Ik kan echt niet meer op mijn voeten staan! Ze doen zo onwijs zeer...wat heel vervelend is want ik moet er elke dag 8 uur opstaan (werk in de horeca) Ik probeer zoveel mogelijk in badjes te zitten met mijn voeten...maar het voelt aan alsof ik de dag ervoor de marathon heb gelopen. Mijn enkels zijn wel ietsjes opgezet maar niet zo dramatisch erg dat ik denk dat ik vocht vast hou. Ik heb me benen savonds veel omhoog...maar steeds als ik heb gezeten en ik sta weer op dan tintelen ze als een gek... Herkend iemand dit? Moet ik me zorgen maken? Groetjes Debby
Kun je iets regelen op je werk - of heel andere (lees: ondersteunende) schoenen en kousen dragen? Masseer je onderbenen goed en vraag aan je vk of er iets aan te doen is behalve bovenstaande tips. Sterkte!
Ow zere voeten, ja vreselijk! Heeel vervelend! Wat je zou kunnen doen: - stevige platte schoenen - steunzolen of gelkussentjes - voetenbad daarna insmeren met verkoelende creme - zodra je zit de voeten omhoog - masseren - let op "hoe'' je loopt, hoe je je voeten neerzet, door je zwangerschap ga je anders lopen - gebruik je wasmiddelen/wasverzachter waar je ook je sokken in wast? zou allergische reactie kunnen zijn - veel drinken om je afval stoffen kwijt te raken En zo zijn er nog wel meer dingen, ff googelen misschien? Dit zeg ik als pedicure zijnde maar als het niet overgaat zou ik er toch maar even mee heen gaan! Succes!
hoi debby i herken je gevoel mar al te goed. ik heb er ook heel veel last van mijn voeten in combinatie met spataderen. ik draag nu steunkousen en dit ondersteunt ook mijn voeten. mijn tip is ga praten met je vk en je baas en minder uren werken. ikzelf werk nu ook nog maar halve dagen omdat ik het ook niet red met mijn voeten en benen elke avond tintelen ze als een gek en s'nachts word ik wakker van de kramp. ik werk ook in de horeca en dat is echt geen fijn beroep als je zwanger bent. succes kuzz