Vals spelen

Discussie in 'Voeding' gestart door Spoiled, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt sinds hij zes maanden is bijvoeding. Hij vindt zijn groente alleen niet zo bijzonder (zacht uitgedrukt). Hij neemt dan een hapje en trekt vervolgens een vies gezicht. Broccoli gaat wel, wortels helemaal niet.

Ik ging vandaag 'vals spelen' door hem eerst een hapje fruit te geven (wat hij wél lust) en dan snel een hapje groente erachter.

Nu ben ik alleen bang dat hij daar aan gaat wennen, of kan het geen kwaad?

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja zo gaat je kindje niet wennen aan de smaak van de groente enzo
    maar ik heb het ook wel gedaan hoor , steeds minder fruit of appelmoes erbij en na n poosje at mn zoon het wel gewoon

volgens mij vinden kindjes groente en fruit ook pas lekker als ze het een paar keer geproefd hebben .

3. me83

me83 Niet meer actief

denk niet dat het kwaad kan hoor.. zolang hij maar alles binnekrijgt wat hij nodig heb.

hij raakt vanzelf meer aan de smaken gewend..desnoods als je het vervelend vind om te moeten smokkelen met groente kan je er met een sapcentrifuge ook sappen van maken..miss dat ie dat op dit moment fijn vind..

tis niet echt met groente een sterke smaak ofzo , missvind hij de structuur niet fijn? anders beetje prakken met aardappel en beetje jus? dat at ik namelijk altijd toen ik klein was.. igg succes!

4. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf zou ik het niet doen. Straks wil hij zijn fruit ook niet meer, omdat ie merkt dat daarna groente komt. Hij kan er dan niet meer van op aan dat ie alleen fruit krijgt. Althans zo zou ik denken.. ;)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het ook niet doen. Het is nu een kwestie van wennen aan smaken en leren eten, en niet van hoeveelheden eten. Probeer anders eens pompoen en zoete aardappel. Dat gaat er hier met erg veel smaak in! Beiden gewoon koken, zoete aardappel heb ik door de zeef gedrukt om er puree van te maken, de pompoen kan je eventueel malen met gewone aardappel, of zo in stukken geven. Broccoli vind ze hier ook niet lekker. Courgette, pompoen, wortel, tomaat, zoete aardappel, dophertjes, boontjes. Er is nog genoeg keuze buiten brocoli om!

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dochter is groenten pas gaan waarderen toen ze het zelf mocht eten... 't is nu favoriet en ze lust bijna alles.. enige puntje is dus.. zelf doen! Gelukkig kan ze inmiddels redelijk goed zelf eten! ; Kan bijv. eens worteltjes/ boontjes uit een blik/ potje proberen. Zijn zacht en kan hij gemakkelijk kapot sabbelen in zijn mond. Zo heeft mijn dochter het geleerd te waarderen.

7. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik had em laatst wel een stukje komkommer gegeven om zelf te eten, maar hij snapt nog niet echt wat hij ermee moet doen. Ging er een beetje aan knabbelen en likken en gooide het vervolgens weg haha.

Huh, ik had gister nog een berichtje getikt, zie nu dat hij niet is geplaatst; wat gek.

Ik had geschreven dat ik t niet meer heb gedaan, ben bang dat hij straks alles zoet wil.

Heb gister courgette geprobeerd en dat ging beter. Nog steeds niet met veel plezier erin, maar niet zo dramatisch als met wortels. Er is dus nog hoop haha.

8. adi

adi Niet meer actief

Dat is echt al heel wat voor de eerste keer joh! Geef hem de kans om het te leren. Je kunt hem ook vaak een broodkorstje geven, dat vinden kindjes ook heerlijk om te sabbelen en eten (uiteindelijk)

Het is niet zo dat alle kindjes uit het niks ineens zelf percet gaan eten. Het is echt een leerproces, dat kun je blijven doen en hem dan daarnaast zelf eten voeren.

Toen we hier begonnen zijn met bestek, werd met de lepels en vorken vooral veel kabaal gemaakt. pas na een tijdje begrepen ze wat de echte doel ervan was.

Deel Deze Pagina