Nee, heb het zelf als student zijnde ook niet zo heel breed. Geef wel regelmatig spullen weg aan een stichting hier in de buurt die het aan de minima's geeft. Mocht ik als ik afgestudeerd ben een fatsoenlijke baan hebben, dan ben ik best bereid om voedselpakketjes zelf samen te stellen en aan deze gezinnen te doneren.
Als iedereen nou eens een beetje voor elkaar zorgt, dan is een voedselbank helemaal niet nodig! Ik bedoel: als je weet dat iemand in je omgeving het zwaar heeft zoals edelweiss hierboven zegt en je geeft die mensen het direct in handen, weet je zeker dat het bij de juiste persoon terecht komt, zij zijn blij, jij bent blij. Ik snap ook niet dat sommige mensen in geldnood problemen zitten en ondertussen gewoon doorgaan met hun slechte gewoontes en van alles hebben.... Wij hebben gelukkig geen geldproblemen maar een vetpot is het ook niet. Dus spullen doneren aan de voedselbank zal ik alleen doen als ik zelf iets in de kast heb staan dat ik niet gebruik. Speciaal kopen zal ik niet doen.
Ja, elke week. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het alleen om de groentes gaat uit onze tuin, dus ik hoef er geen boodschappen voor te doen.
En dat doe ik dus idd wel, als ik weet dat iemand het (terecht!) Nodig heeft mogen ze alles hebben wat ik niet meer nodig heb en hoef ik er echt geen cent voor!
Eenmalig gedaan met babyvoeding wat ik niet meer nodig had. Weet ook niet of ik het nogmaals doe. Hier stonden ze van de voedselbank in een supermarkt ik had net het weekend er voor de babyvoeding gebracht potjes e.d. Ik zei netjes ik heb net wat gebracht en de mevrouw die er stond bleef maar zeer dwingend doorgaan ja maar je kunt dat winnen ja maar het gaat naar..... Ben even goed boos geworden en heb later een boze mail naar de voedselbank gestuurd dat ik deze manier van werken niet netjes vind en zo echt niets weer zal doneren.
Als ze een keer in mijn supermarkt staan koop ik wel wat maar verder doneer ik eigenlijk niks. Maar ik vind het maar gek geregeld allemaal. Ik ken iemand die bij een bakkerij werkt en elke dag word er verschrikkelijk veel brood en gebak weggegooid. Dat het personeel het niet mag meenemen kan ik enigszins nog begrijpen, maar dat het gewoon weggegooid word terwijl er een hoop mensen zijn die het hard kunnen gebruiken vind ik belachelijk. En die bakkerij zal vast geen uitzondering zijn.
Nee, het verzamelpunt is helaas niet in de buurt. Wel over na gedacht maar wil er zelf niet kilometers voor moeten rijden. Familie heeft wel kerstpakketten gedoneerd afgelopen jaar. Ik breng wel regelmatig kleding naar de kringloopwinkel of geef zelf gratis spullen weg op internet.
Nee, want ze staan hier nooit. Wel vaak met boodschappenlijstjes van een of andere voedselinzameling voor roemenie. Nou ja, sorry maar daar doe ik niet aan mee.. Ik geef wel spullen zoals kleding en voeding wat ik niet gebruik aan een stichting die hier de minima helpt. Want ervzijn een heleboel mensen en gezinnen die net niet voor de voedselbank in aanmerking komen en het toch zwaar hebben
Hier is er gelukkig een bakker die het dus wel regelmatig doneert. Nou ja, niet aan de voedselbank maar aan iemand die het weer met andere vrijwilligers onderr de minima verdeelt.Zouden veel meer bedrijven en supermarkten moeten doen als het product nog goed is.
Klopt.. Heb het vaak mee gemaakt toen ik in een supermarkt werkte.. Zo ontzettend zonde als je ziet hoeveel er elke dag wordt weggegooid. Daar zouden ze eigenlijk wat aan moeten doen
Of het pakket in een Mercedes op komen halen..... De voedselbank zit bij ons naast de Aldi vandaar dat ik dat weet...
Daarom zamelen wij dus eten en drinken in en geven iedere week minimaal 1 groot voedsel pakket weg voor gezinnen die het goed kunnen gebruiken via onze regionale weggeefhoek. De ene week is het 1 pakket maar nu met aankomende pasen gaan we meerdere gezinnen blij maken met een paas ontbijt/lunch etc. Dit kan mede gedaan worden door de gulle giften die mensen hier geven maar momenteel zijn er ook al 2 supermarkten en wat marktkramen die ons sponsoren.
Ik loop zelf bij de voedselbank dus doneren doe ik niet. Maar ik ben altijd blij met alles wat ik krijg van de voedselbank, zie vaak dat dingen worden weg gegeven die mensen dan niet lusten maar ook daar doen wij niet aan ik zou juist graag willen dat mensen wat meer zouden doneren zo nu en dan en dan vooral dingen eigenlijk waar je wat aan hebt inderdaad zoals wc papier etc. Jammer dat het beeld verpest word eigenlijk doordat het mensen opvalt dat mensen door blijven drinken etc. Maar zulke mensen heb je overal wel die het eigenlijk niet verdienen*
Jammer dat de mensen die het nodig hebben weer de dupe worden van enkelen die ervan profiteren. Die heb je helaas overal. Ik doe mee aan voedselacties wanneer die gehouden worden, verder ken ik mensen die bij de voedselbank werken en geef regelmatig iets mee zoals overgebleven luiers, babyvoeding e.d. Ik weet van de voedselbank dat er procentueel in ieder geval veel meer goed terecht komt dan de meeste andere 'goede' doelen. In elk geval lokaal zit hier weinig tussen gever en ontvanger.
Wat een vooroordelen weer! Ik heb 2 vriendinnen die eten van de voedselbank en regelmatig clienten en geen van hen kan er zelf iets aan doen dat ze in die situatie terecht zijn gekomen. En omdat mijn vriendinnen zelf geen auto hebben, moet iemand anders ze er heen rijden, omdat het lopend of op de fiets (ook een "krijgertje") wat lastig is( ongeveer 20 km verderop). En ja, degene die ze brengt kan zomaar een mercedes hebben. ik vind de voedselbank een enorm goed doel, dus als ze bij de supermarkt staan ( meestal 1 keer in de 2 maanden) koop ik producten van het lijstje en ook vanuit de kerk regelen we regelmatig acties voor de voedselbank. Als ( je wordt eerst gescreend) iemand er misbruik van zou maken, zal dat echt een uitzondering zijn. Jammer dat de mensen die het echt nodig hebben daar de dupe van zouden worden.
Mijn vriendin kreeg er pas ook 1 van Frozen voor haar dochters verjaardag. je had haar snoetje moeten zien! Goud waard! Super van je, want er zit een hoop werk (en geld) in!
Nee. Alleen laatst stonden er 2 jongens van de vb bij ons in de supermarkt, was 1 of andere actie. En de bedoeling was dat mensen een pak hagelslag kochten en dat dan aan hun gaven voor de vb. Toen heb ik nadat ik klaar was met werk wel een pak gekocht en gegeven. Ik ben niet gierig maar eerlijk gezegd kan ik mijn geld zelf ook goed gebruiken.
Ik vind het altijd een beetje lastig... Ik zie sommige mensen het zwaar hebben...dus echt elk dubbeltje om moeten draaien... Maar...dan roken ze bijvoorbeeld nog wel 2 a 3 pakjes per week. En dat snap ik dan nooit. Nee ik doneer geen voedsel maar wel kleding.
Vlinderbloem wat super lief! Wat zal jij veel kinderen super blij hebben gemaakt! Ik heb 2 pakketjes klaar staan een tas met eten en een tas met spullen voor de verzorging(tandpasta, body crème, badschuim). Hopelijk zijn ze er blij mee.