Ervaring gevraagd met gebruik ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door whuz, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik gebruik deze maand voor het eerst ovulatietesten. Op basis van mijn cyclus zou ik woensdag, donderdag of vrijdag mijn eisprong moeten hebben. De laatste maanden is het een beetje rommelig, dus vandaar dat ik een maandje met testen aan de slag ga.

Tot nu toe waren de testen helemaal wit of kon je als ze helemaal droog waren een klein streepje zien. De afgelopen dagen was dat streepje iets breder, maar nog niet zo heel duidelijk.

Vandaag kwam er na 2 minuten al een brede streep, maar die is wel lichter dan de controlestreep, maar wel al heel veel donkerder op basis van de vorige dagen.

Soms zie ik hier foto's waarin meiden schrijven dat ze een positieve test hebben als de teststreep wel wat donker en breed is maar niet zo donker als de controlestreep.

Mijn vragen:
    1. Kun je een positieve test hebben als ie niet even donker is als de controlestreep. Het is een goedkope dipstick. Zijn er dus vrouwen die nooit een knaller scoren.
    2. Als ie ineens donkerder is, ga je dan twee keer per dag testen. Dus ook nog een keer einde middag/begin avond. Dat zie ik hier ook wel eens. Of kun je gewoon 1 keer per dag blijven testen en toch je knaller zien.
    3. Loopt zo'n dipstick altijd op of kun je ook ineens een knaller hebben?

Ben niet onzeker ofzo, we klussen deze week met een goede regelmaat, maar ik ben gewoon benieuwd naar andere ervaringen.

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    1. In principe niet. Tenzij je weet van een bepaald merk dat je niet zon dikke streep krijgt. Ik heb dat met die van de action, dus ik ga andere proberen volgende maand.
    2. Ik test twee keer per dag als ie bijna net zo donker is geworden als de controlestreep. Maar nooit met ochtendurine.
    3. Bij sommigen loopt ie op. Anderen hebben eerst een Omo witte en de volgende dag ineens een knaller.

Ik denk dat je voor jezelf even moet ontdekken wat het beloop is bij jou en welke testen bij je passen.
    Ik zou nog even doortesten met degene die je nu hebt. Misschien kan je ik combinatie met temperaturen en je slijm conclusies trekken.
    Ik kan het op basis daarvan namelijk, ookal heb ik geen knaltest.

Succes!

3. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik heb een beetje hetzelfde gehad. Eerst steeds 1x per dag testen en een heel licht streepje. Vervolgens een keer een donkerdere streep, maar niet zo donker als de controle streep. De volgende ochtend hetzelfde en 's avonds weer een hele lichte streep. Geen echte knaller dus, maar wel een duidelijk verschil. Vermoed dus wel dat dit mijn eisprong is geweest.

Deel Deze Pagina