Hallo meiden, Ben ik weer met mijn ovulatietestjes. Zoals jullie kunnen zien heb ik een hele korte piek gehad (18/3 in de middag nog negatief, in de avond knaltest en de volgende ochtend 19/3 alweer negatief). Alleen vind ik de teststreepjes na 18/3 nog redelijk donker blijven. Ik heb een paar uur voor de knaltest twee wijntjes gedronken, kan dat nog van invloed zijn? Iemand vergelijkingsmateriaal? Het zijn de gewone ovulatietestjes van 2besure, dus niet de extra gevoelige.. Groetjes!
Volgens mij heeft alcohol geen gevolgen voor de test. Heb ook wel eens gelezen dat een knaller best kort kan duren en dat je daarom het beste rond de verwachte ovulatieperiode twee keer per dag kunt testen. Lijkt mij dat je je piek gevonden hebt bij mij zijn de testjes ook redelijk donker buiten de piek om. Denk niet dat dat wat betekend
die laatste van 18/3 is in mijn ogen positief. Sommigen hebben idd een hele korte piek. Daar is niets mis mee. En bij mij wisselde de sterkte van de streepjes ook na de eisprong. 1x liepen ze zelfs weer een beetje op richting mijn NOD en dacht ik yes! Maar werd toch ongi.