onze kleine meid (6 weken) krijgt om ongeveer 8 uur in de avond haar laatste fles en vervolgens leg ik haar in haar wiegje (overdag is ze in de box). dan slaapt ze 8 uur achter elkaar om vervolgens om 4 uur in de ochtend wakker te worden voor haar volgende fles. nu denk ik eraan om haar om 11 uur in de avond wakker te maken zodat ze pas om 7 uur weer wakker wordt. dan hebben wij namelijk geen gebroken nachten meer. wat denken jullie hiervan en hoe doen jullie dit? kan dit of is het zielig voor haar?
Hoi Marjan, Wij moeten Tyler meestal wakker maken voor zijn laatste fles en dat doe ik dan ook omdat ik anders bang ben dat ik inderdaad weer 's nachts m'n bed uit moet, en dat hoeft pas sinds 1,5 week niet meer. Maar nu is het hier wel zo dat het niet zo heel veel uit maakt hoelaat ik die laatste fles geef, zo tussen 6 en 7 uur word hij wakker. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, het kan echt geen kwaad!
Marit maken we ook wakkeer om 23.00 uur...Geen probleem hoor, ze komen vanzelf in een fase dat ze overgaan na 4 flessen en je ze niet meer hoeft wakkeer te maken
Dat deed Simon in het begin ook, maar als we hem om 23 uur wakker maakten, kwam hij ook gewoon rond 4-en... Had dus geen nut! We hebben hem wel telkens tussen 22 en 23 de laatste fles gegeven, en met 7/8 weken kwam-ie opeens pas rond 7 uur. Hopelijk werkt het bij jullie wel!
Aerin is dan wel al wat ouder dan jouw kindje maar Aerin eet om 17:00 zijn avondeten, speelt daarna nog wat, gaat om 19:00 naar bed en we maken hem rond 21:00 wakker voor een papfles. Alleen dan slaapt hij door (en wij ook). Als het werkt zou ik het zeker doen!
Volgens mij is het heel normaal om een baby van 6 weken nog een keer een avond voeding te geven. Dus ik zou zeggen gewoon doen! Succes!
Hoi, In het begin deden we voeden op verzoek en kreeg hij rond 19.00 een flesje om daarna weer rond 03.00 te komen. Om 07.00 wilde hij dan alweer een flesje. We hadden dan wel rustige avonden, maar onze nachtrust was een drama! Toen hij een maand oud was zijn we gaan voeden volgens schema, de bedoeling was om 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 een flesje te geven en dan maakten we hem gewoon wakker voor die voedingen. In het begin sliep hij na zijn laatste fles tot 05.00 uur en gaven we hem al zijn eerste fles om de andere voedingen na 4,5 ipv 4 uur te geven. Uiteindelijk werd het steeds langer en nu wordt hij 's ochtends gewoon om 07.00 wakker voor zijn eerste fles, maar dan maken we hem nog wel wakker voor zijn laatste avondfles. Groetjes Saskia