooguti op de andere zij oid Stootrand zie ik persoonlijk geen kwaad in als je kindje kan draaien...maar wel zonder dekens of lakens!!
Mijn dochtertje deed dat ook, ik heb haar overdag toen los laten slapen (met alleen een slaapzak aan) want ze werd sterker en trok het lakentje ook los..dat vond ik wel erg eng. Toen dat goed ging heb ik haar in de nacht ook los laten slapen. Eerst nog wel even wakker geworden en gehuild omdat ze op haar buik lag. Maar na verloop van tijd is ze het niet meer vervelend gaan vinden. Dus nu ligt ze op haar buik, zij en rug te slapen, maakt niet uit. Ze moet dus er gewoon even aan wennen dat ze ook in een andere positie in slaap moet kunnen vallen. En anders moet je haar pas in bed doen als ze echt heel moe is en dan even laten huilen.(niet als ze zwaar overstuur is natuurlijk), soms hoor ik bij mijn dochter een kort huiltje en daarna slaapt ze direct. Ik heb nu wel een dun stootrandje gebruikt, ze kan toch alle kanten opdraaien dus ik zie er persoonlijk geen gevaar in. Ze ligt nu toch vaak met haar hoofd tegen de spijltjes aan en dan is het toch wat zachter. Je hebt ook die speciale stootranden met een Safety Vent, dat schijnt veiliger te zijn. Succes!!
Mijn zoontje kruipt altijd omhoog en werd ook weleens wakker omdat hij zn hoofd tegen de rand stootte. Dit was wel altijd in 1 hoek, dus nu leg ik standaard zn knuffelbeer in die hoek. Deed dit wel pas vanaf een maand of 12. Sinds die tijd heeft hij er minder last van. Een dekentje heeft hij dus ook niet meer, want hij bleef er niet onder liggen.
dank jullie wel voor de reacties. Als ik het zo lees, moet ze er gewoon aan gaan wennen dus. Vannacht heeft ze perfect geslapen tot 10 over 6, met een dekentje over haar heen. maar ja nu is het niet zo warm. Ik denk dat ik het inderdaad overdag maar ga uitproberen, en dan zie ik wel hoe het gaat. dank je wel!
Ik zou ook denken aan op de buik slapen. Maar spelen op de buik is niet erg toch? Gaat ze vanzelf slapen. Of gaat ze dan ook huilen? Wat is het verschil met een lakentje of een dekentje dan? Als je wel een dekentje wilt doen, doe dan enkel en misschien in alleen een lange mouwen romper slapen?
nee op haar buik spelen is tuurlijk niet erg, maar madam is het op een gegeven moment zat, en gaat dan weer huilen. Ze is erg pieperig op het moment, en is de dingen snel zat. het vercshil tussen een lakentje en dekentje is alleen de warmte. Zij heeft het heel snle warm, en zweet veel, vandaar een lakentje. ze slaapt in een dunnen slaapzak, en als het warm is doe ik inderdaad niet veel aan, een rompertje ofzo. Ik zie het wel, ga het wel uit proberen. dank je wel voor het mee denken, het gaat vast snel weer over, een is het niet snel, dan toch gaat het ooit over, ha ha!
Met zo'n stootrand geldt hetzelfde als met een klamboe zodra ze gaan pakken/optrekken enz weg halen wegens verstikkingsgevaar.
Hier ook onrustig slapen, en ja je wilt toch alles proberen om ze door te laten slapen dus ik heb rondom het hele bedje een zacht stootkussen geplaatst. Het scheelt een hoop onnodig wakker worden en het bedje is nu een veel knussere plek. Als je het goed vastmaakt is er geen probleem. Niet dat mijn zoon nu altijd doorslaapt hoor, er zijn ook nog wel andere redenen waarom ie wakker wordt 's nachts (tanden, sprong etc). Maar het is wel een verbetering hier. Groetjes Juliette
Ik heb ook een bedomranding in het ledikantje. Het is er eentje van Koeka die met touwtjes aan de spijlen moeten worden gestrikt. M'n dochtertje schoof altijd al naar boven toe (ze slaapt op haar buik), en sliep dan met haar hoofd in een hoekje tegen het hoofdeinde aan. In het wiegje was dat geen probleem natuurlijk, die had standaard al een zachte omranding.