34 weken zwanger, bloedverlies en onrustige baby. Vroegtijdige bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door soscastoa, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soscastoa

soscastoa Lid

3 mrt 2008
    32
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik ben 34 weken zwanger van mijn eerste kindje. Sinds donderdag is het ontzettend aan het rommelen: de baby is heel druk en mijn buik heel gevoelig. Vrijdag had ik ineens helderrood bloedverlies en buikpijn/rugpijn. Ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis zodat ze mij en de baby goed in de gaten konden houden. Er is tot nu toe nog geen oorzaak voor het bloedverlies gevonden. Het bloeden is na een dag gestopt en sinds gisteravond ben ik weer thuis.
    Het blijft echter rommelen. Als ik een klein stukje loop wordt mijn buik keihard en pijnlijk. Verder heb ik nog steeds een zeurend gevoel in mijn buik/onderrug. Soort menstruatiepijn. Maar waar in me nog het meest zorgen om maak, is de baby. Hij is veel drukker dan normaal! Heeft voortdurend de hik, etc. Mijn buik reageert op iedere beweging met een kramp. Misschien valt het daarom ook wel iets meer op ofzo.. Ik moet donderdag trouwens pas weer terug. Moet wel gelijj bellen als ik weer bloed verlies of wanneer ik regelmatig harde buiken heb. Maar weet niet zo goed wat ze daarmee bedoelen. Ik bel ook liever niet, want vrees dat ik dan gelijk weer wordt opgenomen. Ze zijn zo voorzichtig daar (heel goed natuurlijk, maar op dit moment is er geen nood aan de man).

De (schoon) moeders, oma en zus zeggen allemaal dat de baby vast niet lang meer op zich laat wachten. Maar hoort dit misschien niet gewoon bij de termijn van 34 weken? Herkennen anderen dit vanuut hun zwangerschap? Wellicht dat ik me door alle commotie gewoon een beetje gek maak/laat maken? Het is mijn eerste kindje en weet dus niet zo goed wat normaal is. Ik ben nu alleen thuis en voel me een beetje onzeker, vandaar dit topic. Ik zou graag de mening/ervaringen van anderen horen! Dank jullie wel..!

2. soscastoa

soscastoa Lid

3 mrt 2008
    32
    0
    0
    Bollenstreek
    Sorry voor de typfouten trouwens, ik verstuur dit vanaf mijn telefoon.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik heb hier geen last van gehad..

Maar sorry hoor.. Je wil niet bellen omdat je dan misschien word opgenomen :(
    Liever opgenomen dn ineens bevalleb hoor lijkt me...
    Je kindje is nog lang niet klaar om op de wereld te komen!!!

Dus hup bellen!

4. me83

me83 Niet meer actief

ik zou het wel aangeven dat je steeds een harde buik krijgt met inspanning.. miss dat ze je heel veel rust voor schrijven en alleen lopen als je naar de wc moet ofzo..

hoe langer je kleintje blijft zitten is vaak des te beter.. dus zou wel hun advies opvolgen en bij elk dingetje wat je niet vertrouwd bellen.. al is het maar voor de zekerheid..

en opgenomen worden is idd niet leuk.. maar er zijn meiden die hun hele zwangerschap plat moeten liggen.. dus vanaf 34 weken is geen drama... als het maar ten goede komt van je kindje..;)

heel veel succes meid!

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi,
    geen ervaring nee, maar 34 weken is echt nog veel te vroeg he.
    Mocht dit inderdaad aanleiding zijn dan kunnen ze je nog door rust wat extra tijd geven om de baby binnen te houden.
    Aangezien je de oorzaak niet kent kan je ook niet inschatten of iets wel of niet link kan zijn. Als je niet precies meer weet wat ze ermee bedoelen met dat harde buiken verhaal.. bel je ze toch even om te checken. Het is niet mn bedoeling om je ongerust te maken maar ze zijn niet voor niks voorzichtig. ik zou er wel naar luisteren.

Groetjes!

6. soscastoa

soscastoa Lid

3 mrt 2008
    32
    0
    0
    Bollenstreek
    Bedankt voor jullie reacties! Jullie herkennen het rommelen niet dus? Of dat een baby drukker wordt rond de 34 weken? Ik heb gister wel tegen de dokter gezegd dat mijn buik hard wordt na inspanning (lees: opstaan uit mijn bed, met mijn hond naar het veldje naast mijn huis lopen). Advies was om het rustig aan te doen en in de gaten te houden dat ik geen bloed verlies. En dus te bellen bij "regelmatige harde buiken".... Vind het een beetje vaag allemaal. De baby is trouwens al begonnen met indalen bij 29 weken, hij ligt nu goed ongedaald. Zou dit alles een vroegtijdige bevalling kunnen aankondigen? Hoop het niet..

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb het met 29 weken gehad bij de eerste..
    Steeds harde buiken, ook bloedverlies, opgenomen, men dacht dat de k le ine ook vroeger zou komen..
    Uiteindelijk ingeleid bij 38,6 doordat ik te weinig vruchtwater had en bij 39,1 is ze uiteindelijk geboren, wil dus niet altijd wat zeggen dat gerommel..
    Maar; wel rustig aandoen!!! Ik mocht ook nog maar weinig doen alleen mezelf verzorgen en twee keer een korte wandeling met de hond (tja die moest er toch uit)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het indalen heeft er niks mee te maken

Maar bel nou gewoon als je je niet op je gemak voelt....
    Je vergeeft het jezelf niet als je ineens wel gaat bevallen ondat je niet wou bellen...

9. soscastoa

soscastoa Lid

3 mrt 2008
    32
    0
    0
    Bollenstreek
    Dank je wel voor je reactie! Wat een geruststelling dat ze is blijven zitten. 29 weken is wel erg vroeg! Was het bloedverlies later nog teruggekomen bij jou? En hadden ze (achteraf) een oorzaak kunnen vinden? Ik heb ook een klein stukje met de hond gelopen vandaag. Gelijk buikpijn, maar vond het heerlijk om even een frisse neus gehaald te hebben. Morgenavond hebben we partneravond van de pufclub. Ik hoop dat ik dat vol ga houden. Want het lijkt me wel nuttig om daarheen te gaan... Zeker nu het allemaal zo dichtbij komt! Spannend hoor.

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik zou ook gewoon bellen als ik jou was.. je bent echt geen zeur hoor in hun ogen.. als dat is wat je tegen houd om te bellen..

11. soscastoa

soscastoa Lid

3 mrt 2008
    32
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik heb geluisterd, thnx voor jullie advies! Heb aan het eind van de middag het ZH gebeld. Ik kreeg het advies om te gaan liggen (heb ik braaf gedaan, lig nog steeds). Als het erger wordt, of als ik bloed ga verliezen, moet ik gelijk langskomen voor een CTG. Maar de buikkramp is juist wat minder erg geworden. Beter! Ook de baby lijkt wel iets rustiger nu.. Hij zal wel moe zijn. :D Donderdag zal er sowieso weer een CTG gemaakt worden. Mijn schoonmoeder zegt dat ik oefenweeen heb. Maar dat zou toch op die CTG's gezien moeten zijn?

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik snap niet zo goed waarom je niet belt.. 34wk is veel te vroeg.. dan maar een opname, als dat kan helpen om je kindje zo lang mogelijk te laten zitten.. direct harde buiken krijgen bij een kleine inspanning is niet normaal.. rust nemen en je vk bellen..

13. soscastoa

soscastoa Lid

3 mrt 2008
    32
    0
    0
    Bollenstreek
    Zie mijn post hierboven. Ik heb gebeld. Natuurlijk zou ik zo weer terug naar het ZH gaan als er kans is op een vroeggeboorte! Maar eigenlijk hoopte ik dat deze kwalen er gewoon "bij hoorden" en dus los staan van een evt. vroeggeboorte. Misschien heeft iedereen dat wel, zou gekund hebben toch? Maar dat is wellicht een beetje naief gedacht, als ik de reacties lees..?
    Iedereen bedankt voor het reageren trouwens! Behalve de (zwaar overbezorgde) moeders ken ik niemand met babies. Dus ben erg blij om jullie mening/ervaringen te horen.

14. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    34 weken is inderdaad nog wel vroeg dus als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoevaak dat dan ook mag zijn.
    ik ben zelf met 34 weken bevallen van de eerste ik herken het bloedverlies niet (er zat bij mij alleen een beetje in de slijmprop maar neem aan dat jij dat niet bedoeld)
    maar de harde buiken herken ik wel hier ook zodra ik opstond had ik een harde buik.
    luister alsjeblieft goed naar je lichaam.
    hier werd de baby trouwens heel rustig vlak voor de bevalling.

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou... Ik heb voor minder per direct een CTG gekregen. Helemaal bij krampen lijkt het me heel normaal dat ze je toch even gaan onderzoeken hoor! Een onrustige baby+krampen+veel harde buiken bij inspanning lijkt me NIET goed..

Ik zou nog een keer bellen en eisen dat je een CTG/echo krijgt. Het gaat hier over je kostbaarste bezit!

16. soscastoa

soscastoa Lid

3 mrt 2008
    32
    0
    0
    Bollenstreek
    Goedemorgen! Goed nieuws: mijn buik lijkt iets rustiger dan gisteren. Ik heb afgelopen weekend 4x een CTG gehad en 2 echo's. 1 CTG was te vlak, maar die daarna gelukkig wel goed! In het ziekenhuis had ik ongeveer dezelfde klachten als nu. Omdat het bloeden gestopt was en ik echt graag naar huis wilde, mocht ik naar huis. Ik snap wel dat ze de volgende dag geen nieuwe CTG maken hoor. Als ik veel twijfels heb mag ik trouwens altijd langskomen!

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gelukkig dat het wel goed gaat :)

Doe je wel heeel rustig aan! ;)

Deel Deze Pagina