Zo ver en toch zo dichtbij.......

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn man is naar een condoleance van zijn collega. Iemand die ik nauwelijks ken, ik heb haar weleens aan de telefoon gehad en ook wel eens een paar keer kort gezien en gesproken. Een overlijden wat je normaal nauwelijks zou raken. Maar toch.....dit overlijden van een vrouw die ik niet echt ken, voor mij komt veel dichterbij dan je zou denken.....

Vier en een halve week geleden kreeg zij, 2 dagen na mijn schoonmoeder precies dezelfde diagnose van de arts als mijn schoonmoeder eerder die week: galblaaskanker, één van de agressiefte kankersoort....Als ze het operatief niet volledig weg kunnen halen ben je bij voorbaat ten dode opgeschreven, een chemokuur, noch bestraling heeft zin.:(
    Een spannende tijd brak aan:

Beiden werden zij verder onderzocht en mijn schoonmoeder is met spoed geopereerd. Zij is nu herstellende, maar voelt zich goed, de dokters hebben alle kankercellen bij haar kunnen verwijderen, de galblaas is verwijderd en een stukje van haar lever en hoewel ze de komende jaren elke 6 weken echo's moet laten maken om te zien of het niet meer terug komt: mijn kinderen hebben hun lieve oma nog, mijn man en zwager hun moeder en mijn schoonvader zijn vrouw. Wij hebben met het hele gezin taart gegeten om te vieren dat schoonmoeder zoveel geluk heeft gehad.

Mijn man zijn collega echter, kreeg, toen mijn schoonmoeder in het ziekenhuis lag te horen dat de kanker volledig uitgezaaid was en ze werd naar huis gestuurd met de mededeling dat ze nog hooguit een paar maanden te leven had......Een week later is ze opgenomen in een hospice, aan de morfine, waarop een paar dagen later de sondevoeding stopgezet werd.....Afgelopen vrijdag is ze overleden.....:( Vierenenhalve week geleden was ze nog fulltime aan het werk, en nu is ze er niet meer......Ongelofelijk!

Hoe anders had dit voor ons kunnen zijn? Het verdriet van haar familie had ons verdriet kunnen zijn. Wij zijn ontzettend dankbaar dat ons dit bespaard is gebleven, echt, maar ondanks onze blijdschap voelen wij wel mee met haar familie, in de wetenschap dat dit ook onze familie had kunnen overkomen.

Zo ver, en toch zó ontzettend dichtbij. Hier brand een kaarsje voor haar en haar familie. Want dit raakt mij heel diep :(:(:(

2. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ow bah, krijg gewoon kippenvel als ik het zo lees. Dubbel is het dan allemaal.
    Sterkte!

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Sterkte.
    Mij raken zulke verhalen ook altijd.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    pfff heftig zeg :(
    Sterkte

5. Asuka

Asuka Niet meer actief

Oh jeetje. :( Sterkte, Ik kan me voorstellen dat het je zo raakt.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Jeetje wat heftig!! Zo zie je maar weer, hoe nietig we zijn he..
    Hoe oud was ze?
    Veel sterkte.

7. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Sterkte! Wat zal haar familie het toch moeilijk hebben nu.

Wat lief van jou dat je een kaarsje brand voor haar.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Wat heftig. Wat zal haar familie verdrietig zijn.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dát is ook hoe ik het zie: zo is er niks en ben je gezond, zó ben je dood.....Ze is maar 50 geworden :(

10. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    He bah.... Wat ontzettend naar :(

11. mumija

mumija Niet meer actief

Hè bah, wat verschrikkelijk...
    Mij raakt zulk nieuws ook altijd verschrikkelijk. Vooral het feit dat je zo nog volop in het leven staat, en zo ben je dood.
    Misschien was ze ook al volop plannen aan het maken voor de decembermaand oid. En zo is het niet meer nodig..
    Ik denk dan ook altijd: waarom zij/hij? Waarom niet ik? Wanneer ben ik aan de beurt?
    Brrrr..

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

He bah dat is ook verschrikkelijk!!! Mij raken dergelijke dingen ook altijd wel heel erg :(

13. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Wat vreselijk verdrietig voor haar familie en vrienden. En dan zo jong nog.

Ik kan me voorstellen dat het je erg raakt. Sterkte.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat heb ik ook, zeker nu ik zelf "ouder" :) wordt. Dan denk ik: als ik 50 wordt, dan heb ik nog maar 10 jaar te gaan :$:$:$ Geen fijne gedachte.

Toen ze hoorde dat ze nog maar heel kort te leven had hebben ze met haar vader en alle broers en zussen een weekend weg ingepland. Dat zou afgelopen weekend geweest zijn, maar was al gecanceld, in zo'n kort tijdsbestek is ze overleden....:(

En in december zou ze 51 geworden zijn.

15. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    heb het zelf mee gemaakt met mijn vader helaas
    kreeg te horen dat hij longkanker had en 3 weken later was hij overleden.
    wat je dan mee maakt is zo raar, je kan nauwelijks bevatten wat er gebeurt.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat vreselijk en wat ongelofelijk snel!:(

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Afschuwelijk zeg.
    Het bewijst maar weer dat we elke dag moeten genieten van ons leven, onze kindjes en het samenzijn.
    Ik ben sinds ik moeder ben zo bang om ziek te worden...

18. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat vreselijk en zo begrijpelijk dat het je raakt! Zeker omdat ik ook lees dat ze maar 50 jaar mocht worden, dit raakt mij ook en dan ken ik deze mevrouw niet en heb ik ook niet een soort gelijk iets mee gemaakt.

Zulke nare berichten kunnen mij ook heel erg bezig houden. Sterkte TS!

19. KimK

KimK Niet meer actief

Wat vreselijk en wat ontzettend begrijpelijk dat het je zo raakt. Heel logisch met het verhaal van je schoonmoeder in je achterhoofd.

Dikke knuffel meid!

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bedankt trouwens voor alle lieve berichten, Zoiets gaat ook zeker niet in je koude kleren zitten. Vooral bij mijn man merk ik dat. Normaal is hij vrij stoïcijns, maar de schrik zit er bij hem goed in. Valt ook niet mee om te zien dat je moeder zoveel geluk heeft en tegelijkertijd een collega aan dezelfde ziekte kwijt te raken. Hij werkte dagelijks met haar samen.....:(

Deel Deze Pagina