Ontpillen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kinderwens87, Oct 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Hoihoi,

Begin juli heb ik mijn laatste ontrekkingsbloeding gehad na gestopt te zijn met de pil. Keurig na 2 weken mijn ei gevoeld, en weer 2 weken later 'ongesteld' (alleen maar bruinverlies). Ook de tweede cyclus 29 dagen, maar alleen bruinverlies. De derde cyclus had ik eindelijk wat roodverlies, nog niet veel, maar gaat eindelijk de goede kant op. Nu heb ik de afgelopen cyclus mijn ei niet gevoeld voor het eerst (maar had in deze periode buikgriep dus voelde al genoeg andere dingen;)). Mijn menstruatie kwam iets eerder dan ik gedacht had (26 dagen), maar was echt minimaal (wel gewoon 4 dagen, maar echt nog minder dan toen ik nog aan de pil was, kon het met alleen inlegkruisjes af en dan ben ik sowieso al niet heel heftig ongesteld). Nu ook weer alleen maar bruinverlies. Sinds mijn mesntruatie ook veel meer afscheiding dan normaal. Het zal allemaal nog wel komen door het ontpillen, heeft iemand dit ook meegemaakt? Zolang ik alleen bruinverlies heb is mijn cyclus nog niet hersteld toch?

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee het klnkt alsof je lichaam moeite heeft met het zelf regelen van de cyclus...

Het enige wat je kunt doen is afwachten en gewoon sex hebben tussendoor en hopen dat je Wel een eisprong hbt.......succes!

3. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Bedankt voor je reactie!!

Meestal voel ik wel iets rondom de eisprong, dus ik hoop inderdaad dat dat een goed teken is.

Frustrerend dat mijn cyclus verder wel normaal lijkt te zijn, alleen mijn menstruatie nog niet is zoals het hoort. Maar goed, ik realiseer me dat het even kan duren voordat je lichaam is hersteld na jarenlang pilgebruik, dus we wachten rustig af;)

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou het ligt niet echt aan het pilgebruik denk ik...anders moet iedere vrouw het hebben en dat is niet zo...
    Soms heeft het lichaam van de vrouw er wat last van..
    het zelf regelen van alles.

Maar eigenlijk is een goede ongi echt pas als je roodverlies hebt...ook pas vanaf die dag beginnen te rekenen. Niet als je bruinverlies hebt.

5. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Sorry ben echt nog een leek op dit gebied, dus even voor mijn eigen beeld. Als je pas bij roodverlies begint te tellen voor een nieuwe cyclus, dan zou dat dus betekenen dat mijn eerste cyclus niet 28 dagen was, maar zo'n 85 dagen, want toen had ik voor het eerst wat rood verlies tijdens mijn ongi?? Of is het bruinverlies wel een ongi maar geen goede ongi?

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee het moet echt roodverlies zijn...dat mag je dan p[as een ongi noemen.

7. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Oke, bedankt:)

Share This Page