Mijn berekening klopt niet met die van vk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lemi, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hallo,

Dinsdag ben ik voor het eerst bij de vk geweest en toen kwam zij uit er op uit dat ik 8 weken zwanger was. Ik dacht zelf 7 weken en 1 dag.

De eerste dag van mij laatste menstruatie was 4 maart, mijn ovulatie heb ik op 29 maart gehad (ovutesten + gevoeld). Mijn lf is steeds 14 dagen geweest (4 maanden ovutesten gebruikt) en dat zou volgens mij betekenen dat ik op 13 april ongesteld had moeten worden. Mijn cyclus zou dus 40 dagen zijn geweest en dan kom ik uit op 7w1d (dinsdag).

Nou kwam de vk uit op 8 weken precies en volgens de echo 7w4d. Ze houdt nu dus 8 weken aan en dan is mn uitgerekende datum de 15e van december. De embryo is nu 1.16cm.

Voor mij is dit best wel belangrijk en ik merk dat ik er nu teveel mee bezig ben. Het scheelt voor mij wel een week met vertellen aan iedereen. Als ik echt 8 weken ben dan is het natuurlijk fijn dat ik t over 4 weken al kan gaan vertellen!

Weet u misschien hoe de vk dit berekend heeft en of dit klopt? Ik hoop dat het klopt ;)

Bedankt voor het lezen en antwoorden alvast,

groetjes Lotte

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Wat ik heb geleerd is dat je bij een onregelmatige cyclus (alles dat afwijkt van de 28 tot 32 dagen) de echodatum word aangehouden dus dat is de 7+4 weken.
    Het beste is om hier nog een keertje mee rond de tafel te gaan zitten met je verloskundige. Om een goed compromis te sluiten!

Gefeliciteerd!

Imke

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Okee, dat leek mij ook logisch en daarom vind ik het vreemd dat zij 8 weken aanhoudt.

Bedankt voor het antwoord

Deel Deze Pagina