Heben jullie z'n doek aangeschaft voor de borstvoeding......niet voor thuis natuurlijk maar voor onderweg? Wij gaan ook op vakantie als de kleine ongeveer 7a8 weekjes is.....lijkt mij dan vooral handig om toch overal discreet borstvoeding te geven. Wat zijn jullie ervaringen met z'n doek?
Hier werkte het bij alledrie niet: ze werden er erg onrustig van (echt van kleins af aan). Na een paar keer niet meer gebruikt en met laagjes gaan werken, dan was er niet veel te zien.
Ik gebruikte in het begin een grote hydrofiel, sowieso handig voor veel dingen. Punt onder bh bandje, wel geklungel af en toe. Toen we na een tijdje handiger waren had ik dat niet meer nodig, inderdaad laagjes kleding en eventueel beetje afschermen met hand/kleding/sjaaltje en niks te zien. Soms maakt een doek het juist opvallender
Op het begin gebruikte ik ook daar zo'n xxlhydrofiel voor, maar na een tijdje kun je het zonder doek nog beter en meer discreet dan met zo'n doek erbij dit altijd net niet goed zit....
Hier nooit een speciale doek gebruikt. Heb wel een hele kleine cupmaat dus bij mij zag je zowiezo niet veel. In zwembad deed ik er nog wel een handdoek overheen. In een badpak voelde ik me dan toch wat bloot. Maar als de baby ouder wordt wordt die doek door je baby weg getrokken Die wil natuurlijk gewoon af en toe even rond kijken. Heb dus geen ervaring maar zag er ook niet zo de noodzaak van. Borstvoeding geven is in mijn ogen niet iets om te verbergen.
Speciaal een doek aanschaffen is niet nodig. Als je wilt kan je een hydrofiel of sjaal gebruiken. Maar handig vind ik dat niet. Het handigste is een hemdje dat je iets naar beneden kan trekken ( voedingshemdjes van h&m, of spaghetti bandjes) met een shirtje dat je naar boven kan doen. Zo blijft je buik ook bedekt bij het voeden. En ja dan gewoon doen. Eerste keer is misschien een beetje spannend maar het went wel.