donker of licht in baby's slaapkamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisa333, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo meiden

Onze dochter van 12 weken slaapt al sinds ze 5 weken door.
    's avonds tegen 22 uur als het donker is doen we het screen voor haar raam dicht zodat het 's ochtends nog donker is tegen 8 uur wanneer ze uit haarzelf wakker wordt.

nu hadden we zoiets van, voor haar dag en nachtritme is het beter als ze wakker wordt door het licht. (en ook als ze een keer ergens logeert waar ze ook lichte gordijnen hebben en geen screen)

we hebben dit nu zonder screen een week geprobreerd maar het probleem is nu, dat ze tegen 06.00 uur wakker wordt en huilt
    we drukken dan 3/4 x de speen erin dan slaapt ze nog even en tegen 08.00 uur geven we haar dan de fles.
    08.00 uur is namelijk zo'n mooie tijd, haha! hier zit ze al 5 weken op ofzo dus om dit te veranderen naar 06.00 moeten we eigenlijk ook niet doen.

ik ben benieuwd hoe jullie dit doen of hebben gedaan met licht in de slaapkamer...
    moeten we dit nog even volhouden zodat ze uiteindelijk wel tegen 08.00 uur wakker wordt of toch het screen ervoor?

Overdag hebben we gewoon licht in de kamer, alleen als het heel warm is doen we het screen wel dicht want de zon schijnt erop

bedankt voor jullie reacties meiden

Groetjes Lisa

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze baby slaapt bij ons op de kamer en het licht op de overloop is aan voor onze dreumes, dus hier niet donker.
    Ze wordt inderdaad wel tussen 06:00 en 07:00 voor een voeding, maar het hangt er ook vanaf hoelaat ze de avond ervoor nog heeft gedronken. Soms 20:30 voor het laatst en dan vind ik het niet gek dat ze om 06:00 honger heeft. Als ze om 23:00 heeft gedronken en ze komt ook om 06:00, geef ik ook eerst 3/4 keer het speentje totdat ze laat merken echt honger te hebben ;)

Overigens slaapt ze na de voeding vaak meteen weer door tot de 2e ochtendvoeding (= 4 uur later), dus zo gek is een vroege voeding niet ;) Zeker met borstvoeding ideaal! (maar ben bijna afgebouwd..)

3. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij hebben rolluiken. En deze hebben we altijd 's avonds naar beneden gedaan. Dus hier wel gewend in het donker te slapen. Als we met vakantie zijn dan hangen we een deken voor het raam, zodat de kamer ook gewoon donker is. Overdag heeft hij alleen zijn gordijnen dicht en komt er licht onder vandaan. Bij warm weer zijn de rolluiken overdag ook gewoon dicht. Hij heeft trouwens altijd een goeie dag/nacht ritme gehad.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou ik zeg: lang leve de verduisterende gordijnen!

Zonder die gordijnen zijn ze hier ook ontzettend vroeg wakker (6u). Soms best gezellig hoor, maar ik hecht toch wel aan mijn slaap ;).
    Met de gordijnen is die van bijna 4 om half 8 wakker, de baby om half 9 en de peuter wisselt een beetje.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier altijd rolluiken naar beneden bij slapen... Nooit problemen gehad met dag en nachtritme! Als het niet helemaal donker is dan is ze wel eerder wakker, maar dat is dan max paar nichtjes bij logeren en op vakantie verduisteren we ook zelf.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hier altijd gewoon donker tijdens het slapen..

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik ga dat verduisterende gordijn ook maar eens volledig dichtdoen ;)

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier ook verduisterend maar Lucas is tegenwoordig gewoon om 6u wakker :(

Komt volgens mij ook door alle vogeltjes buiten, die beginnen hier om 5u al of zo...

Vraag me wel af, de laatste weken is hij steeds onrustig als we bij mijn ouders zijn geweest (slapen we ook, hij heeft daar zijn eigen kamer). Hij slaapt dat prima, alleen hebben ze geen verduisting op de slaapkamer. De avond van de dag dat we thuisgekomen zijn, slaapt hij thuis super onrustig...vraag me af of dit daarmee te maken kan hebben....

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier ook de rolluiken gewoon altijd dicht. Als Jesse naar bedje gaat gaat het rolluik dicht of het nu s avonds of overdag is het rolluik gaat naar beneden... En hij heeft ee prima dag en nacht ritme. Nooit problemen mee gehad...

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    Hier ook het licht op de overloop aan voor de oudste (en vind het zelf ook wel handig als ik 's nachts m'n bed uit moet ;)) en geen rolluiken of verduisterende gordijnen oid. Hoe laat ze wakker zijn wisselt, dat gaat met fases.

11. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overdag rolluiken open zodat het licht is in de kamer. Als hij rond 7 uur naar bed gaat rolluiken dicht.

12. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    hier was het altijd: overdag licht en 's nachts alles donker. dit ging prima.
    maar toen naar het kdv; daar hebben ze overdag het ook redelijk donker in de slaapkamer, dus nu doen we dat hier ook.

wij hebben geen verduisterende gordijnen, dus is ze het wel gewend om in het 'schemer' te slapen. op vrije dagen rond 7 uur wakker. op kdv dagen om 6 of 6.30 uur wakker omdat ze mij dan hoort rommelen (douchen, een deur).

Deel Deze Pagina