Ik ben benieuwd of jullie kindjes al waterpokken hebben gehad en zo ja wanneer? Esmay heeft ze nu waarschijnlijk (al) Vanmorgen zat er een vlekje op haar gezicht niks schokkends dacht ik, vanmiddag kwam er een klein bultje met wit puntje bij: even in de gaten houden dacht ik... Het ene plekje wat er al zat werd steeds groter, ik draaide haar op haar buik om te kijken of ze ergens nog meer plekjes had en op haar rug zaten ook allemaal vlekjes! Op haar benen kwamen er ook wat meer bij en op haar achterhoofd tussen de haartjes ook een aantal... NIks extreems maar toch even gebeld met de huisarts van hier (zit nu bij mijn ouders dus niet onze eigen HA ) moest even langs komen en ze zei dat het idd waarschijnlijk waterpokken zijn.... Ze herkende het vooral aan de soort bultjes (zaten wel nog geen blaasjes op) en omdat ze bultjes tussen haar haar had, dat zou ook kenmerkend zijn voor waterpokken? Ze lijkt er niet veel last van te hebben maar ik heb begrepen: hoe eerder hoe beter omdat ze er dan minder last van hebben als ze zo jong zijn? Wel had ik ook begrepen dat als ze het nu al zo vroeg krijgen ze het later nog een keer kunnen krijgen (in mindere mate) Dus wanneer kregen jullie kindjes water pokken?
Mijn zoon kreeg de waterpokken toen hij een jaar of 6 was. En weet het nog goed. Kan er nu nog om lachen. Mijn vriend kreeg ze naamlijk ook haha.
Hier met 2,5 jaar. Gelukkig heeft Lisa het toen niet gehad, die lag toen wel in het ziekenhuis, maar gedurende de incubatietijd was ze wel thuis met Eva. Maar het schijnt dat baby's tot 3 maanden het meestal niet krijgen.
Ons kleine meiske heeft nu de waterpokken Ze heeft er volgens mij niet al teveel last van gelukkigZe is nou 14 maanden.
Emma met ruim 3 en Fleur met 11 maanden ( 2 twee weken na elkaar) Als kindjes voor het eerste jaar waterpokken krijgen en het niet zo heftig is kunnen ze het op latere leeftijd nog een keer krijgen . Fleur zat flink onder en het CB dacht dat het wel voldoende was om het niet meer te krijgen.
Dochter is 19 maanden en ze heeft het nog niet gehad. Ik hoop er stiekum een beetje op, want hoe jonger hoe minder last ze hebben heb ik eens gehoord.
Timo heeft het met 7 maanden gehad en Jesse kreeg het 3 weken later.. (Die is nu 2 jaar en 8 maanden)
onze dochter was 5 maanden toen ze het kreeg. in de meeste gevallen zal het wel waar zijn hoe eerder hoe beter maar in ons geval absoluut niet. onze dochter heeft namelijk bijna 3 dagen in het ziekenhuis gelegen , ze zaten bij haar echt overal ze had er echt heel erg veel zelfs in haar mond. maandag kwamen we er achter dat ze de waterpokken had ook via de dokter en dinsdag avond begon het niet meer willen drinken en weinig slapen toen ze wakker werd na dat ze eindelijk in slaap was gevallen reageerde ze nog amper op mij vanaf 7 uur savonds tot 7 uur sochtends had ze niet meer gedronken. heb meteen de dokter gebeld daar mocht ik meteen komen en werd meteen door gestuurd naar het ziekenhuis. ze was nog niet uitgedroogd maar ze moest natuurlijk wel weer gaan drinken. dit heeft ze via een sonde gehad. nou is dit wel heel extreem hoor maar wil er alleen maar mee zeggen dat het ook gevaarlijk kan zijn op jonge leeftijd maar goed dat is natuurlijk met alles. beterschap met je kleine meid
Mijn meisje heeft het een week of drie geleden gehad. Idd ook voornamelijk op d'r hoofdje, nekje en billen. Verder hier en daar een plekje. Begreep ook dat als ze het voor het eerste jaar krijgen dat het nog een keer terug kan komen.
nog niet maar ze heeft nu wel rode pukkeltjes op haar rug.. weet niet wat dat is.. misschien is dit wel de waterpokken maar kan ook wel warmte plekjes zijn
Esmay heeft ook warmte bultjes gehad, dat waren bij haar hele kleine bultjes (spikkeltjes ) en de plekken die ze nu heeft zijn echt een stukje groter idd een beetje pukkeltjes achtig...
ik weet het ook niet hoor. laatst had ze ineens galbulten , hoe ze daar nou weer aan kwam weten we niet en zelfs de dokter wist het niet. Ik wacht wel af..
Mijn dochter met 7 mnd, ze is nu bijna 9 mnd. Ze zat echt helemaal onder, is er 2 dagen goed ziek van geweest. ik zie nog steeds wel plekjes.