heel even spuien

Discussie in 'De lounge' gestart door evamerel1, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik ben momenteel 32 weken en 4 dagen zwanger en heb een dikke buik. Dat hoef je mij niet te vertellen ;).
    Maar om nu iedere dag dit aan te horen van jan en alleman dat ik een dikke buik heb en of ik zeker weet dat het er maar 1 is......nee dank je. En dat op zo'n toon van; goh je eet zeker ook veel :x.
    Het zijn mss de hormonen ofzo maar ik kan dat gewoon niet hebben.

2. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Hier ook hoor, en ik ben pas 28 weken. Als ze dan vragen hoelang het nog duurt, en ik zeg 2 maanden, dan vragen ze ook of ik wel zeker weet of het er wel 1 is... Volgens mij is dat echt het "ouderwetse" volk hoor. Vroeger hadden ze niet echt positiekleding en droegen ze over-over-sized truien waaardoor hun buik niet opviel, volgens mij. Ik trek me er niet veel van aan.
    Het is toch jouw buikje, met jouw kindje, waar je trots op bent. Ben blij dat je iets ziet. Bij sommige (meestal dunne, of juist erg dikke) vrouwen valt het pas op als ze 38 weken zijn...

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Kan af en toe geen glimlach meer op m'n gezicht krijgen. Het zijn ook heel vaak wildvreemden die gewoon tijdens het winkelen naar me toe komen of bij de kassa me aanspreken.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oooh, herkenbaar!

Ik heb me er echt dood aan geërgerd, gelukkig ging het op een gegeven moment ook weer over.
    En dan die verhalen die je er gratis bij krijgt: "nou nou, wat een dikke buik, hoelang moet je nog? Waaaat? Zo lang nog! Mijn dochter zag er zo uit toen ze op het einde liep... etc etc. blablabla... zucht!

Mensen hebben altijd wel wat te zaniken en het is zelden positief!

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Het ergste is nog dat je de ene dag hoort 'je bent nog niet zo erg ver/dik he?'
    en de volgende dag 'wooow, moet je nog zolang?!' ;)

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    En waar bemoeien al die mensen zich mee ;) ?!

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar!! Het is nooit goed, als je een klein buikje hebt is het... eet je wel genoeg? Ben je al zover? DAt kan niet hoor.. volgens mij ben je korter zwanger (jaja de echo's en de vk/gyn hebben het allemaal fout zeker)! En als je een dikkere buik hebt is het ook weer niet goed, eet je teveel, wordt het minimaal een 4-ling etc.

Op mijn werk zei een keer iemand (kende hem niet) bij het koffieapparaat, zo zeg, jij hebt een flinke buik. Toen zei ik met een gemene glimlach, ja maar die van mij is over een paar maanden weg, die van jou denk ik niet :p

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Herkenbaar en irritant.... Het gaat trouwens niet over... ja het gedoe over je buik wel maar dan is het over je kindje....
    Irritant gedoe, heb je je dochter een strik in het haar en een roze broek en jas en dan nog zeggen: goh wat een schattig ventje.....:(:x
    Of mensen die zonder pardon even een aai over het bolletje geven.... ik heb dan echt zoiets van blijf met je p**** van mn kind af, wie geeft je het recht.... Helemaal vreemde mensen, doen het écht.... ik ga er dan pontivicaal voor staan en geef ze een valse blik... (ben helaas niet gebekt genoeg voor een fijne opmerking.... maar als iemand een goeie heeft in de trant van die opmerking van Manuela, ik houd me aanbevolen)

Sterkte iig met de laatste loodjes en wees jij maar mooi trots op je buik hoor!!! Is mooi wel jóú wondertje wat daarin zit en het goed bij je heeft....

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    het maakte mij nooit uit wat mensen over mijn buik zeiden, ik vond het al hartstikke leuk dat er iets over werd gezegd

Het lijkt mij verschrikkelijk als je jezelf extreem bijzonder voelt en de buitenwereld reageert er niet op

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik vond dat juist leuk..

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ach.. daar kan ik me echt niet druk om maken.
    Het is toch speciaal!

12. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Ik heb het juist andersom: een klein buikje. Mensen vragen me hoeveel weken ik nog moet (kijk ff naar mijn banner...).

En van de week vroeg iemand nog heel voorzichtig aan mijn man of ik soms in verwachting was. Volgens mijn man had je zijn gezicht moeten zien toen hij zei dat we nog 2 dagen moesten tot de uitgerekende datum :)

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Kan me heeeel goed voorstellen dat je t vervelend begint te vinden.

Bij mij vroegen ze bij beide zwangerschappen of t er maar 1 is, en "zoow jij hoeft niet zo lang meer he" terwijl ik nog 2 tot 3 maanden moest ofzo....

Best irritant, maar ik heb t liever dan dat ze t zouden negeren...

Deel Deze Pagina