Donker urine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Hey

Ik heb sinds paar dagen last van donker urine, en met donker urine bedoel ik echt donker! echt oranje zeg maar.

Ik heb het wel eens vaker gehad dat mijn urine donkerder is dan normaal en zo ver ik weet kan dat te maken hebben dat ik dan niet genoeg heb gedronken.

Ik heb verder geen last van mijn blaas of wat dan ook alleen dat mijn urine zo donker is :/

Gisteren is het de hele dag zelfs savonds heel donker gebleven, normaal heb ik het alleen smorgens, en nooit savonds maar nu zelfs savonds :(

ik heb gister toch vrij wel normaal gedronken

1glas water
    2glazen cranberry sap
    5bekers thee
    1 beker chocomel

heeft iemand een idee wat dit kan zijn behalve dat ik misschien te weinig heb gedronken?

Vandaag heb ik 2 glazen water op, 1 glas cranberry sap, en 1 beker thee, de 2e staat nog op tafel af te koelen ;)

maar goed iemand een idee?

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

mijn verloskundige zei dat ik te weinig dronk.Had ook donkere plas. Als zwangere moet je minstens 2 1/2 liter drinken...

Denk dus dat je te weinig drinkt.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het eerste waar ik aan denk zijn je nieren?
    Is je urine bruinig van kleur? Naar mijn idee drink je genoeg, dus waar het dan vandaan komt zou ik niet weten.
    Misschien even de HA bellen?

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik denk ook gelijk aan de nieren...
    als ik jouw was zou ik even contact opnemen met HA!
    of idd met je VK!

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Je moet idd meer drinken! k heb dit ook welleens.

Zolang het geen pijn doet of je hebt verhoging is er niks aan de hand! ( ik ben chronisch blaasontstekings patient :p)

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oh, ik zie nu dat je zwanger bent... hahaha
    Ik had ooj vrij donkere urine tijdens mijn zwangerschappen. Waar het door kwam weet ik niet. Het rook ook heel sterk soms.

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Je kunt heel makkelijk blaasonsteking hebben,dat kan namelijk ook zon der pijnlijk gevoel.
    Ik zou even wat urine bij de huisarts brengen om te laten checken.

Naar mijn idee drink je wel voldoende maar ik zou het wel even laten checken

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    toch proberen meer water te drinken ipv geconcentreerde dranken.... en zolang je nergens last van hebt zal het weinig kwaad kunnen lijkt me... in mijn zwangerschappen had ik daar ook soms last van... vk zei toen dan drink je te weinig puur water... sapjes en zo zijn ook wel goed maar water is het beste....

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je zwanger bent hoef je een blaasontsteking niet eens te voelen! Komt echt zovaak voor dat zwangeren totaal geen klachten hebben maar toch een blaasontstekig hebben, zou het zeker na laten kijken, stel je hebt het kun je er nu iets aan doen ipv dat het erger word

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het lijkt me dat je nu al heel goed drinkt, veel water (thee valt ook onder water) en zelfs cranberry sap wat juist goed voor je blaas schijnt te zijn en tegen blaasontstekingen.

Maar je kan altijd even laten testen voor de zekerheid natuurlijk.

11. Giltje

Giltje Niet meer actief

dat heb ik ook gehoord ja, ik drink bewust al cranberry sap dat schijnt goed te werken tegen blaasonsteking, verder ziet mijn urine er wel goed uit, heb eens eerder blaasonsteking gehad en toen had ik allemaal schilvers in me urine.

Het ruikt trouwens ook vrij sterk maar volgens mij doet dat het altijd :/ ik ga dinsdag langs me VK zal het eens vragen.

Als ik me urine moet weg brengen dan is dat een hoop gedoe voor mij normaal ga ik met de fiets naar me HA (dat neemt al zoeen 30/45min in beslag)maar dat lukt me niet meer en ben ik afhankelijk van openbaar vervoer, wat mij gewoon te veel geld en tijd zal gaan kosten :/

12. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Donkere urine kan ook een teken zijn van suikerziekte, mijn tante had dit. Dus ik zou gewoon even de ha bellen.

13. Giltje

Giltje Niet meer actief

ik heb vorige week me bloed laten testen op suiker en ijzer, ik denk als ik suiker ziekte zou hebben dat dat ze dat wel hebben gezien =P

met de eerste keer bloedprikken dat ze alles testen had ik wel een verhoogt suiker gehaalte, en toen moest ik dat opnieuw doen en toen was het goed =3 dus denk om eerlijk te zijn dat het niet aan me suiker ligt anders had me VK alang al aan de bel gehangen haha

14. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik zou toch even naar de huisarts gaan. Het kost je misschien veel tijd en geld, maar beter het zekere voor het onzekere meid. Je bent zwanger.
    Kan je huisarts anders niet op huisbezoek komen? Of kan er niemand met je mee in de auto?

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

meer drinken vooral water

16. Tese

Tese Niet meer actief

Je drinkt ook veel thee. Klinkt stom maar weer je dat dit vocht onttrekt aan je lichaam? Je kan beter wat anders drinken in de plaats. Loop gewoon de hele dag met een halve liter fles water onder je armen.

17. Giltje

Giltje Niet meer actief

meen je dat nou? maar thee is toch water maar dan met een smaakje zeg maar?

toen ik nog werkte had ik altijd een klein flesje water bij me. Denk dat het sinds dien is dat me urine zo donker is, want vorige week was laatste werk week dus heb deze week eigenlijk geen flesje water in me handen gehad =O

ik zal het eens proberen om meer water te drinken misschien maakt dat idd een hoop verschil =3

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

kijk ff in een maatbeker hoeveel je echt drinkt op een dag.
    Bij mij zijn de bekers en glazen niet zo groot en als ik dat dan vergelijk met wat jij gisteren hebt gedronken, dan kom ik niet op de 2 liter.

Als je nu een halve fles water drinkt en je gaat plassen is het dan wel licht?

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Onzin. Ik heb nieren die niet goed werken en de nefroloog zei dat koffie en thee prima zijn en dat het verhaal over ontrekken van vocht een fabel is en de grootst mogeljke onzin.

Dat zeggen ze omdat er caffeine in zit, maar je moet er extreem veel van drinken wil je vochtbalans met 0,1 zakken, dan moet je meer dan 2000 mg aan caffeine per dag binnenkrijgen.

20. Giltje

Giltje Niet meer actief

da's mooi om te horen, ik drink liever thee dan alleen water :D hoewel limonade er ook makkelijk in gaat haha XD

is er trouwens een groot verschil tussen groene thee en zwarte thee? me moeder zei dat groene thee beter is ;)

Deel Deze Pagina