Doneren jullie aan de voedselbank?!

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Kleding gaat hier naar de tante van mijn man. Zei is een inzamelpunt voor dorcas :)

2. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier bij het winkelcentrum staat een humanabak. Dus als ik weer een stapel kleding heb en ik denk eraan, gaat het zo hup daarin.

3. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Toen ik nog rookte koste het me 14 euro per week.

Weet niet hoe jij aan 50 euro komt hoor maar zo'n doos shag goedkoop merk kost 11 euro en filters 1.

4. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel simpel. .. Wij rookten allebei en er gingen zeker 2 potten per week doorheen bij ons.

5. Kolovski

Maar dat zette je er niet bij dat het voor 2 mensen is en blijkbaar rook je dan best wat.

Ik rookte het alleen niet weg hoor in 1 week;)

6. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ook 14 euro per week voor shag is veel als je blijkbaar geen geld hebt om fatsoenlijk eten twee kopen voor je kinderen en naar de voedselbank gaat. Daar kun je, als je op de aanbiedingen let, ook een week elke dag verse groenten van eten met je hele gezin.

7. Kolovski

Tuurlijk dat ben ik helemaal met je eens maar doelde meer op die 50 euro die gaat niet voor iedereen op;)

Elke sigaret is er 1 te duur of je nou wel of niet in de schuld zit sowieso zonde geld voor iets wat je de lucht in blaas;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik geef aan andere doelen. Je kunt niet overal aan geven en dan moet je keuzes maken. Ik denk dat er mensen zijn die het harder nodig hebben dan mensen in Nederland die uitkeringen en toeslagen e.d. krijgen.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Niet iedereen die bij de voedselbank aanklopt heeft ook recht op toeslagen, er zijn vooral de laatste tijd veel 'rijke armen' bij gekomen.

10. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen als ze in de supermarkt staan eigenlijk... dan neem ik altijd wel wat boodschappen mee
    Had me voorgenomen om dat wat meer te doen, maar ik ben wat dat betreft echt een vergiet en verzamel dan wel dingen, maar vergeet t dan in te leveren.

Which reminds me... :$

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik bedoel maar aan te geven dat er in NL heel veel sociale vangnetten zijn die je in grote andere delen van de wereld niet hebt.

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Met feestdagen staan vrijwilligers in de supermarkten met speciale tasjes. Daar doe ik dan wat basisdingen in. Gedurende het hele jaar kun je bij de kassa speciale bonnetjes pakken met het product en de prijs er op. Elk gekochte bonnetje wordt ingewisseld voor het echte product. Hier doe ik ook wel eens aan.

13. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Zo asociaal van die ouders die roken boven hun kinderen stellen. Dan ben je toch gewoon slechte ouders?

Deel Deze Pagina