Uitdroging een gevaar voor je ongeboren kindje?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Patries81, Mar 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patries81

Patries81 Bekend lid

Nov 9, 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Ben op dit moment 10,5 weken zwanger. Heb gehele zwangerschap al hevige last van misselijkheid. Enige dag gaat het beter dan andere.
    Sinds donderdag ging het niet goed, ziek naar huis gegaan. Dacht wat slapen en beetjes eten/drinken, knap ik van op. Meestal wel, maar nu niet. Werd gisterochtend wakker, nog steeds niet lekker. Had ook een droge hoest erbij gekregen en had het gevoel dat ik wat warmer was. Eten/drinken ging heel slecht. Gistermiddag na wat slaap toch temperatuur opgemeten. Had 38.4 dus toch verhogend.
    Werd toch wel ongerust, heb toen spoedarts gebeld. Verpleegster vertelde mij dat ik evt. panadol mocht nemen, maar daar zou de misselijkheid niet van over gaan, dus was eigen risico.

Wij wilden dit risico niet lopen, dus zijn toch naar de 1e hulp gegaan. Daar aangekomen werd mijn urine onderzocht, bleken ketonen in te zitten, die duiden op uitdroging. Werd meteen op iv infuus gezet voor 1.5 uur. Heb vocht met vitamines/mineralen, Panadol en iets tegen misselijkhied gehad alle iv. Voelde me daarna meteen stuk beter, temp. was ook iets gedaald. Heb nu voor 3 dgn tabletjes meegekregen tegen de misselijkheid en daarnaast panadol en strepsils (voor mijn keel).

Ik ben dus heel erg blij dat we toch naar het ziekenhuis zijn gegaan. We waren behoorlijk bezorgd. Nu wil ik graag weten of uitdroging ook een gevaar is voor de gezondheid van de kindje. Ik heb het hier in het ziekenhuis gevraagd, zij vertelden mij opzich niet. Kindje neemt alles van mij, griep neemt alles van mij. Dus ik ben degene die lijdt. En ik ben optijd geweest. Ondanks dat maak ik me zorgen, zit nog wel in mijn 1e trimester. Ben afgelopen woensdag by gyn geweest, hartje van de uk gehoord, toen was alles nog goed.
    Wat vinden jullie hiervan?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi patries,

Wat goed dat je naar de eerste hulp bent gereden! Wat ze vertelden in het ziekenhuis is waar, je kindje pakt alles van jou en je was er mooi optijd bij! Als de uitdroging lange tijd aanhoud kan het pas kwaad, dan heeft je kindje al jouw reservers gepakt. Dat was nu absoluut nog niet het geval. Hoop dat je je snel beter voelt!

Imke

3. Patries81

Patries81 Bekend lid

Nov 9, 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hoi Imke,

Bedankt voor je reactie.
    Heb vannacht nog hevige diarree en buikkrampen gehad. Dat maakte me wel meteen een stuk onzekerder. Ook voor de gezondheid van het kindje. Ben vandaag toch weer bij de dokter geweest. Wat voor de diarree gekregen en wat zakjes om in te nemen om te voorkomen dat ik weer uitdroog. Dokter vertelde mij ook dat ik op tijd erbij was en dat ik er meer last van heb dan de uk.

Vannacht was ik toch wel heel erg ongerust, vooral door al die krampen. Heb nu toch voor morgen een afspraak voor een echo. Wilde ik erg graag, wil gewoon meer zekerheid. Kan niet 1.5 week wachten en dan pas horen of het goed of slecht is met de uk. Dus toch een extra echo. Dat zal me een stuk geruster stellen.

Bedankt in ieder geval voor je reactie dat stelt me ook al wat extra gerust.

Groetjes, Patricia

Share This Page