Heel veel sterkte meid. ik leef volledig met je mee, heb zelf ook een BBZ gehad in April 2014 en de onwetendheid of ze al dan niet je eileider hebben kunnen sparen is echt verschrikkelijk !! veel sterkte en veel beterschap !!
Heftig Lien.... ik hoop dat je inmiddels het nieuws hebt gekregen waar je op wacht. Heel veel sterkte met het verwerken...
Goed dat je bent geweest! En verdrietig dat het toch een bbz was hoop dat je gauw nieuws hebt en je tijd hebt om je toe te geven aan het verdriet en het een plekje kan geven <3
Hoi lieve lieve mensen, hier een emotioneel mens. Mijn linke eileider zat het kindje nog. Dat wat ze zagen van 3,5 bij 2,5 cm. Mijn linker eileider is helaas verwijderd. Er zijn 3 incisies gemaakt. Dus gelukkig geen grote wond. vannacht 2 uur geslapen met slaapmedicatie. Verder 4x pcm mag ik slikken. Het is een enorm trekkerig gevoel. Arts zei dat ik alles weer mocht. Maar hoe lang is het herstel ongeveer? ik verging gister niet van de pijn, maar mn intuïtie zei icm met jullie en de test dat ik moest bellen. Heb steun aan jullie! Bedankt!!!!
Jeetje, heftig zeg.. Ik wil je heeel veel beterschap wensen neem je tijd om dit een plekje te geven😘
Ik had gehoopt dat je eileider nog gered kon worden Ik heb een halve week echt alleen maar naar de wc kunnen strompelen en het max aan paracetamol geslikt. Na een week deed ik rustig weer alles. Het gehele herstel heeft echt wel een aantal weken geduurd. Emotioneel; geef jezelf de tijd.
Jeetje wat heftig zeg. Heel veel sterkte! Lichamelijk zal je wellicht snel hersteld zijn, maar vergeet je geestelijke herstel niet.. Dikke knuffel!
Oh meis, onwijs balen dat hij eruit is. Het zegt echt niks over je vruchtbaarheid, zit daar alsjeblieft niet over in. Wat ik mee wil geven uit eigen ervaring (tot nu toe dan, want ik ben zelf ook nog aan het herstellen); 4x pcm 1000mg per dag mocht volgens mijn arts in combinatie met een ibuprofen 2x daags. (niet te veel ivm maag) Dat kun je eventueel nog even navragen of jij dit ook mag. Daarnaast kun je last krijgen van een vervelende pijn in je schouder(s). Dit komt door de lucht die in je buikholte is geblazen tijdens de operatie, wellicht heb je ook een gezwollen buik. Wat helpt voor je schouder? Midalgan om te smeren, warme douche nemen, kruik en half uurtje voor je gaat slapen pijnstilling en slapen zonder kussen. (bij mij hielp dat) Het is met een dag of 3 over. Verder moet je echt goed voor je hechtingen zorgen. Ik weet niet of je al thuis bent, maar anders even je partner naar de apotheek laten gaan voor vervangende gaasjes/pleisters, het mooiste zijn die eilandpleisters zodat je ook niet om de wond van die pleister resten hoeft te krabben, want het blijft een gevoelig gebied de aankomende tijd. Jodium om het te blijven ontsmetten en mocht er wondvocht in je navel blijven zitten, even schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een wattenstaafje. Mocht je om wat voor reden dan ook willen klankborden, tips willen of gewoon even je hart te luchten, dan mag je natuurlijk ook altijd een berichtje sturen. Hoe lang het allemaal duurt, geen idee, ik liep weer normaal na een kleine week en kon toen zelf mijn schoenen aantrekken. Neem je rust meid! Laat je lekker verwennen en vraag je partner even een paar dagen ''off'' te nemen, je zult hem nodig hebben. Dikke knuffel!
Ik kan beamen wat pippers net zei. Verzorg jezelf goed en let goed op je wondjes ( ik heb antibiotica moeten nemen omdat wondje in de navel was beginnen ontsteken). Qua lichamelijk herstel viel het bij ook zeer goed mee. Woensdagavond ben ik geopereerd en maandag erop was ik terug aan het werk. Vooral psychologisch heeft dit mij een knap gegeven, dus nogmaals babbel erover en krop niets op!
oh Lien, wat ben ik blij dat je gebeld hebt en dat je samen met ons je intuitie hebt gevolgd! (overigens wel slecht dat bij de ze bij de echo niet verder hebben gekeken). Wel heel naar om te horen dat we toch gelijk hadden en dat ze eileider verwijderd hebben. Maar zoals pippers zegt, geen man overboord, je kan nog steeds zwanger worden. Ben allang blij dat je erger bespaart is gebleven! Neem je tijd om dit te verwerken, heel veel sterkte!
Meiden dank je, Toch vanavond gyneacoloog gebeld. Ben vandaag pas op de hoogte gesteld wat er gebeurd was ipv vannacht. Gyneacoloog zei dat ik toch ook al bloed in de buikholte had en het kindje naar de patholoog is gegaan voor onderzoek. Ook was er een verkleving van de keizersnede wond en de dikke darm. Deze hebben ze gelijk vrij gemaakt Operatie duurde 20 min en herstel is op eigen gevoel. De rechter eileider en eierstok is normaal en baarmoeder zag er ook keurig uit. Over 4 weken voor controle bij de gyneacoloog. Merk dat als er geen visite is, ik erg emotioneel ben.
Heftig hè? Het hakt er flink in hoor. Ik was de eerste keer na 2 weken weer redelijk op de been, tweede keer ook zoiets maar toen veel pijn gehad van het gas in de buik van de operatie. Toen hoorden wij ook dat het zonder ivf niet meer ging lukken dus dat maakte het emotioneel nog weer zwaarder dan de eerste keer. Neem je tijd, je voelt zelf het beste aan wat goed voor je is. Sterkte de komende tijd! !!
ja ik weet het.. het is niet niks ..hier ook 6 weken verder maar merk het nog.. ook foetus 8 weken en inwendige bloeding en eileider kwijt. duurt wel effe voordat je weer beter bent..psychisch is ook pittig.. neem je tijd! heel veel sterkte! beterschap!