Vraagje vruchtbaar slijm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Y84, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Beste allemaal,

Misschien heeft iemand hier ervaring mee :).

Sinds deze maand ben ik het zgn. vruchtbare slijm aan het bijhouden om te zien wanneer ik een eisprong heb. Normaal gesproken heb ik een cyclus van 25-27 dagen. nu had ik 's avonds op dag 9 al rekbaar slijm, dat werd op dag 10 meer en dag 11, 12, 13 en 14 (vandaag) veeeel slijm (sorry, beetje onsmakelijk :)). Nu krijg ik er eigenlijk wat van, want het zijn zoveel dagen dat ik geen idee heb wanneer nu de eisprong valt. We hebben op dag 10 en 12 's ochtends gevreeen, ik hoop dat we dan een beetje goed zaten qua timing? Gezien de duur van mijn cyclussen verwachtte ik ergens tussen dag 11 en 13 mijn eisprong. Heeft iemand enig idee op welke dag van het vruchtbaar slijm je eisprong valt? Of komt die echt pas ná al die dagen vruchtbaar slijm? Dan zijn we namelijk te vroeg geweest :( (mijn vriend is nu weg voor zijn werk). Hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft?

Bedankt alvast...

2. Romilda

Romilda Actief lid

19 aug 2013
    186
    0
    0
    Kruidvat
    Omgeving Rotterdam
    Wat ik ervan weet:zodra je baarmoedermond open gaat staan voor een evt bevruchting krijg je langzaamaan dat vruchtbare slijm,dat zit rondom de baarmoedermond,en op het moment dat je er veel van heb en het lange draden vormt ben je hartstikke vruchtbaar!dus ik denk dat je je moment niet heb gemist..ik ben me op het moment ook aan het verdiepen in het cervix slijm..,heel erg interessant allemaal!

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het hele cervix fluid gedoe is heel persoonlijk. Sommige vrouwen hebben een langere periode rekbaar slijm, andere juist heel kort. Is het een idee om kijken naar je slijm te combineren met temperaturen? Dat geeft veel inzichten. Ik ben zelf erg blij met FertilityFriend.com, maar er zijn ook andere tools.

4. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hoi,

Wat ik ervan weet uit eigen ervaring is dat je iig meerdere dagen veel hebt...maar de structuur van het cervixslijm veranderd gedurende je cyclus...je bent pas echt vruchtbaar als je er draden van kan trekken...dit kan bij mij ongeveer een beetje twee dagen...dan zit je goed..na je eisprong wordt het slijm weer witter en dikker of zelfs korrelig...dan ben je niet meer vruchtbaar en heb je de eisprong gehad.
    Ik heb er redelijk over gelezen op internet...het is best wel interessant en mij hieo het wel om op de juiste dagen gemeenschap te hebben.
    Was toen ook vrij snel zwanger, helaas werd dit een ma.
    Succes!

5. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Bedankt allemaal!

Ja, ik ga volgende maand ook eens temperaturen denk ik..

Want dit is al zeker de vijfde dag dat ik echt draden kan trekken met het slijm, maakt het voor mij nog niet echt duidelijker hahaha :).

Hopen dat het niet een gemiste maand is, zucht...

6. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Nog effe ter info voor degenen die zich ook met vruchtbaar/rekbaar slijm bezighouden :): gister middag was het slijm ineens weg.. Heb me er nog eens in verdiept via internet en schijnbaar heb je nog 1 a 2 dagen na je eisprong vruchtbaar slijm (dit doet je lichaam omdat de eicel nog max 24 uur bevrucht kan worden nadat ie 'gesprongen' is. Dus waarschijnlijk heb ik zondagavond (dag12) of maandag (dag 13) ergens mijn eisprong gehad... Afwachten maar weer :)

Deel Deze Pagina