Bruin verliest tijdens eerste trimester

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RSL, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    pff ben me kapot geschrokken net. Ik ga naar de wc om te plassen, ik veeg af... allemaal bruine viezigheid aan het papier. slijm en draden. Geen bloed.
    gelijk zhuis gebeld. . waarschijnlijk toch iets van een bloedinkje geweest ofzo. zolang ik niet heel veel helder rood verlies heb kunnen ze niks. bruin is oud bloed dus dan is het iig gestopt. . Ik heb geen buikpijn of iets dergelijks. .

Zijn er meer vrouwen die hier last van gehad hebben? Ik ben nu 11+3...

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Persoonlijk heb ik het niet meegemaakt maar weet wel, voornamelijk vanuit dit forum, dat wat bloedverlies of oud bloed best vaak voorkomt in het eerste trimester.

Je baarmoeder en alles is gewoon veel beter doorbloed en er kan snel een adertje stuk springen.
    Probeer je niet druk te maken, mocht je helder rood bloed verliezen dan direct aan de bel trekken.

3. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Ik heb het zelf wel gehad bij 12 weken. Maakte me toen ook zorgen en heb de vk gebeld. Uit voorzorg hebben ze een echo gemaakt, maar eigenlijk wist ze zelf wel dat er niks aan de hand was. Was meer om mij gerust te stellen. Vaak komt het gewoon door idd oud bloed. Ook is het allemaal "daaronder" wat beter doorbloed waardoor het wat sneller kan gaan bloeden. Mij is toen gezegd: zolang het geen helderrood bloed is, maar wat bruinig, hoef je je geen zorgen te maken.

4. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik heb bij 12 weken een paar dagen helder roodbloedverlies gehad. Ik heb toen geen actie ondernomen, omdat ze er in het ziekenhuis m.i. toch niets aan kunnen doen. Gisteren heb ik bij 16 weken een echo gehad, het zag er keurig uit. Gelukkig.....
    Bloedverlies in eerste trimester schijnt vaker voor te komen, no worry ;)

5. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ik heb het een paar dagen gehad, volgens mij rond de 17 weken. Ook gebeld en gelijk gerustgesteld; is oud bloed en komt omdat alles gevoeliger is en beter doorbloed. Kan komen door sex, rommelende darmen, of 'gewoon zomaar'. Zolang het niet rood werd hoefde ik me geen zorgen te maken.

6. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    thnx all... hopelijk heeft het inderdaad niets te betekenen, en blijft het hierbij.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Bij mijn eerste ook gehad rond de 9 weken, en bij deze uk rond NOD. Garanties krijgt je nooit, helaas, maar als het alleen bruin is is de kans heel groot dat alles gewoon goed zit.

8. Ik heb het ook gehad, zelfs rood bloedverlies op een gegeven moment. Ik ben toen allerlei informatie gaan verzamelen om mezelf rust te geven en heb daar uiteindelijk een stukje over geschreven. Misschien heb je er iets aan.... Bruinverlies tijdens de zwangerschap - Plazilla.com

Hier is het trouwens allemaal helemaal goed gekomen uiteindelijk :D

9. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi RSL, dat is altijd schrikken, he! Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad. Het kan idd een bloedvaatje zijn, die gesprongen is door seks of poepen.

Ik weet dat het lastig is, maar probeer je niet te druk te maken. De verpleegkundige in het fertiliteitscentrum vertelde mij, toen ik belde met hetzelfde, dat ze eerder verbaasd is als er niet af en toe bruinverlies is. Het komt echt heel vaak voor.

Heel veel sterkte in ieder geval.

10. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Heb het vanmorgen 2x gehad met afvegen en gelukkig nog niet weer. . waarschijnlijk gewoon te druk geweest de afgelopen paar dagen.. maar eens ff wat rustiger aan doen dus. dankjewel voor alle lieve woorden en geruststellingen xx

11. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik heb in m'n vijfde zs bij ruim 14 weken ineens helderrood bloedverlies gehad. Totale paniek, kreeg er ook buikpijn van, maar een echo liet zien dat het prima ging met m'n kindje. Het is vanzelf gestopt, en ook geen aanwijsbare oorzaak zoals sex of harde ontlasting gehad. Ws te druk geweest toen (moest van de vk ook ziektewet in vanaf toen)

Sterkte meis, je schrikt je rot, maar t is ws niks ernstigs.

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Och meissie dat is schrikken natuurlijk. Ik kan er zelf ook bijna een boek over schrijven! Elke dag van week 6 t/m 10 bruine afscheiding gehad.... Bij 14 weken ook roze/rood. Bij mij lag de placenta voor de uitgang bleek toen ik een inwendige echo kreeg bij de 14 weken bloeding. Ondertussen ligt die nu 3 cm van de uitgang ag en ben ondertussen 21 weken zwanger!

Ik was ook zo bang voor een miskraam. Garanties heb je nooit ik wilde je alleen mijn verhaal vertellen

13. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    En het is weer begonnen pfff... wou dat ik niet zo verrekte onzeker was..

14. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Tjah die onzekerheid... Ken het goed hoor. We moeten daar allemaal even doorheen.

Bel je verlos dan. Die kan je waarschijnlijk beter gerust stellen dan wij hier en misschien mag je een extra echo. Ik mocht om die reden vaker op controle. Mijn verlos heeft een echo apparaat en ik heb bijna elke 2 a 3 weken een echo gehad. In het begin zelfs bijna wekelijks.

15. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik heb vanavond rustig aan gedaan en heb verder niets meer gezien. Ik heb vanmorgen al contact gehad met het ziekenhuis en zolang ik niet 3 maandverbanden vol bloed verlies konden ze verder niets voor me doen. moet gewoon afwachten tot de 24e.

16. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten. Het klopt dat ze niets kunnen doen... Maar die onzekerheid maakt het ook niet beter... Onnodig stress vind ik :(

17. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Wat naar dat je moet wachten tot de 24ste! Ze kunnen ter geruststelling toch een echo maken?

Mijn vk heeft ook een echo apparaat en maakte direct een echo toen ik bloedverlies had. Geeft zoveel geruststelling!

18. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    thnx all. maar bij mijn was het alleen bruin verlies en geen bloed. vinden ze geen reden om me te laten komen.. Het schijnt normaal te zijn.. Nog even geduld en dan is het de 24e! En wat kijk ik er naar uit!

Deel Deze Pagina