Hoi! Ik heb een -misschien raar- vraagje : Je hoort vaak dat zwangere vrouwen in de eerste weken een donkerdere kring rond hun tepels krijgen, maar ik vroeg me nu af waar die kring zit? Is dat rond het hele tepel gebied of enkel rond het tepelhoedje? Ik merkte in de douche dat de opstaande rand van mijn tepelhoedjes donkerder gekleurd was, maar misschien is dit normaal en was me dit voorheen nooit opgevallen (mijn tepelshoedjes lijken ook langer nu). Echt een vreemde vraag, maar ik vond geen antwoord op het internet Dank jullie wel! Sandra
Je tepels en tepelhof worden helemaal donkerder. Er wordt meer pigment aangemaakt, zodat de huid steviger wordt voor het borstvoeden.
bij iedereen is het anders. Bij de 1 verandere de tepels helemaal niet, bij de ander word de hele tepel anders/donkerder , en het komt ook voor dat de buitenste rand van de tepel donkerder word.... beetje ingewikkeld neergezet ik heb trouwens "last" van het laatste
Bedankt voor jullie antwoordjes Valt best mee hoor, ik begrijp het :-D Als je zegt dat bij jou de buitenste rand van je tepel donkerder geworden is, bedoel je dan de rand van het hele tepelgebied, of enkel van de tepel zelf? (om helemaal niet ingewikkeld te zijn )
Oké, dan zal een donkerdere kring rond het tepelhoedje wel normaal zijn waarschijnlijk (waar een mens niet aan begint te twijfelen ) Ik heb in mijn album wat 'visueel' materiaal gezet, want het is echt wel verwarrend. Bij mij lijkt 1 donkerder te zijn, bij jou Tanja is 2 donkerder?