Hallo allemaal, Misschien hoort dit bericht niet onder dit kopje, maar ik probeer het toch. Ik ben 8 weken zwanger en ik word gek van mijn schoonmoeder en schoonvader. Iedere keer als ik ze zie, raken ze mijn buik aan. Ik wil dit niet, ik heb geen band met hen en ook al heb ik wel een band met mensen, ik wil gewoon niet dat er aan mijn buik gezeten wordt. Nu zeker met 8 weken zwangerschap, wat voel je helemaal niets, dus waarom zit je aan mijn lijf?? (Het voelt echt als ongewenste intimiteit) Hoe gaan jullie daar mee om? Moet ik dit bespreekbaar maken, of tegen mijn partner zeggen??? Of???? Alle tips zijn welkom!!
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen en dan gewoon zeggen dat het niet aan hun ligt maar dat je je zelf er niet prettig bij voelt
Allereerst al tegen je partner zeggen. Hij hoort het te weten hoe jij je voelt (ik snap eerlijk gezegd niet dat je het nog niet hebt gezegd ) Tevens het aangeven bij je schoonouders. Ik heb er ook een hekel aan wanneer iemand aan mijn buik zit. Dus ik geef het altijd direct aan.
Wat vervelend, ik zou het ook gewoon eerlijk zeggen. Waarschijnlijk doen ze dit uit enthousiasme en hebben ze het daardoor niet in de gaten hoe vervelend jij dit vindt. Bedenk wel dat dit waarschijnlijk vaker gebeurd m'n als je buik groter wordt en ook door meer onbekendere mensen. Ik probeer het maar terug te relativeren naar enthousiasme en dan kan ik het met een enkele keer weer handelen. Want het is best fijn dat mensen op een positieve (misschien wat onhandige manier) met je mee leven). Maar het blijft jou lichaam dus als jij je er niet goed bij voelt geef het dan wel aan..
Bedankt voor jullie reacties! Fijn! @annneliesje, dit soort dingen zijn moeilijk met mijn partner te bespreken, aangezien hij altijd op komt voor zijn moeder en ik dan vaak denk laat maar. Toch heb ik het net met hem besproken. Het is hem niet opgevallen dat ze het steeds doen. Hij gaat er de volgende keer op letten en er eventueel iets over zeggen. @ manna ik weet dat het erger wordt naar mate mijn buik groter gaat worden. Maar tegen mensen die ik verder ken of niet ken zeg ik er zelf wel wat van. Maar mijn schoonmoeder ligt gevoelig en ik kan niet op een normale manier tegen haar zeggen dat ik het niet wil. Ze is nog al een rare....
Dat is lastig. Dan misschien terugleggen aan je vriend en hem er wat van laten zeggen? Wanneer je niks zegt blijft het normaal voor hun. Misschien wordt het wel wat minder wanneer het nieuws vd zwangerschap wat minder vers is... Maar zoals ik je berichtje lees vindt je het echt heel vervelend en dan is het enige door jou of je vriend je grens aan geven. Succes
Wat knap van je dat je het toch hebt gezegd wannabemammie. Wanneer hij het zal aangeven dan komt het toch weer anders over
Gewoon aangeven dat je het niet prettig vindt. Als je het niet zegt dan weten ze het ook niet en zullen ze het blijven doen. Ik vind het zelf ook vervelend als iedereen zomaar aan m'n buik wil zitten. Anderzijds tonen mijn schoonouders amper interesse, vragen bijna niet hoe het gaat en als ik over een echo ofzo vertel (met name in de vorige zwangerschap) dan reageren ze amper. Dat is weer het andere uiterste maar dat is ook niet alles..
Nou...het lijkt mij heel simpel....jou lijf, jou regels. Als zij steeds aan je buik zitten en je wil dat niet, dat moet je dat gewoon kunnen zeggen. Mijn ouders voelen ook wel eens, sporadisch, ben nu ruim 36wkn dus wel wat te voelen....maar ik vind het niet zo erg, ik zie hoe leuk ze het vinden. Maar als er mensen aan mijn buik zitten zonder dat ik het wil of vraag dan zeg ik dat ook gewoon... iemand op werk deed et een x bij mij en toen ben ik aan diegene zn buik gaan zitten terwijl ze niet zwanger was Ze keek raar op, tja....ik zie het verschil niet waarom je nu ineens aan mn buik moet gaan zitten. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap.
Bij sommige mensen deed ik het gewoon terug dan was de boodschap meest wel duidelijk. Daarna deed alleen mijn oma het nog ongevraagd, maar ach, dat vond ik niet zo erg. Oh en laat je vriend het zeggen
Ja het is ook zeer zeker mijn lijf. Echt absoluut. Verder tonen ze ook geen interesse in mij, ze vragen niet hoe ik me voel maar willen wel lekker aan me zitten. En echt ik snap dat ze enthousiast zijn, maar waarom kan je dan geen interesse tonen maar wil je alleen maar voelen? Mijn eigen moeder doet het ook niet. Met de eerste echo vond mijn schoonmoeder wel dat ze een origineel mocht hebben, mijn vriend vond het prima. Maar ja, ik niet. Ze dringt zich op verkeerde manieren enorm op. Zo vervelend!
Als je het lastig vind om het te zeggen dan bestaan er ook shirts en buikbanden met tekst!! Misschien dat de hint dan overkomt
Waarom moet je man daar wat van zeggen? Het is jouw buik en jouw lijf en als jij niet wilt dat er aan je lijf gezeten wordt moet je daar zelf wat van zeggen. Je kunt het vriendelijk houden door aan te geven dat je het niet prettig vindt van niemand niet en dat het niet aan hun persoonlijk ligt. Hou het bij jezelf.
Niks overdreven aan hoor, mensen moeten gewoon hun handen thuis houden Hier nog nooit gebeurt gelukkig en als het zou gebeuren zal ik er zelf gelijk iets van zeggen!
Ik zou dat ook niet leuk vinden dan! Goed dat je het bespreekbaar maakt bij je partner. Het zijn zijn ouders
Hoi Ts, dit soort situaties kun je heel makkelijk positief manipuleren. Je schoonmoeder raakt je buik aan. Je pakt haar hand en kijkt haar in haar ogen en zegt: bijzonder hè! Maar ik vind het niet fijn dat u aan mn buik zit. Zodra mijn buik groter wordt en je de baby kunt voelen, geef ik het zelf aan als u een keertje mag voelen hoe uw kleinkind schopt! De foto: Bijzonder hè, de eerste foto's van uw kleinkind! Maar de originelen wil ik zelf houden. Weet u wat? (Man/vriend) wil vast wel kopietjes voor u maken! Je toont begrip zodat je niet kwetst en geeft aan wat je niet wilt. Vervolgens bied je een alternatief. Werkt altijd!