Donkerdere test, minder lang zwanger

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by 2mam2, Apr 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Beetje een vreemde titel maar ik weet het even niet beknopt te beschrijven:p.
    Echt heel toevallig hebben een vriendin van mij en ik op dezelfde dag positief getest. Mijn testen waren donkerder dan die van mijn vriendin maar uiteindelijk bij berekening n.a.v. Eerste dag laatste menstruatie blijkt zij 4 dagen langer zwanger te zijn.
    Is het HCG per persoon verschillend ongeacht de zwangerschapsduur? Of heeft het te maken met vroege en/of late innesteling?

Wij zijn super blij hoor!:D maar wel nieuwschierig hiernaar!

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Oh haha, dat lijkt me nou zó leuk:D
    Gefeliciteerd iig!!

Hcg verschilt per persoon en per zwangerschap. Maar het kan zijn dat haar ei later is geweest, en/of de innesteling. Wie zal het zeggen.. maar wat leuk:D

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Tja. Als jullie beide een cyclus hebben van 28 dagen en op hetzelfde moment gestart zijn in jullie cyclus kan het maar zo zijn dat jij je ei op dag 18 had (lf van 10 dagen) en zij op dag 14 (lf van 14 dagen).
    In dat geval is zij dus inderdaad 4 dagen langer zwanger.
    Dit komt omdat het moment van eisprong wordt gezien als 2 weken zwangerschap.

Dan kan het ook nog zo zijn dat jij sneller hcg aanmaakt dan zij en een snellere innesteling had.
    Daarmee test jij dan eigenlijk eerder positief en dus ook donkerder als jullie samen testen :D

Pas met de echo kan voor jullie beide gezegd worden hoe lang jullie nu beide zijn (en dan kan er ook nog een verschil inzitten door een milimeter meetverschil wat ook dagen kan verschillen ;))

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Als het maar minimaal kleur verschil is kan ook door concetratie van de urine komen, denk niet dat jullie afscheidings systeem even snel werkt natuurlijk maar leuk tegelijkertijd haha, wedstrijd wie het eerst bevalt straks ;)

5. Purplegirl89

Purplegirl89 Actief lid

Feb 29, 2016
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee! Maar proficiat allebei!

6. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Dankjulliewel!!:)
    We wachten het af! Zou indd ook met de urine concentratie te maken kunnen hebben. Bedankt voor het mee denken!

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    De hcg opbouw is niet voor iedereen gelijk. Het is goed als die oploopt maar de een heeft een hoger hcg dan een ander op een bepaalde dag. Daar zijn wel tabellen voor. En daarbij weet je nooit exact wanneer een eitje innestelt dus het is absoluut niet raar

Share This Page