Wie ook 20w echo?op of om 20 dec en wil met mij aftellen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamain2008, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    as 20 december heb ik de 20 weken echo..
    vind het erg spannend...

het is mijn 2e, maar bij mijn zoontje kregen we de zgn pretecho. en had het dus een andere benaming..
    maar nu heet het de screening, en heeft het toch wel een ander lading gekregen...

en ook ontzettend benieuwd naar t geslacht..

de titel zegt t al:
    wie wil met mij aftellen tot aan haar screening echo?
    en heeft een voorgevoel van geslacht?

zelf denk ik dat we ouders worden van een 2e zoon ;)

2. Princess

Princess Actief lid

Ik heb op 21/12 een pretecho. Dus misschien kan ik wel met je mee aftellen!
    't duurt me allemaal veel te lang. De gyn had al een idee van het geslacht, maar was niet helemaal zeker... tof hé haha

3. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    he

Ik moet 19 december en ben nu al zenuwachtig.. voor mij is het de eerste .. en heb totaal geen gevoel wat het zou kunnen worden ..maar wil het wel weten .. wou eerst een pretecho laten maken maar dat doe ik pas in januari denk ik eerst die 20 weken echo maar afwachten..

Maar ik ben ook aan het aftellen hoor

x-x

4. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    he

Ik moet 19 december en ben nu al zenuwachtig.. voor mij is het de eerste .. en heb totaal geen gevoel wat het zou kunnen worden ..maar wil het wel weten .. wou eerst een pretecho laten maken maar dat doe ik pas in januari denk ik eerst die 20 weken echo maar afwachten..

Maar ik ben ook aan het aftellen hoor

x-x

5. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    he princess, de gyn dacht zeer een meisje?
    spannend hoor..

zijn jullie niet nerveus?
    voor evt andere uitslagen?

wel leuk,

patricia 19 december, hoelaat?
    mamain2008 20 december 17.30
    rn jij princess?
    hoelaat moet je de 21e?

6. Princess

Princess Actief lid

Ja bij ons dacht de gyn een meisje!
    Bij een pretecho kijken ze niet zo nauw naar alles denk ik.
    Op 7/01/2008 heb ik de échte 20 weken echo (allé 22 weken dan).

Wij moeten om 18u de 21ste.
    Nerveus ben ik nog niet echt, gewoon benieuwd. Ik vraag me af hoe zo'n baby'tje eruit ziet in 3D. Je ziet wel foto's op internet, maar je eigen kleintje is toch nog altijd anders.

Hopelijk kan die mevrouw van de 21ste ook al 't één en ander zeggen ivm afwijkingen, als ze dat wil doen tenminste. Want die pretecho heeft eigenlijk gewoon als bedoeling om mooie foto's te hebben. Ik ga haar toch vragen om al effe naar alles te kijken, dan hoef ik niet zoveel zenuwen te hebben voor de échte uitgebreide medische echo.

Spannend ... !

7. Els2806

Els2806 Actief lid

Hey meiden,

Ik heb mijn volgende echo pas 31 december. Mijn laatste dateert alweer van 16 novmeber. Nog maar 3 weken geleden maar ik ben alweer volop aan het aftellen tot de 31ste. Pffffff, Ze zouden je standaard elke week een echo moeten geven, veel leuker :) :) :)

Ik heb het aantal keer slapen in mijn agenda genoteerd, zo zie ik elke dag hoe lang het nog is. Aangezien mijn agenda op het werk ligt mag ik na het weekend 3 dagen doorschrappen, heel leuk.

8. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    idd, t is altijd anders al je j e iegen kindje ziet. juist omdagt jeer meer in kan herkennen (op wie hij of zij lijkt ;)

mijn echoscopist (waar ik mijn bij mijn zoon geweest ben voor de pretecho)
    die doet bij de 20 weken ook nog een 3d
    omdat hij nog bij moet elren zeg maar. dus dat is leuk meegenomen..

wij doen ook nog een pretecho, dus volledig met 3d.
    omdat mijn zoontje erg groot was bij geboorte (bijna 11 pond! terwijl ik maar zelf maar illie was)
    krijg ik nu ook groei echos..

dus extra zeg maar..

spannend hoor!

9. Els2806

Els2806 Actief lid

@mamain2008: ik zie onder je banner staan 'molazwangerschap'. Wat is dat?

10. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    els,
    je hebt al een pretecho gehad?
    en op 31 december krijg je de screeningecho?
    wat een leuek datum om het nieuwe jaar in te gaan!

ik moet wel zegggen dat de dagen nu veel sneller gaan.
    toen ik net zwanger was zeg maar, duure het zo lang dat ik d 1e echo kreeg met 7 weken (ivm verleden)

en dan de 12 weken.. die duurde een eewigheid..
    maar vanaf de 12 weken tot ca 17 weken kon ik het helaaml niet meer houden..
    maar nu gaat t wel weer..

al moet ik zeggen dat ik wel koekoe word..
    ik vergelijk mijn echo van 12 weken met ander echos van 12 a 13 weken waar toen al het geslacht van te zien was..

11. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    els, heel verhaal eigenlijk.. kort smanegevat:
    ik was heel erg misseloijk en ontzettend moe.. extreem moe.. kon gem per dag mijn ogen voor ca 5 min openhouden. mijn reukvermogen was erg groot, ik rook alles 20x sterker.. mijn man moest altijd 'buiten'eten. 7of boven.. kon de geur niet verdragen..

na ca 8 a 9 weken zijn ze daar achtergekomen..
    tja, was niet leuk. je gaat voor een echo om je kindje te bekijken. voor ik he twsit lag ik op de ok..

wat t werkelijk is kan je beter even googlen.. tis nl ene heel verhaal ;)

maar ik heb er gelukkig neits aan over gehoude,
    dus gelukkig een chemokuur.

12. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    ik moet om 16:00 uur ....(19 december)

Ik ben op zeker heel erg nerveus voor andere uitslagen maar wil me er niet te druk om maken ..
    Ik kreeg namelijk de laatste keer best een raar uitslagje van mijn bloed ik heb namelijk b-negatief en houd in dat ik het rhesus-factor dus heb en met 30 weken en prik krijg en na de bavlling nog 1 maar dat is niet ernstig ...

En ik ben zo benieuwd wat het nou wordt ik wil zo graag leuke dingen kopen jurkjes of hele stoere jongens kleding .. maar ja nog 9 dagen vorr mij. ( aaaaaaaaaah nog 9 dagen )

Dikke kus

13. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    En wat denken jullie over t geslacht?
    voorgeveol?

princess weet t eingelijk al:
    meisje..
    en de rest?
    ik denk bij mij een jjongen

14. Vincel

Vincel Niet meer actief

oh spannend allemaal he?,

ik moet de 24e, de dag voor kerst en dat, 1e kerstdag, is ook de verjaardag van mijn man. We krijgen het op dvd mee, dus dat vond mijn man al een leuk verjaardagscadeautje.

wij denken dat het een meisje wordt.
    ze zeggen dat een meisje tijdens de zwangerschap de schoonheid van de moeder wegneemt en dat is echt te zien, ik had nooit pukkeltjes, nu zit ik onder. ik zie lijk wit echt eng en ben al behoorlijk zwaar.

mijn man wil niet weten wat het wordt dus is het soieso wachten tot de bevalling, maar een voorgevoel hebben we wel!

gr. Maaike

15. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hai dames,ik ben 17e aan de beurt en ik kan echt niet wavhten.Wij willen zooooooooo graag weten wat het wordt!
    Morgen een gewonen controle en de dagen kruipen om..
    Nou succes iedereen!
    Groetjes Linda 8)

16. Princess

Princess Actief lid

Ja die dagen duuuuuuuuuuuuren en duuuuuuuuuuuuuren. Echt triestig...

Eigenlijk zou elke zwangere vrouw een echo-toestel thuis moeten krijgen haha (of vraag ik nu té veel?).

Een meisje hier (gyn was 95% zeker). Al had ik een jongen verwacht, was mijn voorgevoel. Maar 't maakt niet uit, na mijn miskraam van in juli heb ik zoiets van "als het maar gezond is"!

Pfff nog 11 dagen...

17. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    he, hebben jullie nou ook al dat jullie een vervorming duidleijk kunnne zien?
    van de buik zeg maar als je ligt?

bij mijn zootnje had ik t niet zo vroeg, veel alter pas. Maar nu al met 18 weken!
    ik zie gewoon een vervorming (voelt als voetje)
    en ik kan t ook voelen dat t de beeb is.
    tis dan keihard. en als ik er tegen aan duw gaat ie snel weer weg ;)

wel grappig, maar wist niet dat t zo vroeg kon

linda, jij mag dus als 1e van ons!
    spannend hoor!

t maakt mij niet uit wat t is, ben alleen heel erg nieuwsgierig en benieuwd.
    uiteraard: als t maar gezond is..

ook hier na 3x mk vind ik gezondheid erg belangrijk.
    maar juist oomdat ik het nu zo goed kan voelen, vraag ik mij af wie t doet ;)
    ook heb ik ene echo als scrensaver (staat ook in mijn album)
    en daar kijkt t kindje mij ook ana zeg maar.
    dan zenk ik :
    wat ben je?
    een ventje of een meisje?

nog even dames, en dan weten we of alles in orde is, en wat we dan krijgen ;))
    nog 9 dagen voor mij.......pffff.. heb al geen geduld..

en idd,
    mijn man zei ook a toen ik over de angelsounds begon..
    straks heeft elke zwangere ook een echoapp thuis..

was t maar waar ;)))

18. Princess

Princess Actief lid

Soms voel ik die vervormingen ook wel, maar ik denk dat dat dan de poep is of het hoofdje. Dat gedeelte van mijn buik is dan ook echt hard, en als ik mijn hand erop leg, dan gaat het weg.

Vreemd allemaal hé!

Dat aftellen hier doet eigenlijk niet veel goed aan mijn nerveusiteit... Ik word ongeduldiger met dat ik iedereen zijn berichtjes hier lees... hahaha

19. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    ik denk neit dat t poep is.. idd niet van de beeb, want dan zou die nu al obstipatie hebben...
    en mijn ppeop al helemaal niet, want daarvoor zit t veel te goog en op een rare plek..

ik voel de kleine echt bewegen.. vannacht de hele nacht...

maar goed..
    dolei

20. Princess

Princess Actief lid

Ik voel de kleine ook heel goed bewegen en manlief ook (zo trots dat hij is, als ze net schopt als hij zijn hand op mijn buik legt!).

Die vervorming zit bij mij meestal rechts van mijn navel, is dat te hoog voor de poep?

Deel Deze Pagina