Donkerblauw/wit wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Liza28, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

    Liza28 Fanatiek lid

    24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Dames heb een dringende vraag.. Over 4 weken verwachten wij ons kindje en nu heb ik mega veel kleding in navy gecombineerd met wit.. Dus denk aan een wit shirt met navy printje erop..maar ook andersom dus navy items met witte printjes (denk aan sterretjes etc). Nu wil ik eea uit sorteren voor de was maar hoe doe ik dit op de juiste manier? Enkel 100% witte items bij elkaar en 100% navy bij elkaar en de mix items in 1 was wellicht gecombineerd met een kleurendoekje ofzo? Ben echt als de dood dat straks al het wit lichtblauw is..
     
  2. River733

    River733 Lid

    11 okt 2015
    76
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik gooi alles op goed geluk samen in de machine, maar met de babykleertjes ga ik dat ook niet doen. Je hebt ook van die doekjes die voorkomen dat je kleding verkleurt. Colour catcher heten ze volgens mij.
     
  3. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Heb bij de petit bateau kleertjes dus ook gespreept in die kleuren nooot problemen gehad. Zou wat overwegend wit is appart wassen van wat overwrgend donker is. Ik waste in die tijd de babyspullen los van mijn eigen kleding en vaak zat ook met de hand (veel wol en zijden).
     
  4. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Als je echt bang bent dat bepaalde dingen doorlopen kun je het ook in een azijn badje leggen. dan trekken de losse verfkleuren er al uit :p zou dan wel van licht naar donker erin leggen :) en verder denk ik dan had het maar geen kleertjes met die kleuren moeten worden. 1x spugen en er zitten ook vieze vlekken in :p

    verder wassen op zo laag mogelijke tempratuur en doekjes erbij. meer kun je denk niet doen ;)
     
  5. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb een blauw/groene was. Daar gaan dus dat soort dingen in. Als de hoofdkleur navy is gaat het bij de donkere was. Ik zou er dan wel zo'n kleuren doekje bij doen ivm het wit. Alsde hoofd kleur wit is gaat het bij de witte was ook met zo'n doekje.
    Sommige dingen zien er zo leuk uit en dan moet het gewassen worde en zijn ze ineens een stuk minder leuk.
     
  6. Punky16

    Punky16 Actief lid

    5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was eigenlijk alle baby kleertjes op 60 of 95 graden. Aparte luierwas waar ook babycapes en hydrofiel luiers bij gaan. De rest gaat in een was. Mijn ervaring is dat babykleding zelden tot nooit verkleurd of uitloopt.
     
  7. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik doe (overwegend) wit bij wit, (overwegend) donker bij donker, en gekleurd apart. Altijd met colourcatcher doekje. 1x vergeten en juist toen zat er per ongeluk een blauwe aankleedkussenhoes bij de hydrofielen :(

    Was de kleren van baby apart van die van ons. (Klein wasje, op kort programma)
     
  8. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik gooi gewoon alle kleren bij elkaar op max. 40 graden. Ik gebruik altijd slimme reus. Daar staat op dat de kleuren dan niet doorlopen. Of het echt werkt? Ik heb nog geen verkleurde kleren gehad
     
  9. Fullmoon

    Fullmoon Actief lid

    17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gooi altijd al mijn was bij elkaar, behalve zwart want dat hebben we best veel. Zelfs rood en wit gooi ik lekker samen in de machine. Ik doe er altijd een color catcher bij en dit werkt super goed!
     

Deel Deze Pagina