Wanneer vermoedelijke ovulatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Willowl, 24 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willowl

Willowl Actief lid

16 nov 2016
    313
    140
    43
    Wie wil er met mij meedenken?

Donderdagochtend 12 september had ik een positieve ovulatietest (smiley van CB), pas 's avonds werd ook de goedkope dipstick bijna positief. Vrijdagochtend kreeg ik weer een smiley, dus weer een positieve ovulatietest. De dipstick was vrijdagochtend ook bijna positief, een echte knaller heb ik van deze dipsticks nooit gehad.

Moet ik er van uitgaan dat de eisprong 2 dagen na de laatste positieve ovulatietest was? Wat zou betekenen dat mijn ei zelfs pas op zondag gesprongen kan zijn? Of is naar aanleiding van de eerste positieve ovulatietest zaterdag waarschijnlijker?

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik zou uitgaan van de 1e positieve ovulatietest!

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je eisprong vindt plaats binnen 48 uur na het begín van je lh piek. Zo staat het in de gebruiksaanwijzingen. Dus dat betekent dat zodra je test positief is binnen 48 uur je ei springt. Dat kan dus na 12 uur zijn, maar ook na 18 uur, of 24 uur, of 36 uur enzovoort. Wanneer je piek afloopt is dus feitelijk niet van belang. Het begin van de piek zet je eisprong immers in gang.

4. Willowl

Willowl Actief lid

16 nov 2016
    313
    140
    43
    Dan heb ik daar heel erg overheen gelezen, dankjewel! Dan ga ik uit van uiterlijk zaterdag de eisprong.

5. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Je kan beter van een dag later uitgaan.. dan zit je veiliger.

Deel Deze Pagina